Automatyzacja WhatsApp marketingu: tworzenie nurtów komunikacyjnych i reakcji na zachowania odbiorców

WhatsApp to jeden z najpopularniejszych komunikatorów na świecie. To bez wątpienia fantastyczne narzędzie, które pozwala ci pozostawać w kontakcie z klientami w różnych krajach i dystrybuować nie tylko wiadomości tekstowe, ale także materiały wizualne i vouchery. WhatsApp jest o wiele bardziej elastyczny i skuteczny w porównaniu ze standardowymi SMS-ami, a dzięki iPresso możesz zautomatyzować komunikację i interakcje z klientami. Zobacz, jak możesz to zrobić!

Oto typowy scenariusz: masz klienta, który chce dowiedzieć się więcej o twojej ofercie. Kontaktuje się z twoją firmą za pośrednictwem WhatsApp i nie tylko otrzymuje odpowiedzi, ale także dostaje zaproszenie do programu lojalnościowego lub zniżkę na kolejne zakupy. W rezultacie wzrasta CX tego klienta (bo ma wszystkie potrzebne informacje), ale także gotowość do złożenia zamówienia.

Dokładnie coś takiego możesz łatwo wdrożyć w swojej firmie dzięki naszej platformie i WhatsApp Business API (tak, będziesz potrzebować konta WhatsApp Business, aby w pełni wykorzystać automatyzacje, o których wspominamy w tym poście). Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej o WhatsApp Business, zacznij od przeczytania tego artykułu na naszym blogu: SMS vs. WhatsApp – podobne, a jednak inne.

Zautomatyzuj komunikację z WhatsApp i iPresso

WhatsApp Business oferuje coś, co firma określa jako WhatsApp Flows – zautomatyzowane scenariusze komunikacji, ale nasza platforma idzie o krok dalej. Dzięki iPresso możesz zautomatyzować nawet zaawansowane i złożone scenariusze komunikacji, w których klienci wchodzą w interakcję z twoją marką i otrzymują odpowiedzi i oferty na bazie swojej aktywności i wyborów.

Aby to osiągnąć, wykorzystujemy scenariusze automatyzacji marketingu. To jedna z najważniejszych funkcji naszej platformy. Zasadniczo umożliwiamy ci tworzenie gotowych scenariuszy komunikacji między twoją marką a twoimi klientami. Takie scenariusze składają się z wiadomości, które twoja marka wysyła w odpowiedzi na pytania lub prośby od twoich klientów i innych odbiorców.

Różne rodzaje wiadomości

WhatsApp wykorzystuje różne środki komunikacji, nie tylko wiadomości tekstowe. Do dyspozycji masz:

  • zdjęcia,
  • video,
  • załączniki,
  • i ankiety.

Sprawia to, że komunikacja jest ciekawsza i bardziej angażująca. Klienci lepiej reagują na komunikację wizualną i WhatsApp jest najlepszym środkiem do osiągnięcia tego celu na urządzeniach mobilnych.

Wykorzystaj komunikację w czasie rzeczywistym

Z naszego doświadczenia wynika, że ludzie często odpowiadają na wiadomości WhatsApp w ciągu kilku minut. Jeśli z jakiegokolwiek powodu chcesz nawiązać komunikację w czasie rzeczywistym ze swoją grupą docelową, nie ma lepszego kanału do tego celu! Ludzie mają przy sobie swoje konta WhatsApp, gdziekolwiek się znajdują, więc możesz łatwo skontaktować się z nimi we właściwym miejscu i czasie. A dzięki integracji z iPresso możesz ustawić komunikację tak, aby rozpoczynała się dokładnie we właściwym (wybranym przez ciebie) momencie, co także może zwiększyć jej skuteczność.

Na przykład możesz wysłać wiadomość do swoich klientów na trzy minuty przed rozpoczęciem wyprzedaży w swoim sklepie internetowym. W ten sposób klienci będą mieli dokładnie tyle czasu, ile potrzeba, aby otworzyć twoją stronę internetową i znaleźć produkt, na którym im zależy, póki jest jeszcze dostępny.

Mierz rezultaty swoich kampanii

WhatsApp przekazuje dużo informacji o interakcjach, które miały miejsce w odpowiedzi na twoje kampanie. Możesz sprawdzić, ile osób wyświetliło twoje wiadomości i ile kliknęło link lub obejrzało wideo. A ponieważ WhatsApp można zintegrować z innymi kanałami komunikacji, możesz również skuteczniej mierzyć konwersje w swoim biznesie!

Co więcej, iPresso umożliwia ci przechowywanie całej komunikacji z klientami i przypisywanie każdej konwersacji do danego klienta. Jest to bardzo pomocne do późniejszych celów personalizacji i upsellingu.

Zintegruj WhatsApp z innymi kanałami marketingowymi

WhatsApp nie powinien być samotną wyspą w twojej strategii marketingowej. Osiągniesz znacznie lepsze wyniki, gdy zintegrujesz go z innymi kanałami komunikacji, takimi jak e-mail lub powiadomienia push. W ten sposób możesz mieć lepszy wgląd w interakcje klientów z twoją marką, bo widzisz, co się dzieje niezależnie od kanału komunikacji. Jest to niezwykle przydatne, jeśli chodzi o śledzenie konwersji!

Automatyzacja komunikacji na WhatsAppie – zastosowania

Wiesz już, jak można wykorzystać automatyzację w WhatsApp. Teraz zobaczmy, jakie są możliwe zastosowania – mamy co najmniej cztery ciekawe propozycje, które możesz wykorzystać w swojej firmie:

Spersonalizowane powiadomienia

Personalizacja odgrywa dużą rolę w marketingu. Wykorzystaj WhatsApp-a, aby wysyłać użytkownikom spersonalizowane powiadomienia, np. o niedokończonym zamówieniu lub zbliżającej się akcji promocyjnej. Jeszcze lepiej, jeśli masz ofertę wyłącznie dla członków swojego programu lojalnościowego lub innej wybranej grupy. To zawsze dobry sposób na przyciągnięcie uwagi tych klientów i zwiększenie sprzedaży.

Śledzenie zamówień

Możesz używać WhatsApp do wysyłania regularnych aktualizacji zamówień. W ten sposób klienci nie muszą się z tobą kontaktować i ciągle pytać, gdzie jest ich zamówienie. Z automatu ​​otrzymują regularne aktualizacje bezpośrednio na swój telefon. Nie muszą się nigdzie logować i zawsze są na bieżąco z tym, co dzieje się z ich zamówieniami.

Zniżki i vouchery

WhatsApp świetnie się sprawdza, jeśli chodzi o dystrybuowanie zniżek i voucherów do twoich najbardziej zasłużonych klientów. Możesz wysyłać kody rabatowe swoim klientom lub udostępniać im zniżki dla znajomych i rodziny (np. w formie kodów QR). Oferty ograniczone czasowo są również dobrym pomysłem, ponieważ dzięki WhatsApp ludzie mogą zapoznać się z ofertą w ciągu dosłownie kilku sekund i szybko podjąć decyzję o zakupie.

Badania i ankiety

Wreszcie WhatsApp jest pomocnym narzędziem, jeśli chodzi o ankiety satysfakcji. Jedną z opcji dostępnych w tym komunikatorze jest dołączenie ankiety do wiadomości. W ten sposób możesz szybko zebrać opinie klientów, np. po każdym zamówieniu. Bezpośrednia komunikacja z klientami za pośrednictwem WhatsApp ułatwia pozyskiwanie autentycznych odpowiedzi, ale nie proś swoich klientów, aby poświęcali zbyt wiele czasu na dzielenie się swoimi opiniami.

Podsumowanie

Jeśli chcesz usprawnić komunikację z klientami i uczynić ją bardziej efektywną, wypróbuj WhatsApp i iPresso! Nasza platforma pomoże ci w pełni wykorzystać możliwości komunikacji na WhatsApp i zautomatyzować cały proces, dzięki czemu nie będziesz musiał/a odpowiadać na każdą otrzymaną wiadomość.

Jeśli brzmi to ciekawie w kontekście twojego biznesu, zachęcamy cię do rozpoczęcia bezpłatnego okresu próbnego naszej platformy. Przejdź tutaj, nasz zespół zajmie się resztą!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.