W Twoim sklepie internetowym zauważyłeś/zauważyłaś wzrost porzuconych procesów? Ktoś dodał do koszyka wiele produktów, ale nie sfinalizował transakcji? Wielu użytkowników wykazuje zainteresowanie Twoimi ofertami, choć ostatecznie nie dochodzi do zakupu? A może po prostu szukasz czegoś, co spowoduje wzrost sprzedaży? Zastosuj automatyczne kampanie marketingowe i odzyskaj niezdecydowanych klientów!
W jaki sposób przypomnieć odbiorcom o zakupie
Jest wiele narzędzi do automatyzacji marketingu, które pomogą Ci dotrzeć do potencjalnych klientów. Z naszymi podpowiedziami stworzysz idealne kampanie marketingowe i podniesiesz sprzedaż:
Automatycznie wysłane wiadomości e-mail zachęcą do powrotu do sklepu
Mając dużą bazę kontaktów na pewno wiesz, jak ważny jest czas. Ręczna wysyłka tej samej wiadomości do wielu odbiorców jest nie tylko nieefektywna, ale również bardzo kosztowna. Istnieje duże prawdopodobieństwo, że zanim dotrzesz do każdej osoby, Twoja informacja będzie już nieaktualna. Pamiętaj też, że klient A ma całkiem inne potrzeby i oczekiwania niż klient B, więc nieodpowiednio dobraną treścią możesz zniechęcić użytkowników i nawet jeżeli bardzo zależy im na jakimś produkcie, to wybiorą konkurencję zamiast Ciebie. W iPresso dzięki intuicyjnemu edytorowi Drag&Drop w szybki i prosty sposób stworzysz wiadomości mail dopasowane do odbiorcy, spójne z wyglądem innych Twoich reklam. Estetyczne grafiki i spersonalizowana treść wiadomości zachęcą ludzi do powrotu i dokończenia zakupów.
Powiadomienia push poinformują użytkowników o promocjach
Wiemy, jak ważna jest szybka reakcja, więc umożliwiamy Ci tworzenie wiadomości, które zostaną przekazane użytkownikowi w czasie rzeczywistym. Web push oraz mobile push (krótkie powiadomienia, które pojawią się na przeglądarce internetowej lub w aplikacji mobilnej) poinformują odbiorcę o wyprzedaży w Twoim sklepie, przekierują klienta na stronę z towarami podobnymi do ostatnio oglądanych, a także przypomną o produkcie, który nie był dostępny, a teraz jest już w magazynie i można go znów kupić.
Pop-upy przypomną o zawartości koszyka
“Wyskakujące” okienka mogą być uciążliwe, ale jeżeli odpowiednio je zaprojektujesz oraz ustawisz czas, w którym mają się pojawić, będą skutecznie przypominać użytkownikom o dokończeniu zakupów. “Już wychodzisz? Nie zapomnij kupić rzeczy, które czekają na Ciebie w koszyku!” to najprostsza informacja, jaką możesz napisać, ale jest niezwykle skuteczna. Pop-upy nie muszą wyłącznie powiadamiać o produktach w koszyku, możesz również zaproponować klientowi podobne produkty na podstawie jego wyszukiwań oraz dodanych do koszyka towarów.
Spersonalizowane SMS-y z kodem rabatowym wzbudzą zainteresowanie
Wiadomości wysyłane na telefony komórkowe cieszą się zawsze ogromnym zainteresowaniem klientów, większość odczytuje je niemal natychmiast, więc mają szerokie zastosowanie do przypominania potencjalnym klientom o zakupie w Twoim sklepie. Niezdecydowaną osobę możesz przekonać specjalnie spersonalizowaną wiadomością z kodem uprawniającym do niewielkiej zniżki. “Cześć Anna! Chcesz, aby brązowa kurtka Sophie była Twoja? Z kodem XYZ11 kupisz ją dziś 10% taniej! Śpiesz się, nim będzie za późno!” – wysłanie takiego krótkiego SMS-a na pewno przyciągnie klienta i zachęci do powrotu.
Scenariusze Marketing Automation pozwolą Ci zajmować się innymi obowiązkami
Ciężko jest zapanować nad wieloma kampaniami prowadzonymi jednocześnie. Do tego lepiej nie przeprowadzać kampanii przypominających o zakupie wszystkim odbiorcom, co dodatkowo komplikuje zaplanowane działania. Lojalny klient, który zawsze finalizuje zamówienie może poczuć się zaskoczony nagłą informacją o dokończeniu zakupów i dodatkowym rabacie np. na 5%. Dzięki segmentacji i personalizacji unikniesz błędów i każda wiadomość będzie dopasowana do konkretnej osoby, a scenariusze Marketing Automation automatycznie przypiszą odpowienie tagi i podzielą potencjalnych klientów a grupy, w zależności od podejmowanych przez nich czynności. Określone zachowania użytkowników wywołają konkretne automatyczne akcje. Przykładowo możesz stworzyć scenariusz, w którym osoba z produktami w koszyku, po przekroczeniu godziny bez finalizacji zamówienia, otrzyma pop-up z przypomnieniem, a po następnych 30 minutach zostanie do niej wysłana wiadomość email zachęcająca do dokończenia zakupów.
Podsumowanie
Automatyzacja kampanii marketingowych umożliwia dotarcie do potencjalnych klientów w odpowiednim czasie oraz dopasuje treści indywidualnie do użytkownika, co przyczynia się do wzrostu konwersji i zwiększenia sprzedaży. Wykorzystanie e-mail marketingu, powiadomień push, pop-upów oraz wiadomości SMS pomoże Ci przekonać niezdecydowanych odbiorców do zakupów, a właściwie zaprojektowane scenariusze Marketing Automation uruchomią konkretne akcje w zależności od działań poszczególnych osób.
Chcesz poznać narzędzia do automatyzacji marketingu? Kliknij tutaj i uzyskaj bezpłatny 30-dniowy dostęp próbny do platformy iPresso!
Odpowiedz