NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
16 September 2025
Artykuły

Powiadomienie “Produkt znów dostępny”, które sprzedaje. Jak zoptymalizować treść i timing, by odzyskać maksymalną sprzedaż? [analiza + wzory]

  • 16 września, 2025
  • 4 min read
Powiadomienie “Produkt znów dostępny”, które sprzedaje. Jak zoptymalizować treść i timing, by odzyskać maksymalną sprzedaż? [analiza + wzory]

Produkt skończył się w magazynie? Nie wszystko stracone! Możesz odzyskać sprzedaż – stwórz scenariusze “Back in Stock” i wysyłaj automatyczne powiadomienia o ponownej dostępności.

Przyciągaj klientów jak magnes

Nie chcesz, żeby klienci odeszli do konkurencji? Wysłanie powiadomienia o ponownej dostępności produktu zwiększa szansę na skorzystanie z Twoich usług.

Zastanawiasz się, jak to możliwe? Wystarczy, że dodasz feed produktowy (czyli plik, zawierający najważniejsze informacje o produktach) do Feed Managera od iPresso. Po wejściu na stronę z niedostępnym produktem, zainteresowanej osobie pokaże się przycisk – “powiadom, kiedy produkt będzie dostępny”. Potencjalny klient wpisze swój mail w formularzu. Przy aktualizacji stanu magazynowego system automatycznie wyśle powiadomienie.

Chcesz zobaczyć, jak to działa na konkretnym przykładzie?

Scenariusz “Back in Stock” dla sklepu obuwniczego:

Klient przegląda produkty i chce kupić granatowe sandały. Widzi dostępny również inny wariant – w kolorze czarnym, ale kiedy w niego klika, pojawia się komunikat, że ten model został już wyprzedany. Po przemyśleniach kupujący uznaje, że czarne sandały pasowałyby do większości jego stylizacji, więc klika w link: “Powiadom mnie, kiedy produkt będzie dostępny” i podaje adres mail. System iPresso przypisuje klienta do segmentu. Po jakimś czasie pracownicy e-commerce aktualizują stan magazynowy i wiele produktów znów jest na stanie. Klient automatycznie otrzymuje mail o tytule: “Hej Adam, czarne sandały Bright znów są dostępne!”. Możesz przygotować wiadomość z dynamicznie zmieniającą się treścią, przez co Adam zobaczy powiadomienie z rekomendacjami produktów dopasowanych konkretnie do jego preferencji.

Po wysyłce i odbiorze paczki kupujący dostaje mail z rekomendacjami podobnych produktów z letniej kolekcji. Zadowolony ze swoich sandałów, dodaje do koszyka inny kolor oraz wybiera też klapki plażowe. Wypełnia również ankietę NPS po zakupie i poleca firmę.

Przeanalizujemy teraz, co sprawiło, że klient kupił produkty i nie zniechęcił się brakiem towaru w magazynie:

  • Personalizacja – gdyby odbiorca dostawał ogólnikowe treści, nie wzbudziłyby one zaciekawienia i prawdopodobnie pominąłby wiadomość mail.
  • Działanie w czasie rzeczywistym – wysyłka powiadomienia o ponownej dostępności towaru nie może odbywać się z opóźnieniem. Nie chcesz przecież rozczarować potencjalnego klienta, że jego produkt wyprzedał się ponownie.
  • Segmentacja – dzięki segmentacji i wiedzy o danym użytkowniku, system iPresso wysłał powiadomienia tylko do wybranych osób.
  • Dodatkowe rekomendacje – zadowolenie z zakupów i spersonalizowane propozycje podobnych produktów zachęciły klienta do ponownego odwiedzenia sklepu internetowego.

Scenariusz “obniżka ceny” – gdy cena staje się argumentem sprzedażowym

W każdej firmie zdarzają się klienci, którzy są bardzo wrażliwi na cenę i nie kupią niczego bez promocji. W iPresso możesz szybko stworzyć scenariusz “Price Drop”, który wyśle specjalne powiadomienia wyłącznie do tych wybranych osób. Pokażemy to na przykładzie e-commerce ze słodyczami:

Kupujący wybiera na wyprzedaży kilka produktów. Przegląda też batony czekoladowe. Niestety, żadnego z nich nie ma w promocji, więc nie dodaje ich do koszyka. Tydzień później w sklepie pojawiają się obniżki cen w różnych kategoriach. Wyprzedaże obejmują prawie wszystkie batony, więc automatycznie uruchamia się scenariusz, który wysyła wiadomości do segmentów (osób zainteresowanych konkretnymi kategoriami i wrażliwymi na cenę). Klient odczytuje mail i dokonuje kolejnego zakupu.

Przygotuj kampanie “Back in Stock” i “Price Drop” wykorzystując różne kanały komunikacji. Planujesz wyprzedaż sezonową? Przygotuj scenariusz, który w dniu rozpoczęcia wyprzedaży roześle do wszystkich klientów SMS. Nie zapominaj o ograniczeniach długości – pisz konkretne, krótkie hasła i podawaj skrócone linki. Dla klientów wrażliwych na cenę najważniejsze jest podkreślenie kwoty oszczędności w treści. “Zaoszczędź 10 zł przy zakupie produktu: bombonierka czekoladowe serce” działa lepiej niż ogólne hasła.

Podsumowanie

Skuteczne scenariusze przy ponownie dostępnych i przecenionych produktach to nie tylko powiadomienia. Dzięki nim możesz realnie odzyskać klientów i znacząco zwiększyć sprzedaż. Kluczem do sukcesu są: precyzyjna segmentacja, personalizacja treści oraz wysyłka wiadomości w czasie rzeczywistym.

Pamiętaj: każdy niewykorzystany moment braku dostępności produktu to stracona szansa na sprzedaż. Z odpowiednimi narzędziami można przekształcić tę sytuację w przewagę konkurencyjną.
Wypełnij brief i z Marketing Automation zbuduj scenariusze, dzięki którym będziesz sprzedawać więcej.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *