Webinary mogą być bardzo skutecznym narzędziem do sprzedaży i generowania leadów, ale aby zadziałały, trzeba najpierw pozyskać jak najwięcej uczestników. I tu właśnie do gry wkracza email marketing. W tym wpisie chcemy Ci pokazać, jak przygotować idealne zaproszenie na webinar i na czym się skupić, aby jak najwięcej osób zapisało się na Twój event.
W niedawnym badaniu Semrush respondenci umieścili webinary wśród najlepszych formatów contentowych. Dla 18% respondentów to wręcz najskuteczniejszy rodzaj tworzonego contentu:
Źródło: https://www.semrush.com/goodcontent/state-of-content-marketing/
Jednak udany webinar wymaga odpowiedniego zaproszenia – w końcu potrzebujesz kogoś, kto wysłucha, co mają do powiedzenia Twoi prelegenci, prawda? Firmy stosują różne strategie marketingowe, aby zachęcić ludzi do zapisania się na ich webinary, jednak wiele firm, szczególnie tych z rozbudowaną bazą email, stawia przede wszystkim na email marketing.
Jeśli również planujesz korzystać z tego narzędzia, musisz zacząć od dobrze napisanego zaproszenia, które zaciekawi odbiorców na tyle, że nie klikną od razu „usuń”. A my chcemy pomóc Ci stworzyć takie zaproszenie! Oto, na czym musisz się skupić:
Jak stworzyć skuteczne zaproszenie e-mail na webinar?
Każde zaproszenie mailowe ma pięć podstawowych elementów:
- Tytuł
- Grafika (jeśli korzystasz z formatowania HTML)
- Wprowadzenie
- Szczegóły wydarzenia
- CTA
Zobaczmy, jak możesz wykorzystać wszystkie te elementy do maksimum:
TYTUŁ MAILA
Po pierwsze, upewnij się, że tematyka webinaru jest rzeczywiście interesująca dla Twoich odbiorców. Webinary autopromocyjne nie są zbyt popularne – ludzie chcą się czegoś dowiedzieć i wyciągnąć z webinaru jakąś realną wartość, więc jeśli chcesz odnieść sukces, musisz przekazać jak najwięcej przydatnej wiedzy. Webinar zatytułowany „Zobacz, dlaczego nasz produkt jest najlepszy”, nie da Ci dobrych efektów.
Następnie zastanów się, co jest naprawdę ważne i interesujące dla Twoich odbiorców. Twój webinar powinien poruszać kwestie, które są naprawdę ważne dla Twoich odbiorców. Kiedy te dwa punkty zostaną spełnione, stworzenie dobrego tytułu e-maila będzie naprawdę proste.
Załóżmy, że chcesz przeprowadzić webinar na temat tego, jak automatyzacja marketingu może wesprzeć MŚP. Twój tytuł mógłby brzmieć „[Webinar] 6 kroków do automatyzacji powtarzalnych zadań w Twojej firmie”.
Dlaczego ten tytuł jest dobry?
- Przechodzi od razu do rzeczy – po przeczytaniu tematu Twoi odbiorcy wiedzą, czego się spodziewać.
- Jest krótki – nie ma w nim zbędnych informacji, są samekonkrety.
- Jest spersonalizowany – nie mówimy o tutaj o jakiejkolwiek firmie; zwracamy się konkretnie do użytkownika i mówimy o JEGO firmie.
- Daje konkretną obietnicę – że uczestnicy nauczą się sześciu kroków (liczby dobrze działają!), które pomogą im osiągnąć pożądany rezultat.
Możesz próbować różnych tytułów, np. sformułować tytuł maila w formie pytania: „[Webinar] Czy wiesz, jak zautomatyzować codzienne zadania w Twojej firmie? 6 kroków do sukcesu”. Dodatkowo, jeśli korzystasz z narzędzia do e-mail marketingu, możesz dodać emoji do tematu wiadomości, ale pamiętaj, że nie wszystkie skrzynki pocztowe je zaakceptują.
Innym dobrym pomysłem jest dodanie elementu pośpiechu. Możesz na przykład napisać „[Webinar] Zostało tylko 10 miejsc! 6 kroków do automatyzacji przyziemnych zadań w Twojej firmie”.
Jeszcze jeden element – header
Niektóre narzędzia do e-mail marketingu umożliwiają dopisanie dodatkowej linijki tekstu pod tytułem. To tzw. header. Użyj go, aby podać swoim użytkownikom więcej informacji; nie powtarzaj tego, co napisałeś w tytule. Wykorzystując nasz wcześniejszy przykład, mógłbyś opracować taki header:
„Dołącz do nas bezpłatnie i dowiedz się, jak pracować efektywniej”
BANER
Jeśli korzystasz z edytora wiadomości e-mail, prawdopodobnie możesz dodać grafikę do swojego zaproszenia. Tutaj znowu trzeba pamiętać, że nie każda skrzynka pocztowa pobierze taką grafikę automatycznie (czasami użytkownicy będą musieli wyrazić zgodę na pobranie obrazu), ale możesz przetestować wersję wiadomości e-mail zawierającą grafikę i zobaczyć, jak ona działa.
Dobry baner z zaproszeniem:
- Jest konkretny – umieść na banerze wszystkie ważne szczegóły, takie jak prelegenci (dołącz ich zdjęcia!), temat, godzina i data oraz link rejestracyjny.
- Zapewnia dobrą widoczność wszystkich elementów wizualnych – logotypów, zdjęć, czcionek.
- Wyróżnia się na tle reszty maila – możesz użyć różnych kolorów tła, aby ludzie wiedzieli, gdzie zaczyna się i kończy Twój baner.
Radzimy Ci przygotować dwie wersje zaproszenia (ze zdjęciem i bez) i przeprowadzić testy A/B, aby sprawdzić, która opcja przynosi lepsze rezultaty.
WPROWADZENIE
Wprowadzenie musi być w 100% skupione na Twoich odbiorcach. Nie mów im, jak niesamowite będzie Twoje wydarzenie; skoncentruj się na tym, co Twoi odbiorcy mogą dzięki niemu zyskać. Pamiętaj, że ludzi tak naprawdę nie interesuje Twoja firma ani to, że organizujesz webinar. Liczy się tylko to, co klienci mogą wynieść z tego wydarzenia.
Oto co możesz napisać we wprowadzeniu:
„Hej, [imię]!
Ile czasu dziennie spędzasz na wykonywaniu przyziemnych zadań, których nie lubisz, ale czujesz, że musisz je wykonać? Prawdopodobnie przynajmniej godzinę każdego dnia.
Dobra wiadomość jest taka, że zdecydowaną większość z nich możesz zautomatyzować! I jest to prostsze, niż myślisz (zaawansowana wiedza techniczna NIE WYMAGANA).
Zapraszamy na nasz bezpłatny webinar, gdzie w ciągu zaledwie 30 minut pokażemy Ci 6 kroków, które pomogą Ci zautomatyzować pracę i odzyskać dużo wolnego czasu. Nauczysz się:
- Jakie zadania można zautomatyzować
- Jakie opcje automatyzacji marketingu są dostępne
- Ile czasu możesz zaoszczędzić każdego dnia”
Jak widzisz, we wstępie już jest trochę szczegółów, ale ta część skupia się na kwestii, dlaczego Twoi odbiorcy powinni zapisać się na Twoje wydarzenie. Nasze wprowadzenie porusza również pewne typowe obiekcje (nie jest wymagana wiedza techniczna) i wyjaśnia, że ludzie nie będą musieli spędzać dużo czasu na nauce tego wszystkiego.
SZCZEGÓŁY WYDARZENIA
W dalszej części maila skupiamy się na konkretach. Jeśli ktoś doczytał do tego miejsca, to teraz poszukuje konkretnych informacji.
„Aby się zapisać, kliknij tutaj: [link].
Zaczynamy 1 lutego 2025 o godzinie 13:00
Po zarejestrowaniu się otrzymasz dwa przypomnienia mailowe – na dzień i godzinę przed wydarzeniem.
Nie zapomnij dodać tej daty do swojego kalendarza!
Cieszymy się, że będziemy mogli się z Tobą zobaczyć!”
Opisując szczegóły wydarzenia, pisz zwięźle i konkretnie. Podaj tylko istotne szczegóły. Wiele kwestii (np. na jakiej platformie będzie webinar) możesz umieścić na landing page, a nie w mailu.
CTA
Na koniec musisz niejako zamknąć swoje zaproszenie krótkim, ale konkretnym wezwaniem do działania (CTA). Przecież zależy Ci, aby ludzie od razu rezerwowali miejsca, prawda? Na końcu wiadomości e-mail możesz umieścić jeszcze jeden link lub przycisk do zapisu z takimi CTA:
- Rezerwuję swoje miejsce!
- Zapisz się teraz
- Zarejestruj się za darmo
- Biorę udział!
Podsumowanie
Zwróć uwagę na wszystkie te elementy, a uda Ci się stworzyć zaproszenie, które będzie miało wysokie wskaźniki otwarć i zapisów. A jeśli szukasz dobrego narzędzia do e-mail marketingu, iPresso ma wszystko, czego potrzebujesz do tworzenia, wysyłania i automatyzowania e-maili w Twojej firmie.
Możesz przetestować naszą platformę za darmo; po prostu przejdź tutaj i prześlij nam dane swojej firmy!
Odpowiedz