5 sposobów na zautomatyzowanie kampanii w WhatsApp

W naszym poprzednim artykule na temat WhatsApp-a wspomnieliśmy, że ten kanał komunikacji daje Ci możliwość uzyskania współczynnika otwarć na poziomie +90%. To świetna okazja dla każdej firmy, która komunikuje się ze swoimi klientami za pomocą kanałów mobilnych. Dziś chcemy pójść o krok dalej i pokazać Ci, jak możesz zautomatyzować komunikację z klientami właśnie poprzez WhatsApp.

Wszystko zaczyna się od WhatsApp Business – nieco bardziej zaawansowanej platformy oferującej więcej funkcji IT i marketingowych. Tak naprawdę masz tutaj dwie opcje – WhatsApp Business Platform i WhatsApp Business App. Ta druga aplikacja przeznaczona jest dla małych firm, które dopiero zaczynają przygodę z komunikacją poprzez WhatsApp. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać możliwości WhatsApp i zautomatyzować komunikację z klientami – wybierz WhatsApp Business Platform.

Jest to ważne, ponieważ tylko ta wersja umożliwia wykorzystanie API do integracji z platformą automatyzacji marketingu (taką, jak iPresso), jak i z innymi narzędziami, z których korzystasz w swojej firmie.

Co jest potrzebne, aby zintegrować WhatsApp i iPresso?

Jak już wiesz, wszystko zaczyna się od konta na WhatsApp Business Platform. Jest jeszcze jedno narzędzie, którego potrzebujesz, aby pełna integracja była możliwa. To narzędzie nazywa się Vonage i umożliwia ujednoliconą komunikację dla wielu platform, w tym właśnie WhatsApp. Dobra wiadomość jest taka, że jeśli używasz iPresso jako platformy do automatyzacji marketingu, nie musisz przejmować się oddzielnym tworzeniem konta Vonage. Możesz to zrobić automatycznie w naszym panelu klienta.

Jeśli już masz konto WhatsApp Business i stworzyłeś/aś integrację z Vonage, możesz po prostu przejść do panelu klienta w iPresso i włączyć integrację z WhatsApp. Nasza platforma automatycznie pobierze wszystkie potrzebne informacje z Twojego konta WhatsApp. Po realizacji tych czynności możesz rozpocząć pracę nad zautomatyzowanymi scenariuszami komunikacyjnymi! Jeśli jednak potrzebujesz więcej informacji, odwiedź nasze Help Center.

Zautomatyzuj komunikację w WhatsApp-ie

Tutaj w grę wchodzi kilka czynników. Niektóre możliwości automatyzacji dostępne są bezpośrednio w WhatsApp-ie, inne wymagają udziału iPresso. Zobaczmy, jakie masz opcje.

AUTOMATYCZNE WIADOMOŚCI POWITALNE I POZA BIUREM

WhatsApp Business umożliwia konfigurację kilku rodzajów automatycznych wiadomości dla klientów. Wiadomości powitalne są wysyłane od razu, gdy ktoś rozpocznie nową rozmowę z Twoim kontem firmowym. Możesz wysłać te wiadomości do wszystkich klientów lub tylko do wybranych – wszystko zależy od Twoich preferencji. Z kolei wiadomości o nieobecności/poza biurem można wysyłać poza godzinami pracy lub gdy jesteś na urlopie.

Źródło: https://business.whatsapp.com/products/business-app-features

SZYBKIE ODPOWIEDZI

To kolejna funkcja dostępna bezpośrednio w WhatsApp Business. Ta aplikacja pomaga właścicielom firm tworzyć automatyczne, szybkie odpowiedzi na podstawie informacji zawartych w profilu danej firmy. Taka odpowiedź może obejmować podstawowe aspekty Twojej działalności lub odpowiadać na najczęściej zadawane pytania, np. o:

  • godziny pracy,
  • adres i dane kontaktowe,
  • obszar świadczenia usług.
  • sprawdzanie statusu zamówienia itp.

ZAUTOMATYZOWANE SCENARIUSZE KOMUNIKACJI

Jeśli szukasz czegoś bardziej zaawansowanego, potrzebujesz wsparcia iPresso. Dzięki naszej platformie marketing automation możesz tworzyć całe scenariusze komunikacji, w których Twoje konto WhatsApp wysyła automatyczne wiadomości i odpowiedzi na działania i wybory Twoich klientów. Dzięki naszym scenariuszom MA, jest to łatwe i intuicyjne. Oto przykład: jeśli prowadzisz działalność usługową, możesz ustawić regułę, aby każda osoba, która zapyta o Twój cennik, otrzymała automatyczne pytanie o chęć rezerwacji wizyty i że takie pytanie powinno zostać wysłane w ciągu 15 minut po pierwszym kontakcie ze strony klienta (o ile w międzyczasie nie było innych interakcji).

W takim scenariuszu iPresso pomoże Ci zaprojektować flow komunikacji (wszystkie parametry), a także treść wszystkich wiadomości, które możesz chcieć wysłać do potencjalnych klientów.

WIADOMOŚCI INTERAKTYWNE

W WhatsApp masz do dyspozycji klasyczne wiadomości tekstowe (działają bardzo podobnie do SMS-ów), graficzne i wideo. Wszystkie te wiadomości mogą być również interaktywne i zawierać przyciski i opcje, spośród których mogą wybierać Twoi klienci. Naturalnie takie wiadomości można również zautomatyzować!

Wiadomości interaktywne świetnie sprawdzają się, gdy na przykład chcesz, aby klient sam wybrał preferowany termin spotkania lub gdy przeprowadzasz krótką ankietę wśród swoich klientów.

UCZYŃ WHATSAPP CZĘŚCIĄ SWOJEJ STRATEGII MULTICHANNEL

WhatsApp nie musi być samotną wyspą w Twojej firmie. Dzięki naszym scenariuszom automatyzacji marketingu możesz zintegrować WhatsApp z innymi narzędziami komunikacyjnymi, z których korzystasz i tworzyć bardziej zaawansowane i kompleksowe scenariusze komunikacji. Znowu posłużmy się przykładem – Twój klient zamówił wycenę drogą mailową, ale przez jakiś czas nie dostałeś/aś żadnej odpowiedzi. Możesz włączyć WhatsApp do komunikacji i wysłać krótkie, przyjazne przypomnienie o wycenie czekającej na odpowiedź. Jeśli Twój pierwszy e-mail zaginął lub przypadkowo trafił do spamu, takie przypomnienie może pomóc Ci w pozyskaniu klienta!

Podsumowanie

Istnieje co najmniej pięć różnych sposobów automatyzacji komunikacji na WhatsApp-ie. Zachęcamy Cię do rozważenia włączenia tego narzędzia do Twojej strategii marketingowej. Ponieważ WhatsApp umożliwia dwustronną komunikację, możesz z jego pomocą budować bardziej dogłębne i trwałe relacje ze swoimi klientami. To z kolei przekłada się ich lojalność i lepsze doświadczenia (UX).

Jeśli nie jesteś jeszcze użytkownikiem WhatsApp, nie martw się. To narzędzie jest naprawdę intuicyjne, a z naszą pomocą dasz radę wszystko przygotować w mniej niż godzinę. Jeśli chcesz wypróbować WhatsApp, możesz zacząć od utworzenia bezpłatnego konta próbnego na naszej platformie. Pomoże Ci to zobaczyć, jak iPresso działa w praktyce i jak można zintegrować naszą platformę z WhatsApp.

Zacznij darmowy okres próbny!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.