Customer Data Platform: zwiększaj zaangażowanie swoich klientów

Kluczem do zwiększenia zaangażowania klientów jest zrozumienie ich potrzeb, zainteresowań i zachowań. Marketerzy, którzy wiedzą, czego tak naprawdę oczekuje ich grupa docelowa, mogą tworzyć skuteczniejsze komunikaty i oferty, co prowadzi do zwiększonego zaangażowania klientów, a w efekcie również do większej sprzedaży. Jeśli większe zaangażowanie klientów to coś, na czym ci zależy, nasza platforma CDP (Customer Data Platform), może ci pomóc!

Wyobraź sobie taki prosty scenariusz: prowadzisz sklep internetowy i masz klienta, który jest zainteresowany twoimi produktami. Ten klient obecnie szuka konkretnego produktu, powiedzmy, że są to buty na lato. Ponieważ masz wiele nowych modeli w swoim sklepie, ten klient zagląda do twojego e-sklepu i szuka najlepszych opcji, ale robi coś więcej; odwiedza również twoje profile w mediach społecznościowych, sprawdza Zakupy Google w poszukiwaniu najlepszych ofert cenowych i szuka inspiracji na Instagramie.

Teraz kluczowe pytanie brzmi, jak możesz „przekształcić” tę wstępnie zainteresowaną osobę w zadowolonego klienta, który znalazł swoje idealne buty w twoim sklepie internetowym? Analizując jej zachowanie i oferty, którymi była zainteresowana w przeszłości. W ten sposób masz większe prawdopodobieństwo, że będziesz w stanie zaoferować tej osobie buty, które spełnią jej wszystkie oczekiwania. A gdy to się stanie, do zamówienia już tylko krótka droga!

I tutaj do gry wkracza nasze narzędzie CDP (czyli po polsku platforma danych klienta)

Czym jest Customer Data Platform i jak działa?

Z technicznego punktu widzenia można powiedzieć, że CDP to po prostu narzędzie CRM, ale nasza platforma wykracza nieco poza to określenie. Tak naprawdę Customer Data Platform jest najbardziej zaawansowanym rozwiązaniem do przetwarzania danych klientów w naszym portfolio (mamy również mniej zaawansowane narzędzie do zarządzania bazą kontaktów, które służy do bardziej „podstawowych” celów, takich jak przechowywanie danych wszystkich klientów/użytkowników w jednym miejscu).

Integracja danych

Jednym z najbardziej imponujących aspektów tego narzędzia jest to, że CDP pozwala śledzić aktywność klientów i użytkowników w różnych kanałach, nie tylko na twojej stronie internetowej. Osiągnęliśmy to poprzez integracje z innymi systemami i platformami, w tym:

  • Wewnętrznymi (np. strona internetowa, sklep internetowy, platforma e-mail marketingu)
  • Zewnętrznymi (np. kanały social media, marketplace)
  • Natywnie zintegrowanymi (np. CRM)

Dzięki temu zyskujesz pełny obraz każdego klienta i możesz śledzić jego aktywność, nawet jeśli opuści twoją stronę internetową i przeniesie się na inny kanał (np. konto na Instagramie). Jest to możliwe dzięki iPresso ID. To nasz autorski identyfikator użytkownika, który pozwala utrzymać spójność danych w wielu źródłach i integrować je w taki sposób, aby możliwy był wgląd w te dane za pośrednictwem iPresso. A ponieważ ta integracja jest dostosowana do każdego kanału, często masz dostęp do danych w czasie rzeczywistym!

W tym miejscu należy wspomnieć, że dane należą wyłącznie do firmy, która nimi zarządza. iPresso agreguje dane w bezpieczny sposób i wyłącznie na rzecz klienta i nie wykorzystuje ich w żadnym innym celu. Innymi słowy, masz pełny dostęp i kontrolę nad danymi swoich klientów.

Śledzenie aktywności użytkowników

CDP śledzi wszystkie istotne informacje o twoich klientach, w tym:

  • Dane demograficzne (możesz przypisać atrybuty swoim klientom dla celów późniejszej personalizacji)
  • Dane behawioralne (np. przeglądane kategorie produktów, otwierane wiadomości e-mail itp.)
  • Dane transakcyjne (poprzednie zakupy, zwroty produktów)

Dostępna jest również funkcja analityczna, która umożliwia szybki i łatwy podgląd najczęstszych działań danego klienta.

Pozostałe ważne cechy Customer Data Platform

Śledzenie anonimowych użytkowników

Jest jeszcze kilka rzeczy, o których warto wspomnieć, jeśli chodzi o CDP. Wielu klientów pyta nas o anonimowych użytkowników. Umożliwiamy śledzenie ich aktywności za pomocą plików cookie (tzw. first-party cookies) i danych w nich przechowywanych. Oczywiście w przypadku anonimowych użytkowników możliwości śledzenia są nieco ograniczone, ale personalizacja jest nadal możliwa w oparciu o działania podejmowane bezpośrednio na stronie internetowej. Dodatkowo dobrym pomysłem jest propozycja zgody na powiadomienia push. Gdy anonimowy użytkownik wyrazi taką zgodę, możesz zacząć wykorzystać powiadomienia web push w komunikacji z nim.

Integracja z innymi narzędziami

Jest jeszcze jedna kwestia, którą warto omówić: co w sytuacji, jeśli chcesz zintegrować inne narzędzia i platformy z CDP, których może nie ma na naszej liście? Po pierwsze, nieustannie pracujemy nad rozwojem iPresso, więc liczba dostępnych integracji stale rośnie. Ale jeśli masz jakieś narzędzie lub system, którego nie ma na naszej liście, możesz go zintegrować z CDP już teraz (chociaż najprawdopodobniej będziesz potrzebować pomocy swojego zespołu IT, który ci to umożliwi).

Oferujemy trzy typy integracji, z których możesz skorzystać w zależności od sytuacji i wiedzy technicznej:

  • REST API: umożliwia ustandaryzowany sposób integracji różnych systemów (zwykle oparty na HTML).
  • JS API: umożliwia integrację różnych zasobów lub usług internetowych za pomocą JavaScript, zapewniając w ten sposób dostęp do różnych funkcji i danych z zewnętrznych źródeł.
  • Mobile API iPresso: To nasze autorskie API oparte na protokole HTTP. Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o naszym mobilnym API, przejdź tutaj.

Podsumowanie

Customer Data Platform to świetne rozwiązanie, jeśli prowadzisz firmę, która komunikuje się z użytkownikami za pomocą co najmniej kilku różnych narzędzi i platform, takich jak media społecznościowe lub marketplace. Możesz zintegrować te źródła, aby uzyskać pełny obraz swoich klientów oraz ich zainteresowań i aktywności. Te dane mogą być następnie wykorzystane do wdrożenia lub ulepszenia personalizacji i innych technik zwiększających sprzedaż w twojej firmie. W rezultacie twój biznes online może być bardziej efektywny w przyciąganiu i budowaniu lojalności klientów.

Jeśli chcesz przetestować naszą platformę CDP, mamy dla ciebie propozycję: zacznij od bezpłatnego 30-dniowego dostępu próbnego do naszej platformy marketing automation. Zyskasz w ten sposób dostęp do wielu innych funkcji i będziesz mógł/mogła przetestować cały potencjał automatyzacji marketingu i to bez długoterminowych zobowiązań!

Zacznij tutaj!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.