Szybka i wygodna forma komunikacji, dzięki której możesz przekazać swoim klientom niemal dowolną wiadomość lub ofertę. Tak w skrócie można opisać powiadomienia push. Jeśli prowadzisz firmę B2C, web push będzie doskonałym uzupełnieniem Twojej strategii marketingowej. Co musisz wiedzieć o tej formie komunikacji?
Na początek technikalia – powiadomienia web push to krótkie, klikalne komunikaty, które możesz wysyłać swoim użytkownikom i osobom odwiedzającym Twoją witrynę (o ile wyrazili zgodę na ich otrzymywanie). Powiadomienia te pojawiają się w oknie przeglądarki internetowej, najczęściej w prawym dolnym rogu. To, co czyni te powiadomienia skutecznymi, to fakt, że są krótkie i zawierają jeden konkretny link. Możesz o nich myśleć jak o wiadomościach WhatsApp w przeglądarce internetowej.
Zobacz, jak takie powiadomienie może wyglądać:
Jak widać, całość jest bardzo krótka i konkretna. Mamy też tylko cztery elementy do wykorzystania:
- Tytuł: krótkie i przyciągające uwagę tytuły działają najlepiej, szczególnie jeśli nawiązują do wcześniejszej aktywności danego użytkownika na Twojej stronie (jak w powyższym przykładzie).
- Opis: rozwija treść tytułu tak, aby użytkownik wiedział, czego dotyczy dane powiadomienie. Pisząc opis, upewnij się, że dodałeś wszystkie istotne szczegóły, ale pamiętaj, aby się streszczać.
- Zdjęcie: tutaj to tylko miniaturka przedstawiająca to, o czym mówisz w powiadomieniu. Możesz umieścić tutaj zdjęcie swojego produktu lub ikonkę wskazującą na przecenę.
- Link/button: Na koniec możesz dodać link lub przycisk do swojego powiadomienia web push tak, aby użytkownik mógł natychmiast podjąć działanie (np. przejść do koszyka).
I to wszystko! Powiadomienia web push mają być krótkie i szybkie, aby można było je zaprojektować i wysłać w ciągu kilku minut.
WEB VS. MOBILE PUSH
Ogólnie rzecz biorąc, wszystkie powiadomienia są typowo webowe – działają w ramach sieci internet. Różnica polega na tym, że powiadomienia webowe wyświetlane są w przeglądarce internetowej, natomiast powiadomienia mobile w aplikacjach mobilnych.
Do czego można wykorzystać powiadomienia push?
Zazwyczaj firmy wykorzystują powiadomienia web push do realizacji kilku celów:
- Dystrybucja ważnych informacji: Jeśli masz ważną wiadomość do przekazania lub chcesz np. wysyłać przypomnienie o zbliżającym się evencie do osób, które się na niego zapisały, możesz wykorzystać te powiadomienia do komunikacji z klientami/użytkownikami.
- Ratowanie porzuconych koszyków: Powiadomienia web push doskonale sprawdzają się, jeśli chodzi o przypomnienia o niedokończonych zamówieniach. Pomogą Ci obniżyć współczynnik porzuconych koszyków!
- Dystrybucja ofert i rabatów: Czy masz obecnie wyprzedaż w swoim sklepie? Świetnie! Możesz wysłać powiadomienie push i zachęcić klientów do zakupów! Na bardziej zaawansowanym poziomie możesz nawet wprowadzić personalizację do swoich powiadomień. Możesz także używać powiadomień do dystrybucji kodów promocyjnych i kuponów.
- Ankiety: Czy potrzebujesz przeprowadzić szybką ankietę? A może chcesz zapytać klientów o nowy produkt w Twojej ofercie? Możesz wysłać szybkie powiadomienie z prośbą o opinię!
Dlaczego warto wykorzystywać powiadomienia web push?
- Zwiększone zaangażowanie użytkowników: możesz używać powiadomień jako subtelnych przypomnień, które utrzymają Twoją markę w pamięci klientów. Ale uważaj, aby nie przesadzić; korzystaj z powiadomień web push tylko wtedy, gdy masz powód, aby je wysyłać. Zasady antyspamowe także tutaj mają zastosowanie!
- Natychmiastowy dostęp do klientów: Dzięki web push możesz w ciągu kilku sekund dotrzeć do wszystkich klientów, którzy aktualnie znajdują się przy komputerze (i mają otwartą przeglądarkę internetową). W ten sposób można rozpowszechniać wszystkie informacje, gdzie czas reakcji jest kluczowy.
- Zwiększone konwersje: Ponieważ powiadomienia web push są zawsze wysyłane dokładnie w odpowiednim czasie i można je spersonalizować, przyczyniają się do wyższych współczynników konwersji, szczególnie jeśli chcesz zachęcić klientów do natychmiastowego podjęcia działania.
- Działanie na różnych urządzeniach: powiadomienia web push działają na komputerach, tabletach i smartfonach. Ta funkcjonalność na różnych urządzeniach gwarantuje, że Twoje wiadomości dotrą do użytkowników niezależnie od urządzenia, z jakiego korzystają, co w naturalny sposób maksymalizuje Twoją widoczność.
Jak zacząć korzystać z powiadomień web push?
Najkrótsza odpowiedź? Z iPresso! W naszej ofercie posiadamy zarówno powiadomienia push web, jak i mobile. Mamy dla Ciebie łatwy w obsłudze edytor, który pozwoli Ci zaprojektować skuteczne powiadomienia i niemal natychmiast wysłać je do wszystkich klientów/użytkowników, którzy wyrazili zgodę na ich otrzymywanie. I nie musisz do tego znać żadnego języka programowania, aby tworzyć takie powiadomienia w pełni samodzielnie!
Zobacz, jak to wygląda:
Chcesz przetestować nasz system? Doskonale się składa – z przyjemnością oferujemy Ci bezpłatny 30-dniowy dostęp próbny do naszego systemu. Będziesz miał okazję zobaczyć, jak działa ta (i wiele innych) funkcji i zobaczysz, jak może pomóc Ci ona w maksymalnym wykorzystaniu komunikacji z klientami.
Odpowiedz