Jak marketing automation pomoże firmom działającym w branży travel?

To nie były łatwe lata dla branży travel – wiadomo, dlaczego. Na szczęście sytuacja się zmienia i ludzie wracają do częstego podróżowania. A to oznacza, że firmy podróżnicze muszą wziąć się do roboty i zwiększyć wysiłki promocyjne. Pomoże w tym automatyzacja marketingu.

Niedawny raport z branży travel, opublikowany przez Deloitte pokazuje, że (przynajmniej w USA) coraz więcej osób chętnie podróżuje.

Źródło: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/Documents/us-2023-travel-outlook.pdf

Branża travel obejmuje wiele biznesów: linie lotnicze, hotele, platformy rezerwacyjne, wypożyczalnie samochodów, przewodnicy, biura podróży…wszyscy mogą zyskać na powrocie chętnych turystów. Oznacza to też wzrost konkurencji, więc do sukcesu trzeba czegoś więcej niż świetnej oferty. Najlepiej świetnego marketingu.

Dzięki automatyzacji marketingu w branży travel  można ułatwić sobie biznes i dotrzeć do potencjalnych podróżnych w szybszy, bardziej skuteczny sposób. Pokażemy Ci cztery sposoby na wykorzystanie Marketing Automation.

Zaplanuj automatyzację przy pomocy scenariuszy MA

Scenariusze automatyzacji marketingu to trzon platformy iPresso. Dzięki nim możesz zaprojektować cały przepływ komunikacji między klientami a Twoją firmą. Ludzie często potrzebują motywacji i inspiracji, by zainteresować się tematem podróży. Trzeba więc klientom podsuwać dobre pomysły, na to co mogą chcieć zobaczyć lub zrobić. 

Praca zaczyna się od scenariuszy automatyzacji marketingu – oferują określoną listę zadań i reakcji ze strony firmy, prowadzących do pożądanego rezultatu, czyli złożenia rezerwacji na podróż. Tak może wyglądać przykładowy scenariusz: 

Scenariusze mogą wykorzystywać różne kanały komunikacji (e-mail, SMS, WhatsApp, powiadomienia push) i dobre oferty, które zachęcą klientów do odwiedzenia Twojej witryny, zakochania się w zdjęciach i rezerwacji pokoju, lotu, lub wynajmu samochodu. 

iPresso Satellite

iPresso Satellite to świetna funkcja, która znacznie ułatwi Ci pracę. Satellite wykorzystuje dane o warunkach pogodowych (i innych powiązanych wskaźnikach), dzięki czemu możesz dostosować swoje kampanie marketingowe do pogody w danym kraju!

Jak wykorzystać Satellite? Na przykład kampania Real-time marketing, używająca danych o pogodzie z różnych krajów i powiązanych z nimi reklamach pokazujących miejsca warte odwiedzenia. Dajmy na to, prowadzisz biuro podróży obsługujące klientów z Irlandii. To piękny kraj, ale nie słynie ze słonecznej pogody. Możesz więc obmyślić kampanię, którą skierujesz do swoich irlandzkich klientów: 

“Hey, Monika! Chłodno na dworze, prawda?  Lećmy w jakieś ciepłe miejsce! Może Barcelona? 25 stopni, słońce i lekki wiaterek. Brzmi dobrze, prawda? Zobacz nasze najnowsze oferty!”

Dodaj zdjęcie przedstawiające słoneczną Barcelonę lub prognozę pokazującą wysokie temperatury w najbliższych tygodniach i masz przepis na skuteczną reklamę!

Dzięki iPresso Satellite możesz zautomatyzować pozyskiwanie tego rodzaju informacji pogodowych, dzięki czemu nie musisz na piechotę sprawdzać prognozy pogody dla setek różnych miejsc.

Rekomendacje podróży

Tutaj do gry wkraczają nasze ramki rekomendacji. W skrócie, możesz wykorzystać te ramki do wyświetlania spersonalizowanych rekomendacji produktów (w tym przypadku podróży lub powiązanych z nimi ofert). Ramki pozwalają Ci kierować reklamy do osób o różnych zainteresowaniach i historiach podróży oraz pokazywać im oferty dopasowane do ich profili. Kolejny przykład: jeśli masz klienta, który często lata do Hiszpanii, możesz stworzyć spersonalizowaną rekomendację podróży pokazującą mu Wyspy Kanaryjskie. Z jednej strony jest to rekomendacja zgodna z zainteresowaniami tego klienta, a z drugiej strony to dobra okazja, aby polecić mu coś nowego.

Co szczególnie ciekawe, ramki rekomendacji nadają się również do polecania treści, np. konkretnych podstron czy wpisów na blogu w na Twojej stronie. Może właśnie opublikowałeś/aś obszerny wpis na blogu rekomendujący 10 idealnych miejsc na spędzenie nadchodzącej zimy. Doskonale się składa, możesz polecić ten wpis każdej osobie odwiedzającej Twoją stronę.

Segmentacja klientów

W kwestii personalizacji ważne jest, aby segmentować klientów według zainteresowań i charakterystyki. Dzięki temu możesz wyświetlać im odpowiednie oferty. Klient, który na ogół rezerwuje loty dla całej rodziny raczej nie będzie zainteresowany lotem last-minute dla jednej osoby, prawda? Segmentacja klientów pomoże Ci tworzyć oferty i reklamy, które będą odpowiednie dla danego klienta, co oczywiście zwiększa ich skuteczność.

Właśnie do tego służy nasze zarządzanie bazą kontaktów. Dzięki tej usłudze możesz utworzyć dowolną liczbę segmentów klientów, a każdy segment może mieć określone atrybuty. Twórz takie segmenty i wykorzystuj je jako podstawę dla swoich przyszłych reklam i kampanii.

Stała komunikacja z podróżnikami

Często może zdarzyć się tak, że Twoi podróżni będą potrzebować szybkiej pomocy, np. gdy utkną na lotnisku lub gdy w zarezerwowanym przez nich hotelu pojawi się jakiś problem. Wielogodzinne oczekiwanie na infolinii nie jest w takiej sytuacji dobrym rozwiązaniem. Być może dobrym pomysłem byłoby otwarcie jednego lub więcej kanałów WhatsApp dla podróżnych, aby mogli łatwo i szybko skontaktować się z Twoją firmą.

To rozwiązanie jest szczególnie warte rozważenia, zważywszy, że WhatsApp do działania potrzebuje jedynie połączenia internetowego; nie ma żadnych dodatkowych kosztów. Zdecydowana większość lotnisk, hoteli, a nawet dworców kolejowych i centrów handlowych oferuje bezpłatne Wi-Fi, dzięki czemu Twoi klienci mogą się łatwo z Tobą skontaktować i nie narażać się na duże koszty.

Niedawno wdrożyliśmy integrację z WhatsApp w iPresso, więc jeśli chcesz sprawdzić, jak to rozwiązanie sprawdzi się w Twojej firmie – zapraszamy Cię do testów!

Podsumowanie

Branża turystyczna jest naprawdę fascynująca i oferuje masę możliwych opcji i strategii marketingowych. Cokolwiek zdecydujesz się wdrożyć, automatyzacja marketingu może pomóc Ci usprawnić pracę i zmaksymalizować osiągane wyniki. Zapraszamy Cię do wypróbowania iPresso, zwłaszcza że mamy specjalną wersję naszej platformy przeznaczoną specjalnie dla firm działających w branży travel! Wejdź na tę podstronę, a znajdziesz wszystko, co musisz wiedzieć, aby zacząć korzystać z naszej platformy; mamy też dla Ciebie bezpłatny okres próbny!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.