Zastanawiasz się, czemu Twoje kampanie nie są zbyt efektywne? Być może decyduje o tym drobny szczegół albo jeden element, który zniechęca klientów. Możesz szukać przyczyny niepowodzenia na własną rękę, ale zajmie to dużo czasu i nie gwarantuje poprawienia skuteczności kampanii. Jeżeli jeszcze nie robisz testów A/B, czas to zmienić! Podpowiemy Ci, jak przeprowadzać takie testy, żeby wybrać najkorzystniejszą opcję i zaciekawić odbiorców.
Dlaczego warto wykorzystywać testy A/B w kampaniach marketingowych?
Z pewnością tworzysz różne treści i zauważasz, że część z nich bardziej zachęca użytkowników do skorzystania z oferty. Może się okazać, że czcionka, styl, a nawet kolory, nie są dopasowane do Twojej grupy docelowej. Co więcej, wystarczy na przykład niekorzystny układ elementów w mailu, aby zrazić do siebie klienta. Dzięki testom A/B zobaczysz, która wersja kampanii jest najbardziej odpowiednia do osiągnięcia efektów, na których najbardziej Ci zależy.
Czy przeprowadzanie testów A/B jest skomplikowane?
Oczywiście, że nie! W iPresso wystarczy zaznaczyć, że chcesz przeprowadzić przy konkretnej kampanii test A/B, a następnie stworzysz wiadomości w dwóch (a nawet kilku) wersjach. Ważne, żeby nie testować zbyt wielu zmian naraz. Możesz na przykład umieścić w pierwszej wersji CTA, zachęcający do wejścia na stronę z produktami, a w drugiej po prostu zmienić jego wygląd i wielkość, żeby sprawdzić, który będzie przyciągać więcej wejść na stronę. Edytor Drag&Drop pozwoli Ci w prosty sposób stworzyć wiadomość mailową. Wystarczy, że przeciągniesz elementy, które chcesz mieć w mailu, napiszesz ciekawą treść i dodasz linki. Chcesz sprawdzić jeszcze inne opcje i bardziej pozmieniać wygląd nowej kampanii? Stosuj testy A/B tak często, jak tego potrzebujesz! Jeśli chcesz, możesz testować nie tylko maile, ale także m.in. powiadomienia web push. W ten sposób dowiesz się, jak komunikować się w sposób lepiej dopasowany do klienta. Dzięki testom A/B nie tylko zauważysz, które elementy należy poprawić, ale również dowiesz się, jakie sformułowania najbardziej zachęcają do skorzystania z oferty.
W jaki sposób testy A/B wpływają na skuteczność strategii marketingowej?
Wyobraź sobie, że masz już wysłane wiadomości i widzisz, że bardzo mały odsetek odbiorców kliknął w link w wiadomości. Nie musisz zgadywać, dlaczego działania marketingowe okazały się nieskuteczne. Po przeprowadzonych testach A/B otrzymasz przejrzysty raport z wynikami, które pozwolą wysłać grupie docelowej bardziej atrakcyjną wersję wiadomości i wyeliminować błędy w kolejnych kampaniach. Możesz sprawdzać, czy więcej osób klika button, kiedy widzi spersonalizowaną treść oraz w którym miejscu najlepiej umieścić grafikę (i czy więcej niż jeden obrazek jest potrzebny), a także o których godzinach i w jakich dniach wiadomości są odczytywane. Weź pod uwagę różne czynniki i dopasuj wiadomości pod kątem segmentu, do którego będą skierowane. Po przeanalizowaniu wyników testów A/B będziesz tworzyć kampanie marketingowe, które zainteresują większą liczbę odbiorców, więc z pewnością osiągniesz wyznaczone cele.
W jakich branżach stosuje się testy A/B?
Testy A/B możesz przeprowadzać niezależnie od sektora, w którym działa Twoja firma. Oto przykładowe branże, w których sprawdzanie i porównywanie kilku wersji kampanii jest najczęściej stosowane:
- E-commerce – sprawdzisz, która kolorystyka jest najbardziej odpowiednia dla kupujących i czy więcej osób klika przycisk, kiedy ma on spersonalizowaną treść.
- Finance – zobaczysz, który układ treści jest bardziej dopasowany do odbiorców i lepiej przekazuje im zasady najnowszych usług finansowych.
- Education – przekonasz się, jakie elementy najbardziej zachęcają kandydatów do zapoznania się z Twoją ofertą edukacyjną oraz wyeliminujesz zbędne treści.
- Travel – poznasz preferencje użytkowników, dotyczące wizualnego i graficznego przedstawienia Twoich pakietów turystycznych czy też biletów lotniczych.
- Media & Entertainment – wyślesz wiadomości, które będą mieć bardziej przejrzysty układ i ich tytuł przyciągnie większą ilość nowych klientów.
Podsumowanie
Testy A/B pozwalają sprawdzić, która wersja kampanii wzbudzi większe zainteresowanie wśród odbiorców. Raporty z testów A/B w prosty sposób obrazują wyniki przeprowadzonych działań i są pomocne przy wyborze najbardziej efektywnej opcji. W iPresso można tworzyć testy A/B kilku wersji i zmieniać je oraz uruchamiać tyle razy, ile potrzebujesz.
Chcesz wykorzystać kampanie z testami A/B w Twojej firmie? Kliknij tutaj i uzyskaj dostęp do darmowego 30-dniowego okresu próbnego naszej platformy.
Odpowiedz