Chcesz zaproponować klientom produkty najlepiej dobrane do ich potrzeb? Prowadząc sklep internetowy, na pewno sprzedajesz wiele towarów i nie masz czasu rekomendować każdemu użytkownikowi z osobna, dlatego mamy dla Ciebie rozwiązanie! Wykorzystaj pop-upy, ramki rekomendacji i scenariusze Marketing Automation, a zwiększysz wartość koszyka zakupowego i będziesz sprzedawać więcej!
Zastosuj pop-upy i zachęć kupujących do zapoznania się z ofertą
Chociaż “wyskakujące” okienka potrafią być uciążliwe, to odpowiednio zaprojektowane są najlepszym sposobem na rekomendację produktów czy wyświetlenie aktualnie przecenionych towarów. Z iPresso możesz stworzyć pop-upy, które wywołane będą konkretną akcją, a także ustawisz capping (czyli ograniczenie ilości wyświetleń pop-upów na jednego użytkownika), więc nie będziesz spamować odbiorców, a przekażesz tylko najciekawsze propozycje towarów dopasowanych do ich potrzeb. Pop-upy wykorzystasz też do ankiet dla użytkowników strony, przez co zyskasz informacje o obszarze zainteresowań i lepszym doborze kampanii do konkretnego klienta. Przykładowo, możesz stworzyć pop-up z pytaniem “Czy chcesz dostać powiadomienie o przedsprzedaży noworocznej kolekcji lakierów do paznokci?” i odpowiedziami: “Oczywiście! [Link do zapisu na newsletter]” lub “Nie, dziękuję”. Tym samym sprzedając produkty w drogerii internetowej będziesz wiedzieć, kto jest bardziej zainteresowany taką tematyką, więc lepiej dopasujesz rekomendacje.
Co wyróżnia ramki rekomendacji
Sugerowanie zakupu losowych rzeczy z Twojego sklepu nie jest najlepszym pomysłem. Ktoś, kto szuka nowej kuchenki mikrofalowej może przykładowo zobaczyć rekomendacje pralek w promocji, co w większości przypadków wywoła frustrację i zniechęci do zakupu. Ramki rekomendacji umożliwiają przedstawienie proponowanych produktów w atrakcyjnej formie, a zarazem dzięki segmentacji i wykorzystywaniu danych zebranych od klienta, ich dobór jest właściwy dla konkretnego użytkownika. W ten sposób oglądającym kosmetyki do pielęgnacji włosów mogą wyświetlić się rekomendacje najnowszej serii odżywek i masek, a kupującym kremy do twarzy pojawią się propozycje produktów z tej kategorii. W iPresso dodatkowo możesz wykorzystać integrację z Vertex AI, a sztuczna inteligencja od Google wybierze dla każdej osoby rekomendowane towary na podstawie zainteresowań, wcześniejszych zakupów oraz ostatnio przeglądanych rzeczy. Jest to szczególnie istotne w e-commerce, ale ramki rekomendacji mogą służyć również do innych celów. W takiej ramce mogą być umieszczone krótkie opisy i zdjęcia Twoich usług, a nawet najciekawsze artykuły i materiały dodatkowe, z którymi mogą zapoznać się nowi klienci.
Dlaczego musisz zautomatyzować kampanie ze scenariuszami MA
Scenariusze Marketing Automation pomogą Ci zadbać o wysyłkę odpowiednich wiadomości i wykonanie się konkretnych akcji. W iPresso stworzysz zarówno podstawowe scenariusze, jak i te bardziej rozbudowane. Dzięki predefiniowanym szablonom i łatwemu edytorowi ustawisz dokładne szczegóły każdej kampanii marketingowej i dopasujesz ją do kontaktów poprzez wybrane tagi i konkretne zachowania. Mając do dyspozycji wiele różnych bloków (akcji, warunków oraz innych), bez problemu zaprojektujesz swój pierwszy scenariusz w kilka chwil!
Jaki przykładowy scenariusz możesz wykorzystać do rekomendowania Twoich produktów
Podpowiemy Ci, jaki scenariusz możesz wykorzystać, żeby zarekomendować klientom najciekawsze towary z Twojego sklepu:
- Początek scenariusza – Kliknięcie konkretnej kategorii np. “Meble tarasowe” (klient ogląda rzeczy z danej kategorii)
- Kliknięcie innej kategorii np. “Dekoracje ogrodowe” (klient wykazuje zainteresowanie różnymi produktami, ale tylko dotyczącymi tarasu/ogrodu, więc można określić jego zainteresowania)
- Przypisanie tagu “Poszukiwacz rzeczy do ogrodu i tarasu”
- Dodanie produktu do koszyka – nie (klient ostatecznie nie kupuje żadnego towaru)
- Po godzinie następuje wysyłka email z reklamą stolików odpornych na deszcz
- Kliknięcie w link – tak (klienta zainteresowała Twoja oferta)
- Dodanie produktu do koszyka – tak
- Wywołanie pop-up z rekomendacją innych produktów do ogrodu (jeżeli klient kupił stolik ogrodowy, możemy zarekomendować krzesła ogrodowe z tej samej kolekcji i akcesoria, podobne do ostatnio przeglądanych)
- Zakończenie scenariusza
Masz wiele możliwości dopasowywania scenariuszy, zmieniania ich i tworzenia nowych na podstawie już trwających.
Podsumowanie
Dzięki Marketing Automation masz wiele możliwości rekomendacji produktów w e-commerce. Poprawnie zbudowany scenariusz MA uruchomi odpowiednie akcje i automatycznie wyśle wiadomości email czy SMS, kiedy użytkownik podejmie wyznaczoną przez Ciebie czynność lub przerwie proces i nie dokończy zamówienia, rekomendując dopasowane do niego towary. Wykorzystując wiele narzędzi (takich jak pop-upy, ramki rekomendacji oraz kontakt poprzez właściwy kanał komunikacji) dotrzesz do każdego klienta i zachęcisz do zakupu, a średnia wartość koszyka zakupowego wzrośnie.
Chcesz przetestować te i inne narzędzia do automatyzacji marketingu? Zarejestruj się tutaj i uzyskaj dostęp do 30-dniowego okresu próbnego iPresso za darmo!
Odpowiedz