Spersonalizowana komunikacja, która wspiera Twój lead nurturing, ogromna oszczędność czasu i pełna skalowalność Twojego marketingu – to tylko trzy powody, dla których warto zainwestować w automatyzację marketingu. A mamy jeszcze cztery, równie dobre!
Automatyzacja marketingu to narzędzie, które można niemal w całości dostosować do danej firmy i jej profilu. MA działa tak, jak tego potrzebujesz i pomaga Ci osiągnąć cele sprzedażowe i marketingowe. Co ciekawe, nie jest to nawet powód numer jeden na naszej liście! Chociaż automatyzacja marketingu różni się w zależności od firmy, w każdym scenariuszu korzyści przeważają nad kosztami. Przejdźmy zatem do konkretów i zobaczmy, dlaczego potrzebujesz automatyzacji marketingu.
Powód 1: zadbaj o swoje leady
Prawdopodobnie największą zaletą automatyzacji marketingu jest to, że może ona wspierać cały proces sprzedażowy. MA może podążać za Twoimi leadami przez całą ścieżkę zakupową – od pierwszego kontaktu na Twojej stronie internetowej, po rezerwację spotkania lub dostęp próbny do Twojego narzędzia (i wysyłkę wszystkich ważnych komunikatów po drodze).
Co równie istotne, automatyzacja marketingu może wspierać Twoich klientów w wielu różnych kanałach, w tym na Twojej stronie internetowej, w e-mailach i komunikacji mobilnej. Dzięki temu możesz mieć pewność, że żaden lead, niezależnie od kanału, nie zniknie ani nie zostanie pominięty.
Powód 2: oszczędność czasu
W marketingu wiele czynności można zautomatyzować (przynajmniej częściowo), więc Twoja firma ma szansę zaoszczędzić mnóstwo czasu. Jeśli dla przykładu nadal ręcznie wysyłasz e-maile lub SMS-y, lub samodzielnie analizujesz dane marketingowe, to bardzo docenisz MA. Nie tylko zaoszczędzisz dużo czasu, ale i Twoje kampanie marketingowe będą skuteczniejsze!
Dzięki marketing automation Ty i Twój zespół marketingowy możecie skupić się na bardziej strategicznych aspektach swojej pracy – wszystkie powtarzalne zadania mogą zostać zautomatyzowane.
Powód 3: skalowalność
Wraz z rozwojem Twojej firmy zarządzanie coraz większą liczbą leadów i klientów, a także nowymi kanałami komunikacyjnymi (na przykład, czy zastanawiałeś się nad dodaniem WhatsApp-a do swojej strategii marketingowej?) staje się nie lada wyzwaniem.
Dobra wiadomość jest taka, że systemy marketing automation są w pełni skalowalne. Działają równie dobrze niezależnie od tego, czy masz 10 leadów/klientów miesięcznie, czy 10 000. Tak naprawdę, im więcej masz klientów lub użytkowników, tym bardziej pomocna i skuteczna staje się Twoja platforma do automatyzacji marketingu. Zawsze możesz także dodawać nowe funkcje do swojego portfela usług, gdy Twoje potrzeby będą coraz większe. Nie martw się, mamy ponad 20 takich funkcji!
Powód 4: automatyczna analityka
Czy wiesz, co się sprawdza, a co nie w Twojej firmie, jeśli chodzi o działania marketingowe? A może wciąż ręcznie analizujesz dane marketingowe i próbujesz wyciągać własne wnioski? Jeśli tak, to mamy dobrą wiadomość – każda zaawansowana platforma do automatyzacji marketingu zawiera gotowe funkcje analityczne, które analizują wszystko, co robisz na platformie i dostarczają Ci praktycznych informacji.
Ponownie, w ten sposób możesz spędzić mniej czasu na przeglądaniu wykresów i analizowaniu opinii klientów – a wszystko to w prosty i skuteczny sposób.
Powód 5: personalizacja
W pewnym momencie personalizacji nie da się robić ręcznie, nawet gdybyś chciał/a. Niezbędne staje się inteligentne narzędzie do personalizacji, które będzie analizować dotychczasową aktywność Twoich klientów w Twojej firmie i dopasowywać komunikację do ich potrzeb i zainteresowań. Prawdziwa personalizacja wykracza daleko poza „Hej, Marek!” i wymaga dobrze przygotowanych i zorganizowanych danych klientów (do tego właśnie służy nasze narzędzie CDP).
Dzięki automatyzacji marketingu możesz spersonalizować komunikację na swojej stronie internetowej, w e-mailach i SMS-ach. Wszystko, co trzeba zrobić, to stworzyć i utrzymywać uporządkowaną bazę danych klientów, w której na bieżąco będą przechowywane i aktualizowane wszystkie informacje.
Powód 6: komunikacja multichannelowa
Z ilu kanałów komunikacji korzystasz w swojej firmie? Prawdopodobnie wszystkie (lub przynajmniej zdecydowaną większość) z nich można zautomatyzować. W ten sposób możesz czerpać korzyści z komunikacji multichannel i komunikować się ze swoją grupą docelową w sposób, jakiego ona od Ciebie oczekuje.
Dzięki iPresso możesz zautomatyzować następujące kanały komunikacji:
- komunikacja na stronie (pop-upy, automatyzacja treści internetowych),
- e-mail marketing (e-maile promocyjne, biuletyny),
- WhatsApp,
- SMS-y,
- powiadomienia push.
Stale rozwijamy naszą platformę, więc masz pewność, że ta lista będzie się stale powiększać!
Powód 7: nowe narzędzia marketingowe
Automatyzacja marketingu daje Ci dostęp do całej listy nowych narzędzi i funkcji marketingowych. Czy zastanawiałeś się kiedyś np. nad dostosowaniem komunikacji marketingowej do aktualnej pogody? Właśnie coś takiego oferuje nasza funkcja iPresso Satellite – możesz docierać do klientów z określonego obszaru i stworzyć ofertę uzależnioną od pogody („Nadchodzi spadek temperatury! Masz już zimowe opony do swojego samochodu?”).
Inny przykład to programy lojalnościowe. Ciągła lojalizacja klientów może sprawić, że Twoja firma będzie bardziej stabilna i będzie przynosić większe zyski. Dzięki naszej platformie MA możesz niemal natychmiast rozpocząć korzystanie z różnych narzędzi lojalnościowych i to bez konieczności budowania skomplikowanych programów lojalnościowych czy aplikacji mobilnych.
I na tym nie koniec! Jak masz do dyspozycji dobrą platformę marketing automation, możesz stopniowo wprowadzać nowe funkcje marketingowe, które będą cieszyć się zainteresowaniem odbiorców.
Podsumowanie
Siedem powodów, jedna decyzja – czy zaczniesz korzystać z automatyzacji marketingu, czy nie? Automatyzację marketingu warto rozważyć, jeśli obsługujesz minimum 50 klientów w B2B lub około 500 klientów w B2C. Nie podejmuj też pochopnej decyzji – w iPresso oferujemy bezpłatny okres próbny, który pozwoli Ci przekonać się, jak MA może sprawdzić się w Twoim biznesie. Wystarczy, że prześlesz do nas ten krótki formularz.
A jeśli po okresie próbnym zdecydujesz, że jednak nie potrzebujesz MA, możesz zrezygnować bez żadnych warunków. To co? Zapisujesz się? 🙂
Odpowiedz