Strona główna » 5 powodów, dlaczego warto ustawiać capping w kampaniach reklamowych
5 powodów, dlaczego warto ustawiać capping w kampaniach reklamowych

W marketingu, szczególnie tym online, więcej nie zawsze znaczy lepiej. Ta zasada ma zastosowanie w przypadku częstotliwości wyświetlania reklam. Zdecydowanie nie warto przesadzać z liczbą wyświetleń reklam, ponieważ w takiej sytuacji ich skuteczność spada, a CPA (czyli koszt pozyskania klienta) rośnie. Czytaj dalej, aby dowiedzieć się, dlaczego potrzebujesz ograniczenia częstotliwości wyświetlania (tzw. capping lub frequency capping) w swoich reklamach. Jest przynajmniej pięć powodów ku temu.

To, czy potrzebujesz ograniczenia częstotliwości reklam, czy nie, zależy głównie od rodzaju prowadzonej kampanii reklamowej. Na przykład kampanie search w Google Ads są automatycznie ograniczane przez algorytmy Google. Jednak w przypadku kampanii displayowych i wideo może być konieczne ręczne ustawienie ograniczenia częstotliwości.

Podobnie jest w przypadku reklam na Facebooku. Jeśli konwersje są twoim celem reklamowym, Meta zajmie się ograniczeniem częstotliwości automatycznie. Jednak jeśli twoim celem jest zasięg, może być konieczne ręczne ustawienie cappingu. I zdecydowanie warto to zrobić! Oto dlaczego.

Zwiększ skuteczność swoich kampanii

Pierwszy powód jest jednocześnie najważniejszy. Nie chcesz wyświetlać tych samych reklam tym samym osobom zbyt wiele razy. W większości przypadków spowoduje to wzrost CPA (kosztu pozyskania klienta). Ponadto prawdopodobnie po prostu zirytujesz osoby, które nie są w twojej grupie docelowej (na ogół właśnie dlatego nie kliknęły twoich reklam), a mimo to widzą twoje reklamy raz za razem.

Jakiś czas temu Social Media Today przeprowadziło badanie ponad 10 000 reklam na wielu kontach reklamowych w mediach społecznościowych. Jak wynika z tego badania, najskuteczniejsza częstotliwość wyświetlania reklam reklam wynosi średnio od 1,8 do 4 wyświetleń per reklama. Co dzieje się po przekroczeniu tego progu?

Źródło grafiki: https://www.socialmediatoday.com/news/facebook-ad-frequency-how-high-is-too-high/532559/

Wraz ze wzrostem częstotliwości wzrasta również CPA, ponieważ jeśli użytkownicy widzą twoje reklamy i nie podejmują żadnych działań, to albo nie są odpowiednią grupą docelową, albo są już zniechęceni liczbą wyświetleń tej samej reklamy (zaraz powiemy więcej o tzw. ad fatigue, czyli zmęczeniem reklamami). Capping zatem pozwala obniżyć CTA i jednocześnie zwiększyć efektywność twoich kampanii.

Ad fatigue (zmęczenie reklamą)

Zmęczenie reklamami to realne zjawisko, które może negatywnie wpłynąć na twoją kampanię. Kiedy ludzie ciągle widzą tę samą reklamę, zaczynają się irytować — i często decydują się nie kupować produktu lub usługi, nawet jeśli teoretycznie należą do grupy docelowej. Z tego tylko powodu po prostu nie warto bombardować potencjalnych klientów powtarzającymi się reklamami. Tutaj dobrym przykładem są platformy streamingowe, gdzie ta sama reklama jest często wyświetlana trzy lub cztery razy w trakcie jednego seansu!

Rezultat? Muzyka, aktorzy i sama marka — wszystko staje się irytujące. To szybki sposób na zniechęcenie ludzi, a nie pozyskanie nowych klientów. Pamiętaj również, że im częściej ktoś widzi ten sam przekaz, tym mniejszy ma on wpływ na jego decyzje zakupowe. To, co mogło przykuć ich uwagę za pierwszym razem, staje się nic nieznaczącym szumem za piątym razem. Nawet najbardziej kreatywna, dobrze wyprodukowana reklama traci swoją skuteczność, gdy jest powtarzana zbyt często.

Większy zwrot z inwestycji

Prawda jest taka, że jeśli ktoś nie kliknął twojej reklamy po zobaczeniu jej dwa lub trzy razy, prawdopodobnie nie kliknie jej po piątym lub szóstym razie. Zamiast „nękać” tych samych potencjalnych klientów raz po raz, powinieneś/aś skupić się na nowych klientach/użytkownikach, którzy jeszcze nie widzieli twoich reklam.

Ponadto nie zapominaj, że wyświetlenia także wiążą się z kosztami. Więc po co marnować budżet na osoby, które już zdecydowały, że nie klikną twojej reklamy? Ustawiając limit częstotliwości, upewniasz się, że Twoje reklamy docierają do nowych klientów, zamiast podążać za tymi samymi, którzy nie są zainteresowani twoją ofertą. Wyświetlanie reklam szerszej publiczności składającej się z nowych potencjalnych klientów jest zdecydowanie lepsze pod kątem ROI (zwrotu z inwestycji).

Optymalizacja budżetu

Jest jeszcze jedna ważna kwestia do rozważenia. Jeśli nie kontrolujesz, jak często twoje reklamy są wyświetlane tym samym osobom, twój budżet może zniknąć bardzo szybko. A kolumna z liczbą konwersji może nadal pokazywać 0. Nie chcesz płacić za wyświetlenia i kliknięcia, które nie mają realnej szansy na konwersję. Ustawiając limity częstotliwości, masz pewność, że Twoje pieniądze zostaną wydane na dotarcie do większej liczby osób, co wpływa na efektywne wykorzystanie budżetu reklamowego.

Capping pomaga również zapobiec zbyt szybkiemu zużyciu całego budżetu reklamowego przez wąski segment odbiorców. Kiedy wyświetlenia rozkładają się bardziej równomiernie w szerszym kręgu odbiorców, unikasz marnowania budżetu reklamowego. Ponadto w ten sposób dajesz swojej kampanii więcej przestrzeni na rozwój, co jest kluczowe do uzyskania bardziej spójnych, długoterminowych wyników.

Ochrona marki

Ostatni powód, który chcemy omówić, odnosi się do wizerunku Twojej marki. Pokazywanie tej samej reklamy tej samej publiczności w kółko jest szkodliwe z perspektywy brandingu. Tutaj warto zwrócić uwagę na dwa aspekty tego zagadnienia: 

  1. Twoja firma zaczyna wydawać się „zdesperowana”: Kiedy ta sama reklama ciągle się pojawia na ekranie tego samego odbiorcy, firma może zacząć sprawiać wrażenie zdesperowanej lub nachalnej. To z kolei sprawia, że twoja marka wydaje się mniej wiarygodna lub nawet niskiej jakości. Podkreślmy to jeszcze raz: to sposób na utratę potencjalnych klientów, a nie ich zdobycie.
  2. Twoja firma zaczyna wydawać się leniwa: Jeśli ludzie ciągle widzą dokładnie tę samą reklamę, zaczynają zakładać, że nie masz nic nowego do powiedzenia, nie wkładasz wystarczająco dużo wysiłku w tworzenie nowych reklam lub po prostu nie rozumiesz swoich odbiorców.

Jeśli chcesz zbudować wizerunek kreatywnej, godnej zaufania i wysokiej jakości marki, po prostu musisz wprowadzić ograniczenie częstotliwości wyświetlania swoich reklam.

Podsumowanie: Przygotuj się na skuteczny marketing!

Kampanie reklamowe online mogą być niezwykle skuteczne, ale musisz zadbać o kilka ważnych elementów. Jeden z nich dotyczy częstotliwości wyświetlania reklam tym samym osobom. Zadbaj o ograniczenie częstotliwości (tzw. frequency capping), a zobaczysz, że skuteczność twoich reklam wzrośnie!
A jeśli szukasz zaufanego partnera marketingowego, który pomoże ci tworzyć i prowadzić skuteczne kampanie reklamowe, jesteśmy tutaj, aby ci pomóc! Z iPresso zyskujesz dostęp do ponad 30 narzędzi, które pomogą ci w różnych aspektach marketingu. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, skontaktuj się z nami już dziś. Wystarczy, że wypełnisz i wyślesz nam ten krótki brief. Nasz zespół zajmie się resztą i skontaktuje się z tobą, aby umówić bezpłatną i niezobowiązującą prezentację naszej platformy.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.