Personalizacja ofert w turystyce dzięki marketing automation

Branża turystyczna w dużym stopniu opiera się na personalizacji ofert – klienci bowiem często chcą podróżować do miejsc, które ich interesują lub oferują coś, co jest dla nich ważne, niezależnie od tego, czy są to wspaniałe widoki, fantastyczne plaże czy inne atrakcje turystyczne. Jeśli chcesz odnieść sukces w branży turystycznej, musisz odwołać się do potrzeb i zainteresowań swoich klientów. I właśnie w tym może ci pomóc marketing automation.

Niezależnie od tego, czy prowadzisz biuro podróży, platformę bookingową, czy nawet hotel, jeśli chcesz zwiększyć sprzedaż, musisz rezonować z pragnieniami swoich gości/klientów. Posłużmy się prostym przykładem: Marek jest typowym pracownikiem dużej korporacji. Ostatnie miesiące były dla niego bardzo stresujące, jest zmęczony i jedyne, o czym teraz marzy to wyjazd w jakieś ciepłe miejsce, gdzie będzie mógł po prostu poleżeć na plaży lub przy basenie i cieszyć się pobytem all inclusive.

Załóżmy teraz, że prowadzisz biuro podróży i masz Marka w swojej bazie danych. Czy sądzisz, że oferta odwiedzenia tętniących życiem miast, takich jak Londyn czy Paryż, będzie dla Marka w tym momencie atrakcyjna? Prawdopodobnie nie, ponieważ nie jest to coś, co go w tej chwili interesuje. W przypadku Marka tylko oferta, która będzie spójna z wizją odpoczynku na piaszczystej plaży w ciepłym kraju, zakończy się rezerwacją.

Dokładnie tak to wygląda w przypadku naprawdę wielu turystów. I to prawda, że jest grono osób, które będą skłonne pojechać „gdziekolwiek”, aby tylko wyrwać się z codziennej rzeczywistości. Istnieje jednak również duża grupa klientów, która ma bardzo konkretne potrzeby lub zainteresowania, jeśli chodzi o podróżowanie. Ludzie, którzy są tacy jak Marek.

Jeśli chcesz trafić do takiej grupy odbiorców, potrzebujesz jednej, ale bardzo ważnej rzeczy – spersonalizowanej oferty.

Jak personalizować oferty w branży turystycznej?

Przyznajemy, że nie zawsze jest to łatwe; przecież nie ma obiektywnych parametrów, które mówiłyby, że dana osoba chce odwiedzić Rzym, a inna Góry Skaliste. Dlatego musisz polegać na dostępnych danych. Jakie masz tutaj opcje?

Po pierwsze, możesz śledzić aktywność każdego potencjalnego klienta na swojej stronie internetowej. Jeśli pojawi się osoba, która przegląda oferty wycieczek do ciepłych krajów, możesz wykorzystać tę wiedzę i przedstawić jej specjalną ofertę obejmującą takie kierunki, być może z opcją all-inclusive.

W kwestii personalizacji im więcej wiesz o danym kliencie, tym lepiej, ponieważ w ten sposób będziesz mógł oferować bardziej spersonalizowane oferty osobom, które w przeszłości dokonały już u ciebie rezerwacji, zapisały się do newslettera lub odwiedziły twoją stronę internetową przynajmniej kilka razy. W takim wypadku twoje oferty mogą być niemal w pełni dopasowane do zainteresowań i aktywności danej osoby na twojej stronie internetowej.

Jednak nawet jeśli mówimy o pierwszej wizycie na twojej stronie, nadal możesz śledzić aktywność danego klienta i zaproponować mu ofertę zgodną z tym, co właśnie przegląda lub o czym czyta.

Aby osiągnąć ten cel, możesz skorzystać z dwóch funkcji na naszej platformie – ramek rekomendacji oraz zarządzania bazą kontaktów.

RAMKI REKOMENDACJI DLA BRANŻY TURYSTYCZNEJ

Dzięki naszym ramkom rekomendacji możesz wyświetlać spersonalizowane oferty lotów, wycieczek i pobytów. Dzięki temu, że nasze ramki mają dostęp do aktywności Twoich klientów i osób, które wchodzą na twoją stronę, oferty i treści, które wyświetlają, mogą być dostosowane do zainteresowań danej osoby i jej wcześniejszej aktywności na twojej stronie.

Jeśli więc np. masz potencjalnego klienta, który jest wyraźnie zainteresowany odwiedzeniem ciepłego, południowoeuropejskiego kraju, w ramkach rekomendacji mogą pojawić się oferty obejmujące właśnie takie kraje. Dzięki temu możesz zwiększyć szanse na dokonanie rezerwacji w Twojej firmie.

Jest jeszcze jedna rzecz, o której warto wspomnieć. Ramki rekomendacji mogą służyć do wyświetlania wszelkiego rodzaju treści, a nie tylko ofert. Wracając do naszego przykładu z ciepłymi krajami, Twoje ramki rekomendacji mogą skierować Twojego klienta do wpisu na blogu przedstawiającego TOP5 miejsc turystycznych w Europie Południowej. Następnie taki wpis na blogu może zawierać linki do najlepszych ofert spełniających kryteria Twojego potencjalnego klienta.

SEGMENTACJA KLIENTÓW

Jak już wspomnieliśmy, im więcej wiesz o swoich klientach, tym lepsze oferty możesz im przedstawić. Dlatego zachęcamy cię, abyś dodał/a do swojej strategii personalizacji jeszcze jedno narzędzie, jakim jest segmentacja odbiorców. Podział klientów na różne segmenty w oparciu o ich cechy pozwala na tworzenie lepszych, bardziej spersonalizowanych ofert na dużą skalę, ponieważ jest bardzo prawdopodobne, że w Twojej firmie jest więcej niż jeden „Marek” o podobnych zainteresowaniach. Dzięki segmentacji możesz im wszystkim zaproponować takie same lub podobne oferty.

Segmentacja klientów przydaje się także w kwestii parametrów zamawianych wycieczek. Oto przykład: jeśli masz grono klientów, którzy zawsze rezerwują wyjazdy dla czterech osób, możesz wyciągnąć wniosek, że jest to rodzina, która zawsze podróżuje razem. Prezentacja takiemu klientowi jednoosobowej oferty last minute na Wyspy Kanaryjskie najprawdopodobniej nie jest dobrym pomysłem, ponieważ to nie jest segment, dla którego taka oferta będzie atrakcyjna.

Zrozumienie, do jakiego segmentu należy każdy klient, pozwoli Ci zapewnić im bardziej dopasowane oferty, a co za tym idzie, zwiększyć skuteczność działań marketingowych. Tutaj z pomocą przychodzi efektywne zarządzanie danymi klientów. Dzięki iPresso możesz łatwo gromadzić wszystkie istotne dane klientów, przechowywać je w jednym miejscu, a nawet tworzyć atrybuty (czyli niestandardowe pola) z różnymi typami danych. W ten sposób możesz przechowywać wszystkie informacje o klientach w jednym miejscu, gotowe do wykorzystania w marketingu i personalizacji!

Podsumowanie

Chcesz sprzedawać więcej wycieczek i rezerwacji w swojej firmie turystycznej? Wykorzystaj w pełni potencjał personalizacji i segmentacji klientów. Dzięki tym dwóm strategiom będziesz w stanie zapewnić klientom bardziej dostosowane do ich potrzeb oferty, co zaowocuje większą sprzedażą wycieczek/lotów/pobytów. iPresso może cię w tym wesprzeć, ponieważ dysponujemy wszystkimi rozwiązaniami technologicznymi, których potrzebujesz, aby wdrożyć obie strategie w życie.

Jeśli chcesz zobaczyć, jak iPresso może wspomóc Twoje działania marketingowe, zacznij od bezpłatnego, 30-dniowego próbnego dostępu do naszej platformy.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.