Jeśli prowadzisz sklep internetowy, AOV, czyli właśnie średnia wartość koszyka, jest jednym z najważniejszych wskaźników, na które powinieneś/aś zwrócić uwagę. Im wyższa jest twoja wartość AOV, tym więcej zarabiasz na każdym kliencie i możesz zainwestować więcej pieniędzy w marketing. W tym poście pokażemy ci, jak możesz wykorzystać automatyzację marketingu, aby zwiększyć AOV w swoim sklepie internetowym. Zobaczmy!
Zwykle jest to ten sam powtarzalny scenariusz: masz klienta, który otwiera stronę internetową twojego sklepu i zaczyna przeglądać twoje produkty. Kiedy znajdzie to, czego szukał, umieszcza produkt w koszyku. Wtedy średnia wartość zamówienia osiąga swoją początkową wartość. Jeśli ten klient zdecyduje się kupić tylko jeden produkt, AOV równa się cenie tego jednego produktu.
Jeśli jednak klient zdecyduje się dodać więcej produktów do koszyka, średnia wartość zamówienia staje się sumą wszystkich produktów w koszyku. Istnieją zatem dwa sposoby na zwiększenie AOV w sklepie internetowym:
- klienci kupują więcej produktów w ramach jednego zamówienia
- lub kupują droższe produkty
Jeszcze lepiej, jeśli w jednym zamówieniu połączyły się oba czynniki – to taki złoty graal e-commerce. Przyjrzyjmy się teraz, jak możesz to zrobić, korzystając z narzędzi Marketing Automation dla sklepów internetowych.
Ramki produktowe
Personalizowane rekomendacje produktowe mogą być bardzo skuteczne w zachęcaniu klientów do kupowania większej liczby produktów. Nasze ramki rekomendacji analizują dane o zachowaniu klienta – takie jak wcześniejsze zakupy i przeglądane produkty. Następnie wykorzystują te dane, aby rekomendować produkty, które powinny zainteresować daną osobę. W rezultacie możesz sprawić, że twoi klienci kupią więcej produktów.
Nasze ramki rekomendacji można zintegrować z Vertex AI, aby dodatkowo zwiększyć ich skuteczność. Masz tutaj kilka opcji do wyboru. Możesz wykorzystać nasze ramki, aby wyświetlać rekomendacje produktowe w różnych miejscach swojej witryny (np. na stronie głównej, na kartach produktów lub na stronie koszyka):
- Others you may like: Ta funkcja przewiduje następny produkt, którym najprawdopodobniej użytkownik się zainteresuje (lub nawet dokona zakupu) na podstawie historii zakupów i przeglądania tego użytkownika.
- Frequently bought together: Przewiduje produkty często kupowane razem w jednej sesji zakupowej.
- Recommended for you: Przewiduje kolejny produkt, który klient najprawdopodobniej kupi lub chociaż się nim zainteresuje. Ta rekomendacja jest zwykle używana na stronie głównej.
- Similar items: Przewiduje inne produkty z atrybutami podobnymi do rozważanego produktu. Ten rodzaj rekomendacji przydaje się na stronach produktowych.
Wiadomości na stronie
Twoi klienci często po prostu błądzą po twoim sklepie, przeglądając produkty i szukając inspiracji. Tacy klienci zazwyczaj są chętni do zakupu, ale po prostu nie są pewni, czego tak naprawdę chcą. W takiej sytuacji wiadomości na stronie lub pop-upy mogą być bardzo skuteczne. Wyobraź sobie takiego klienta oglądającego produkty w twoim sklepie, gdy na stronie pojawia się wiadomość, która poleca mu odwiedzenie sekcji wyprzedażowej na twojej stronie internetowej, gdzie produkty są przecenione nawet o 60%! Taka wiadomość może natychmiast skłonić twoich klientów do odwiedzenia tej sekcji i kupienia wybranych przecenionych produktów.
Oczywiście to tylko przykład, jak można wykorzystać wiadomości na stronie. Do dyspozycji masz więcej możliwości, w tym:
- zbieranie adresów e-mail,
- promocja ofert,
- zachęcanie do interakcji,
- przypomnienia o porzuconych koszykach,
- wiadomości powitalne.
Kluczem do sukcesu jest wybranie właściwego momentu na wyświetlenie takiego komunikatu na stronie. W wielu przypadkach dobrze jest wyświetlać je klientom, którzy są w sklepie od co najmniej kilku minut, ale jeśli masz inne pomysły, z pewnością warto je również przetestować!
Scenariusze komunikacji
Czasami klienci kontaktują się z obsługą klienta twojego sklepu, aby zapytać o produkty, które ich interesują. To idealny moment, aby wykorzystać nasze scenariusze komunikacji, które mogą obejmować upselling i cross-selling. Spójrz na przykład takiej rozmowy:
W tym przypadku rozmowa odbywa się na WhatsApp, ale możesz również użyć innych kanałów. A ponieważ ten scenariusz został wstępnie zaprogramowany w naszym systemie, ta rozmowa odbywa się w 100% automatycznie. Więc twoje narzędzie do automatyzacji marketingu może pomóc ci pozyskać więcej transakcji, nawet gdy śpisz! Scenariusze MA są jednym z naszych najbardziej wszechstronnych narzędzi. Dowiedz się o nich więcej, ponieważ mogą mieć dziesiątki różnych zastosowań w branży e-commerce!
Reagowanie na porzucone procesy
Wreszcie możesz zwiększyć średnią wartość zamówienia w swoim sklepie internetowym, ponownie angażując potencjalnych klientów, którzy już wykazali zainteresowanie twoimi produktami, ale nie dokończyli zakupu. Porzucone procesy są bardzo powszechne w e-handlu i jeśli nic z nimi nie robisz, tracisz setki (lub nawet tysiące) złotych każdego miesiąca.
Korzystając z automatycznych przypomnień, możesz zachęcić kupujących do powrotu do sklepu i sfinalizowania zamówienia. Tutaj możesz również wykorzystać upselling lub cross-selling, jeśli to możliwe. Na przykład e-mail o porzuconym koszyku może nie tylko przypominać użytkownikowi o produktach oczekujących na dokończenie zamówienia, ale także zawierać ograniczony czasowo rabat lub inną ofertę. W ten sposób możesz zachęcić swoich klientów nie tylko do powrotu i kupienia tego, co planowali kupić pierwotnie, ale także skłonić ich do zakupu większej liczby produktów!
Oferujemy sześć rodzajów reakcji na porzucone procesy:
- Automatyczne e-maile przypominające: Możesz skonfigurować automatyczne e-maile przypominające dla użytkowników, którzy przerwali proces zakupowy, rejestracyjny czy inny.
- Personalizowane oferty: Możesz wykorzystać oferty i zniżki w odpowiedzi na porzucenie procesu. Personalizowane promocje mogą skłonić użytkowników do powrotu i sfinalizowania zamówienia.
- Retargeting: Wykorzystaj retargeting, aby wyświetlać reklamy online użytkownikom, którzy opuścili stronę internetową.
- Dynamiczne treści na WWW: Możesz dostosować treści na stronie internetowej w oparciu o wcześniejsze aktywności użytkownika. To może zwiększyć szanse na ich ponowne zaangażowanie.
- Automatyczne formularze zapisu: Ułatw użytkownikom powrót do porzuconego procesu poprzez oferowanie automatycznych formularzy zapisu lub przywracanie wcześniejszych danych.
- Dostosowane kampanie content marketingowe: Wreszcie możesz włączyć do kampanii content marketingu treści, które bezpośrednio odpowiadają na pytania lub obawy, które mogły być przyczyną porzucenia zamówienia.
Podsumowanie
W tym poście pokazaliśmy cztery sposoby na zwiększenie średniej wartości koszyka w twoim sklepie. Możesz ich używać oddzielnie lub połączyć je w jedną kompleksową strategię. Wdrożenie tych rozwiązań może pomóc ci zachęcić więcej klientów do powrotu do twojego sklepu i/lub kupna większej liczby produktów.
Jeśli chcesz przetestować działanie iPresso, możesz zacząć, wysyłając nam brief z informacjami na temat twojej firmy. Możesz to zrobić tutaj. Wspólnie rozwiniemy twój biznes e-commerce!
Odpowiedz