Przepis na odzyskanie porzuconych koszyków i błyskawiczny wzrost sprzedaży

Niezależnie od tego, czy twoja działalność opiera się na produktach, czy usługach, musisz zadbać o każdego potencjalnego klienta, aby nie stracić żadnych okazji sprzedażowych. Jednak niektórzy klienci początkowo wykazują zainteresowanie, ale potem nic z tego nie wychodzi. W tym momencie masz dwie opcje – możesz ich po prostu „odpuścić” danego klienta lub wprowadzić strategię reagowania na porzucone procesy, aby spróbować uratować przynajmniej część utraconych koszyków/potencjalnych klientów. Porozmawiajmy trochę o tym drugim podejściu.

Reagowanie na porzucone procesy jest ważne w niemal każdej firmie, ponieważ może być wiele powodów, dla których ktoś nie ukończył procesu zamówienia/rezerwacji. W niektórych przypadkach coś niespodziewanego przerywa proces. W takiej sytuacji małe przypomnienie może pomóc przywrócić zainteresowanie klienta.

Jak możesz uratować niektóre z tych porzuconych koszyków/procesów? Za pomocą strategii określanej jako remarketing lub retargeting. W iPresso dostępna jest funkcja, która pozwala reagować na porzucone procesy. Dzięki tej funkcji możesz wysłać przypomnienie do osób, które początkowo były zainteresowane twoimi produktami/usługami. Zobaczmy, jak to zrobić.

Scenariusze retargetingowe

Wszystko zaczyna się od stworzenia konkretnego scenariusza retargetingowego. Dzięki iPresso możesz zaprojektować własny scenariusz od podstaw (możesz wykorzystać do tego nasz edytor typu „przeciągnij i upuść”) lub użyć jednego z setek dostępnych szablonów. Wiele z nich ma na celu pomóc ci uratować niektóre porzucone koszyki/procesy w twojej firmie!

Taki scenariusz umożliwia ci określenie konkretnych warunków, przy których spełnieniu chcesz wysłać przypomnienie do potencjalnego klienta. Oto kilka przykładów:

  • Ktoś umieścił produkt w koszyku w twoim sklepie internetowym i opuścił stronę internetową bez dokończenia zamówienia.
  • Ktoś otworzył i zaczął wypełniać formularz kontaktowy na twojej stronie internetowej, ale nigdy nie kliknął przycisku „wyślij”.
  • Ktoś skontaktował się z twoją firmą, ale nie dokończył zamówienia lub przerwał subskrypcję twojej usługi.

Oczywiście, to tylko przykłady, ale w wielu przypadkach tak to działa. Ale dzięki temu masz możliwość uratowania części tych klientów i oczywiście zwiększenia przychodów.

Określ warunki i działania

W naszych scenariuszach MA możesz po prostu określić warunki, które uruchamiają scenariusz retargetingowy (tak jak w powyższych przykładach). W takiej sytuacji możesz zdecydować, jakie działanie należy podjąć (np. wysyłka e-maila lub wyświetlenie powiadomienie push) i z jakim opóźnieniem (jedna, dwie lub jeszcze więcej godzin lub dni po wystąpieniu danej sytuacji).

Wystarczy, że wdrożysz taki scenariusz, a nasza platforma automatyzacji marketingu zajmie się wszystkim automatycznie. Teraz za każdym razem, gdy ktoś nie ukończy zainicjowanego procesu, otrzyma przypomnienie od twojej firmy – w formie i o czasie, który skonfigurowałeś/aś w naszym systemie.

Jakich kanałów użyć? 

Oczywiście odpowiedź zależy to od kanałów, których używasz w swojej firmie, ale generalnie powinien to być ten sam kanał, z którego klient korzystał na początku. Zazwyczaj będzie to e-mail, telefon lub strona internetowa (w takiej sytuacji możesz odpowiedzieć powiadomieniem push lub również e-mailem).

Najczęściej marketerzy wykorzystują do remarketingu e-maile, SMS-y, aplikacje mobilne i web/mobile push, aby szybko dotrzeć do grupy docelowej. W tym poście chcemy pokazać ci, jak powiadomienia push mogą być wykorzystywane do celów remarketingu. Oczywiście, aby wysłać takie powiadomienie, potrzebujesz zgody klienta, ale gdy już ją otrzymasz, możesz wysyłać bardzo skuteczne powiadomienia, które pomogą Ci uratować wiele koszyków!

Poniżej pokazujemy przykład takiego powiadomienia web push, które zostało wysłane do klientki, która była zainteresowana konkretnym produktem, który w tym czasie nie był dostępny. Dobrym pomysłem jest stworzenie takiej opcji w sklepie internetowym (możesz stworzyć przycisk lub link w stylu „daj mi znać, kiedy ten produkt będzie ponownie dostępny”). Jeśli tak zrobisz, wysłanie przypomnienia będzie nie tylko w 100% naturalne, ale wręcz oczekiwane przez twojego klienta, a to idealny układ.

Co zrobić, aby przypomnienia były skuteczne

Tutaj należy wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Przede wszystkim powinieneś/aś wybrać właściwy kanał komunikacji. Jeśli klient skontaktował się z tobą za pośrednictwem poczty e-mail, wyślij mu przypomnienie za pomocą tego samego kanału, takie działanie będzie na ogół najskuteczniejsze.

Po drugie, daj klientowi jakąś dodatkową zachętę (oczywiście, jeśli masz taką możliwość). Na tym etapie równowaga jest kluczowa; nie powinno to być nic wielkiego, ale raczej mała zachęta do powrotu i dokończenia procesu. Darmowa dostawa lub niewielki rabat (5 lub 10%) to dobry pomysł.

Trzecia kwestia to moment wysłania przypomnienia. Czas ma tutaj kluczowe znaczenie; nie czekaj zbyt długo. Z każdą godziną i każdym dniem twój klient traci zainteresowanie twoją ofertą. W niektórych przypadkach powinieneś wysłać przypomnienie w ciągu kilku minut od wystąpienia danej sytuacji. W innych przypadkach dobrze jest poczekać dzień lub dwa. Wartym rozważenia pomysłem jest przetestowanie różnych czasów reakcji, aby ocenić, które najlepiej sprawdzają się w twojej firmie.

Pamiętaj też, aby nie przesadzić z retargetingiem. Zazwyczaj wystarcza jedno lub dwa przypomnienia. Brak odpowiedzi na dwa przypomnienia na ogół sugeruje, że dana osoba nie jest już zainteresowana twoją ofertą. Tutaj także możesz wdrożyć procedury testowe, aby odkryć, jaka liczba przypomnień jest najskuteczniejsza.

Podsumowanie

Zachęcamy cię do zapoznania się z opcjami retargetingu w twojej firmie. Uratowanie nawet 5 lub 10% leadów może przełożyć się na znacznie wyższe przychody, a inwestycja pieniędzy i czasu jest minimalna – po skonfigurowaniu wszystkiego system działa na autopilocie, nie jest wymagane prawie żadne zaangażowanie z twojej strony.
Jeśli chcesz zobaczyć, jak retargeting działa w praktyce, skontaktuj się z naszym zespołem. Chętnie udzielimy Ci bezpłatnego, próbnego dostępu do naszej platformy, abyś mógł/mogła sprawdzić wszystko w rzeczywistych warunkach. A jeśli masz jakieś pytania, skontaktuj się z naszym zespołem – chętnie odpowiemy na wszystkie twoje pytania dotyczące automatyzacji marketingu!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.