Strona główna » Personalizacja i prestiż – jak automatyzacja marketingu promuje marki premium?
Personalizacja i prestiż – jak automatyzacja marketingu promuje marki premium?

Sprzedajesz ekskluzywne kolekcje i chcesz je zareklamować? Szukasz sposobów na zachęcenie klientów do większej ilości zakupów? A może dotychczasowe działania marketingowe nie przyniosły efektów? Automatyzacja marketingu pomoże Ci w dotarciu do klienta i zachęceniu go do skorzystania z oferty. Sprawdź, w jaki sposób mogą wykorzystać ją marki premium.

Z Marketing Automation dopasujesz rekomendacje do użytkownika

Każdy klient ma własne preferencje. Reklamując te same produkty dla wszystkich, wydajesz pieniądze na nieskuteczne kampanie. Przecież nie chcesz, żeby kupującemu ekskluzywne marynarki cały czas wyświetlały się wyłącznie rekomendacje obuwia. Automatyzacja marketingu umożliwia wyświetlanie spersonalizowanych, dynamicznie zmieniających się treści w zależności od konkretnego odbiorcy. Dodatkowo, dzięki integracji ramek rekomendacji z Vertex AI zaproponujesz m.in. produkty podobne do tych oglądanych przez użytkownika oraz często kupowane razem. Marki premium mogą wykorzystać ramki rekomendacji nie tylko do umieszczenia w nich proponowanych do zakupu towarów, ale również np. krótkie treści jak dbać o materiały najwyższej jakości.

Wykorzystaj eCouponing i przyciągnij klienta kodami rabatowymi

Z pewnością nieraz będziesz oferować zniżki i specjalne kupony dla Twoich odbiorców. Dzięki eCouponingowi wygenerujesz unikalną pulę kodów, które umieścisz w spersonalizowanych wiadomościach. Co więcej, możesz też np. drukować kody i umieścić je na opakowaniach produktów jako kody do loterii. Wielbiciele luksusowych kosmetyków na pewno dodadzą do koszyka krem czy balsam do ciała z kodem promocyjnym, a Ty wypromujesz swoją markę.

Stwórz program lojalnościowy i sprzedawaj więcej

Wykorzystując iPresso nagrodzisz najbardziej aktywnych klientów. Wystarczy, że skorzystasz z narzędzi lojalnościowych i określisz, za jakie czynności odbiorcy mają otrzymywać punkty. Po zebraniu odpowiedniej liczby punktów, roześlesz unikalne kupony rabatowe. Z iPresso zautomatyzujesz przypomnienia o punktach, których ważność wkrótce wygaśnie i zachęcisz klientów do osiągania kolejnych progów i odbioru coraz bardziej wartościowych nagród. Segmentacja umożliwia wysyłkę wiadomości tylko do konkretnych grup odbiorców, czyli na przykład tylko do tych, którzy zebrali powyżej 200 punktów – więc przygotujesz specjalne wiadomości dla najbardziej lojalnych osób z dodatkowym kuponem rabatowym. W podobny sposób zachęcisz też tych, którzy zapisali się do programu lojalnościowego, ale nie podejmują wielu aktywności.

Automatyzacja marketingu na ratunek porzuconym koszykom

Ktoś dodał produkt do koszyka, ale ostatecznie go nie kupił? To częste zjawisko, ale z automatyzacją marketingu możesz zmniejszyć ilość porzuconych procesów. Automatycznie wyślesz powiadomienia do użytkowników, którzy np. przez dwie godziny nie sfinalizowali zakupów, co zwiększy szansę na odzyskanie takiego klienta. Dobrym pomysłem jest też zaoferowanie drobnego rabatu np. 5% za pierwsze zamówienie, co dodatkowo nakłoni do zakończenia transakcji.

Raporty RFM zidentyfikują klientów zainteresowanych ekskluzywnymi produktami

Sprzedajesz produkty w różnych cenach, ale czy potrafisz trafnie określić, którzy odbiorcy będą zainteresowani najdroższymi kolekcjami? Wykorzystaj raporty RFM (Recency, Frequency, Monetary), żeby dowiedzieć się, kto z pewnością poszukuje ekskluzywnych produktów i na bieżąco korzysta z Twojej oferty. Kiedy tylko masz w planach wprowadzenie nowych towarów, wyślesz odpowiednie komunikaty wyłącznie do zainteresowanych. Nie ma sensu kierować tego typu reklam do osób, które wybierają wyłącznie najtańsze rzeczy ze stałej oferty. Automatyzacja marketingu pomoże Ci ograniczyć wydatki na nieefektywne kampanie (bo umówmy się, że wysyłając za każdym razem reklamy do osób, których one kompletnie nie interesują, możesz co najwyżej szybko przepalić budżet). Zamiast tego lepiej skupić się na wydzieleniu segmentów z klientami, którzy najbardziej mogą skorzystać z danej oferty.

Zbliża się premiera nowej kolekcji? Poinformuj odbiorców o nadchodzącej przedsprzedaży

Najnowszy model ekskluzywnej torebki ma za niedługo trafić do Twojego sklepu internetowego? Oczywiście automatyzacja marketingu pozwoli wysłać w kilka chwil wiadomości do rozbudowanej bazy kontaktów, ale możesz dodatkowo stworzyć formularz do zapisu dla osób, które chcą zdobyć markowy przedmiot przed innymi. Do takich użytkowników wyślesz specjalny link z możliwością zakupu unikalnej rzeczy – nawet kilka tygodni przed pojawieniem się jej w magazynie. Przedsprzedaż pomaga też zidentyfikować klientów, którzy są skłonni zapłacić więcej, żeby tylko być pierwszymi.

Podsumowanie

Marketing Automation pomoże w sprzedaży luksusowych produktów i wypromowaniu Twojej marki premium. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, znajdziesz przydatne narzędzia, dzięki którym będziesz prowadzić spersonalizowane kampanie marketingowe i komunikować się z odbiorcami poprzez wiele kanałów.
Szukasz rozwiązań dobranych specjalnie dla Twojej firmy? Wypróbuj jedyną na rynku platformę Context-based Marketing Automation. Kliknij tutaj i podaj nam kilka najważniejszych informacji, żeby wspólnie wybrać narzędzia najbardziej odpowiadające Twoim potrzebom.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.