Strona główna » 5 strategii automatyzacji marketingu, które zwiększą sprzedaż w e-commerce
5 strategii automatyzacji marketingu, które zwiększą sprzedaż w e-commerce

Prowadzisz sklep internetowy i chcesz sprzedawać więcej? Mamy dla Ciebie rozwiązanie! Wykorzystaj Marketing Automation i osiągnij wyznaczone cele bez przepalania budżetu. Zastanawiasz się, w jaki sposób możesz wykorzystać narzędzia do automatyzacji marketingu w e-commerce? Przeczytaj o 5 strategiach marketingowych, zwiększających sprzedaż.

Personalizowanie rekomendacji produktowych

Automatyzacja marketingu umożliwia m.in. wyświetlanie różnych produktów w ramkach rekomendacji, w zależności od zainteresowań i czynności, wykonanych przez klienta. W ten sposób zwiększa się prawdopodobieństwo zainteresowania Twoją ofertą i zakupu. Spersonalizowane rekomendacje mogą być dodane również w dynamicznie zmieniającej się treści maila. Bez personalizacji tracisz wielu klientów, a nawet możesz trwale zrazić ich do Twojej marki.

Wyobraź sobie, że chcesz kupić buty do biegania, a w wiadomościach cały czas dostajesz rekomendacje eleganckiego obuwia. Pewnie kilka razy przymkniesz na to oko i dalej będziesz poszukiwać idealnej oferty, ale kiedy jakaś inna firma wyśle reklamę nowych butów sportowych i to dostępnych w Twoich rozmiarach, to z pewnością porzucisz tamten sklep i zaopatrzysz się w nową parę tam, gdzie dbają o Twoje potrzeby. Personalizowane rekomendacje przyciągają nowych klientów i skutecznie zachęcają do dodania do koszyka większej ilości rzeczy.

W iPresso możesz dodatkowo zintegrować ramki rekomendacji z Vertex AI. Sztuczna inteligencja będzie proponować konkretne produkty w zależności od ostatniej aktywności klienta, przewidując pokrewne towary, które mogą się mu spodobać. Ta integracja pozwala również na wyświetlanie klientowi produktów, które kupił ostatnio (na przykład regularnie kupowane kosmetyki). W ten sposób dwóm osobom wyświetlą się całkiem inne rekomendacje, bardziej dopasowane do indywidualnych preferencji.

Odzyskiwanie porzuconych koszyków

Przerwane procesy to bolączka dla każdego e-commerce. Jest to dość częste zjawisko, którego nie da się całkowicie zredukować, ale jest kilka sposobów, jak odzyskać potencjalnego klienta. Z automatyzacją marketingu część porzuconych koszyków możesz zmienić w dokończone transakcje. Wystarczy, że wykorzystasz scenariusze MA i ustawisz automatyczną wysyłkę przypomnień o przerwanym procesie do wszystkich tych, którzy ostatecznie wyszli ze sklepu internetowego bez sfinalizowania zakupu. 

Niektórzy nie zaopatrzą się w produkty, dopóki nie dostaną kuponu albo spersonalizowanej wiadomości z promocją, więc miej to na uwadze. W iPresso wygenerujesz unikalne kupony rabatowe, które wyślesz poprzez spersonalizowaną wiadomość SMS lub mail, na przykład: “Ania, wróć do nas! Dokończ zamówienie z kodem: XYZ2532025 i zdobądź wymarzone produkty 10% taniej!”.

Oczywiście nie możesz też nachalnie próbować przekonać odbiorców do skorzystania z Twoich ofert i jeżeli ktoś nie odczytuje wszystkich maili czy SMS-ów, to nie warto za wszelką cenę zdobywać takiego klienta.

Lead nurturing

Ktoś, kto wykazał już pierwsze zainteresowanie i ma kontakt z firmą, powinien poczuć się odpowiednio zaopiekowany i ważny, dlatego automatyzacja marketingu pomaga w komunikacji na różnych etapach ścieżki zakupowej. Ważne, by stopniowo przekazywać zróżnicowaną wiedzę odpowiednio dobraną do odbiorcy. Przykładowo, raczej nie zachęcisz osoby, która tyle co utworzyła konto poprzez zaproszenie na prezentację, trwającą około dwóch godzin, gdzie pokażesz najnowszą kolekcję premium. Odbiorca musi wtedy poświęcić dużo czasu i specjalnie przyjechać w wyznaczone miejsce, a na początkowym etapie nie będzie on nawet pewien, czy oferty go zainteresują oraz jakie kategorie są najlepiej dopasowane do jego potrzeb.

Zachęcaj nowych użytkowników poprzez krótkie materiały, wideo, grafiki w mediach społecznościowych i interaktywne treści. Rozwijaj relację z klientem i wykorzystaj komunikację omnichannel, żeby dostarczać spójnych informacji niezależnie od wybranych kanałów komunikacji. W iPresso możesz automatycznie przydzielać kontaktom z bazy punkty za określone czynności (np. kliknięcie w link do bloga albo zarejestrowanie się do newslettera) i poprzez scoring wyróżnić wyłącznie tych, którzy wykazują największe zainteresowanie i mogą dokonać zakupu.

Wykorzystanie kilku kanałów komunikacji

W dzisiejszych czasach ciężko jest dobrać jeden skuteczny kanał, za pomocą którego będziesz wysyłać wszystkie najważniejsze informacje do odbiorcy. Część klientów preferuje dwustronną komunikację WhatsApp, inni są wierni SMS-om. Coraz częściej firmy wybierają komunikację multichannel albo omnichannel i dopasowują wysyłki wiadomości kilkoma kanałami. Strategia multichannel zakłada kontakt z użytkownikiem poprzez różne formy komunikacji, które działają niezależnie od siebie. Kanały komunikacji nie są zintegrowane, więc podane informacje mogą się różnić. Multichannel sprawdzi się najlepiej wśród firm, które chcą dotrzeć do wielu różnych grup odbiorców, ale nie zależy im na elastyczności.

Aktualnie klient zwykle oczekuje spójności i dokładnie takich samych informacji niezależnie od tego, czy obejrzał reklamę w TV, odczytał mail promujący nową kolekcję, czy też poszedł do sklepu i zobaczył duży baner z promocjami. W strategii omnichannel wszystkie kanały online i offline są ze sobą zintegrowane, więc odbiorca może kliknąć w link, który dostał w wiadomości mail i przejrzeć ofertę w sklepie internetowym, a następnie porównać podobne produkty w aplikacji i wybrać się do stacjonarnego sklepu, aby ostatecznie tam dokonać zakupu. Wdrożenie strategii omnichannel wymaga analizowania potrzeb klientów i na tej podstawie dokonania poprawnej integracji różnych kanałów. W omnichannel ważną rolę odgrywa personalizacja i dobór kanałów komunikacji do preferencji odbiorcy. Automatyzacja marketingu umożliwia bezproblemowe wdrożenie omnichannel i zbudowanie długotrwałej relacji z klientem.

Uruchomienie programu lojalnościowego

Możesz stworzyć program lojalnościowy z punktami za dokonane zamówienia. Jest to skuteczna strategia szczególnie wtedy, kiedy posiadasz rozbudowaną bazę kontaktów z wieloma lojalnymi klientami. Dla najbardziej zaangażowanych wyślesz spersonalizowane kody rabatowe, które w kilka chwil wygenerujesz w iPresso. Za kilka dni wygasną punkty na czyimś koncie? Wyślij krótką wiadomość z przypomnieniem i określeniem, ilu punktów brakuje, by odebrać kolejną zniżkę na zamówienie.

Automatyzacja marketingu umożliwia również docenienie tych, którzy są najwierniejszymi kupującymi w Twoim sklepie internetowym. Ktoś zarejestrował się już pięć lat temu do programu lojalnościowego? Spersonalizowany mail z kodem rabatowym stworzonym specjalnie dla takiej osoby z pewnością skłoni ją do następnych zamówień. Możesz dodatkowo umieścić rekomendację produktów podobnych do tych, które zwykle lądują w koszyku albo zachęcić do przejrzenia pokrewnych kategorii. Jeżeli widzisz, że program lojalnościowy nie cieszy się zbyt dużym zainteresowaniem, najlepiej zareklamować go wśród kontaktów i wysłać SMS do każdego, kto w ostatnim czasie robił zakupy.

Co, jeśli mam problem z opracowaniem odpowiedniej strategii w e-commerce?

Bez określenia celów oraz wyznaczenia planu działań, który przybliży Cię do ich osiągnięcia, Twoje kampanie będą chaotyczne i nie osiągniesz przewagi nad konkurencją. Taki biznes będzie coraz trudniej utrzymać, ale przecież nikt nie powiedział, że musisz radzić sobie bez żadnej pomocy. Dokonaj audytu Twojego sklepu internetowego i skonsultuj z doradcami swoją strategię, aby zwiększyć ruch na stronie i sprzedawać więcej! Te i inne usługi znajdziesz na swiatcyfrowy.pl, gdzie doświadczony zespół pomoże w rozwoju firmy i podpowie, jakie rozwiązania sprawdzą się u Ciebie najlepiej.

Podsumowanie

Odpowiednio dobrane strategie to klucz do sukcesu w e-commerce oraz możliwość zwiększenia sprzedaży bez wysiłku. Mamy nadzieję, że dzięki temu artykułowi wiesz już, jak ważną rolę w e-commerce odgrywa Marketing Automation.
Chcesz dowiedzieć się więcej na temat różnych narzędzi, które pomogą Ci zwiększyć sprzedaż w Twoim sklepie internetowym. Wystarczy, że klikniesz tutaj i podasz nam kilka najważniejszych informacji, a nasi eksperci niezwłocznie skontaktują się z Tobą i pomogą dobrać odpowiednie funkcjonalności.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.