Jak Marketing Automation pomoże Ci usprawnić program lojalnościowy? W jaki sposób automatyzacja marketingu pozwoli sprzedawać więcej?

Jeśli prowadzisz sklep internetowy, program lojalnościowy może pomóc Ci stworzyć stabilny biznes i cieszyć się dobrymi, długotrwałymi relacjami z klientami. Oczywiście tego typu programy wiążą się z kilkoma elementami, związanymi przede wszystkim z prowadzeniem ciągłej komunikacji z odbiorcami. I tu zaczyna się nasza rola. W tym poście chcemy pokazać Ci, jak możesz zautomatyzować program lojalnościowy w Twojej firmie.

Programy lojalnościowe oferują kilka bardzo ważnych korzyści. Z ich pomocą możesz pozostawać w kontakcie ze swoimi klientami i zachęcać ich do robienia większych zakupów i regularnych powrotów do Twojego sklepu. Ponadto badania pokazują, że programy lojalnościowe skłaniają klientów do wydawania większych sum, aby zmaksymalizować korzyści, jakie mogą uzyskać w takich programach. Według niedawnego badania Loyalty Report przeprowadzonego przez Bond i Visa sprawdza się to w ponad 60% przypadków:

Biorąc pod uwagę, że programy lojalnościowe nie są zbyt skomplikowane w stworzeniu i implementacji, mogą być doskonałymi narzędziami, które pomogą Ci rozwinąć firmę i sprawić, że będziesz cieszyć się stabilną bazą klientów.

Warto też podkreślić, że z naszą pomocą możesz zautomatyzować zdecydowaną większość aspektów swojego programu lojalnościowego. Nasza platforma umożliwia automatyzację komunikacji z klientami, ale również innych elementów takiego programu. Zaraz pokażemy Ci, jak iPresso może pomóc Ci zautomatyzować Twój program lojalnościowy. Zacznijmy od retargetingu.

Retargeting

Retargeting to technika marketingowa ukierunkowana praktycznie wyłącznie na odbiorców, którzy już Cię znają. Zazwyczaj są to klienci, którzy w przeszłości odwiedzili stronę internetową Twojej firmy lub właśnie są uczestnikami Twoich programów lojalnościowych. Retargeting przydaje się również do ratowania porzuconych koszyków (możesz wykorzystać to rozwiązanie, aby przypominać klientom o ich niedokończonych zakupach).

W iPresso retargeting opiera się na scenariuszach marketing automation. Posłużmy się przykładem. Prowadzisz sklep internetowy i masz klienta, który włożył produkt do koszyka, ale nie dokończył zamówienia. Możesz stworzyć scenariusz automatyzacji marketingu i dotrzeć do niego z komunikatem przypominającym o zamówieniu. Jeśli taka osoba zareaguje pozytywnie i dokończy zamówienie, możesz wysłać jej kolejną wiadomość, tym razem zachęcającą do dołączenia do Twojego programu lojalnościowego.

Pozostawaj w kontakcie z klientami

Drugim elementem, który możesz zautomatyzować, jeśli chodzi o programy lojalnościowe, jest komunikacja z klientami. Obecnie klienci stykają się z tysiącami ofert i rozpraszaczy; niestety może się tak zdarzyć, że po prostu zapomną o Twojej marce. Na szczęście możesz zminimalizować to ryzyko, utrzymując z nimi stałą (ale też niezbyt nachalną) komunikację.

Tutaj masz do dyspozycji dwa bardzo dobre narzędzia:

Newslettery i e-maile

Za pomocą e-maili i newsletterów możesz rekomendować swoim klientom nowości w ofercie, dystrybuować vouchery, pytać o opinię i oczywiście zapraszać subskrybentów do programu lojalnościowego. Dobrym pomysłem jest połączenie e-maili typowo promocyjnych i wartościowych newsletterów. Chcesz bowiem nie tylko sprzedawać towary, ale również dostarczać realną wartość swoim klientom. Oni z pewnością docenią to, że dostarczasz im przydatnej wiedzy, którą mogą wykorzystać w swoim życiu lub pracy. Warto, aby Twoje newslettery zawierały praktyczne informacje – np. nowości z rynku i przydatne wskazówki – a nie tylko oferty.

Ważna rada: nie wysyłaj zbyt wielu e-maili. W pewnym momencie ludzie zaczną po prostu je usuwać i będą coraz częściej wypisywać się z Twojej listy. Jeden e-mail tygodniowo to Twoje maksimum.

Powiadomienia push 

Są one bardzo przydatne, gdy chcesz wysłać tylko krótką wiadomość. Można ich używać na przykład do wysyłania wiadomości o ponownej dostępności produktów, którymi interesowała się dana osoba, do informowania o nowościach lub nowych ofertach specjalnych. Pomyśl o nich, jak o SMS-ach wysyłanych w ramach przeglądarki internetowej lub aplikacji mobilnej. Do dyspozycji masz tylko mały obrazek, dwa-trzy zdania i button/link; to wszystko.

Powiadomienia push mogą skłonić Twoich klientów do podjęcia konkretnych działań, które zazwyczaj związane są z produktem, którym byli wcześniej zainteresowani. Zachęcamy Cię do bliższego poznania powiadomień push. Zarówno nasze doświadczenie w iPresso, jak i dane rynkowe potwierdzają, że technika ta może być bardzo skuteczna w budowaniu lojalności Twoich klientów!

Narzędzia lojalnościowe

Ostatnia kwestia, w której możemy Ci pomóc, dotyczy pozostałych narzędzi lojalnościowych, takich jak e-kupony i vouchery. Nasz moduł e-Couponing pomoże Ci wygenerować unikalne kody promocyjne dla Twoich klientów. Oczywiście możesz je w pełni zintegrować ze swoim sklepem internetowym. Możliwe jest nawet zintegrowanie ich z Twoją taśmą produkcyjną (jeśli produkujesz towary fizyczne), co pozwoli Ci drukować takie kody na opakowaniach. W ten sposób możesz stworzyć program lojalnościowy, który połączy doświadczenia online i offline, co oczywiście zwiększy jego skuteczność.

Takie kupony i kody promocyjne można dystrybuować przez cały rok lub generować je stricte na specjalne okazje, takie jak Black Friday.

Dzięki naszym narzędziom lojalnościowym możesz stworzyć nawet rozbudowany program lojalnościowy, gdzie Twoi klienci będą mogli założyć konto, gromadzić punkty, a następnie wymieniać je na różne korzyści (np. darmową dostawę czy zniżki na zakupy). Możliwe jest wdrożenie różnych programów monetyzacji, które pozwolą Ci zachęcić klientów do wydawania większych pieniędzy i ułatwią budowanie z nimi długotrwałych, pozytywnych relacji.

W programach lojalnościowych kluczem do sukcesu jest zrównoważenie zysków dla firmy i zadowolenia klientów. Program lojalnościowy, który wymaga od ludzi wydania 10 000 złotych tylko po to, aby otrzymać 5% rabatu, nie jest dobrym pomysłem. Klienci wkrótce zrezygnują, bo potencjalny zysk jest niewspółmierny do poniesionych kosztów. Projektując program lojalnościowy, ważne jest, aby Twoi klienci mogli jak najszybciej zobaczyć pierwsze pozytywne rezultaty uczestnictwa w takim programie.

Niech Twój program odniesie sukces!

Na stworzenie udanego programu lojalnościowego składa się kilka elementów. Po pierwsze, musisz mieć dobrą ofertę, zarówno jeśli chodzi o produkty, jak i inne korzyści z zakupów. Po drugie, musisz utrzymywać stały kontakt z klientami, np. poprzez e-maile, newslettery i powiadomienia push. Warto także wykorzystać remarketing, aby ratować porzucone koszyki. Po trzecie, musisz zadbać o to, aby klienci faktycznie mogli odnieść korzyść z Twojego programu. W końcu nikt nie będzie uczestnikiem Twojego programu lojalnościowego „bo tak”. Daj klientom dobry powód, aby z Tobą zostali. To najlepszy przepis na udany program lojalnościowy, który umożliwi rozwój Twojego sklepu internetowego.

Na koniec mamy dla Ciebie świetną wiadomość! Wszystko, o czym właśnie przeczytałeś/aś w tym artykule, można zautomatyzować za pomocą iPresso! Chcesz wiedzieć więcej? Zacznij od bezpłatnego trialu.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.