Scenariusze Marketing Automation odgrywają kluczową rolę we wszystkich działaniach związanych z automatyzacją marketingu – sterują wszystkim i zapewniają płynną komunikację między Twoją marką a klientami. W tym poście chcemy pokazać Ci, jak możesz wykorzystać scenariusze automatyzacji marketingu, aby usprawnić pracę i jeszcze bardziej zaangażować klientów.
Wyobraź sobie taką sytuację: prowadzisz sklep internetowy i właśnie na stronę Twojego sklepu wszedł nowy klient. Taki klient od razu jak tylko wchodzi na stronę główną, widzi pop-up zapraszający do zapisania się do newslettera i przyznający 10% rabatu na pierwsze zamówienie. Twój klient decyduje się na rejestrację, składa zamówienie i zaraz po tym otrzymuje e-mail potwierdzający złożenie zamówienia z linkiem do śledzenia paczki. Po kilku dniach zamówienie jest zrealizowane i pojawia się kolejny e-mail z pytaniem, czy jest zadowolony ze swojego zamówienia. Znajduje się tam link do krótkiej ankiety oraz możliwość pozostawienia opinii na stronie sklepu (również w zamian za niewielki rabat).
Następnie, po około tygodniu, klient otrzymuje powiadomienie push informujące o nowych produktach w Twoim sklepie. Około miesiąca później na skrzynce klienta ląduje pierwszy newsletter – zawiera on najnowsze trendy rynkowe, link do ciekawego wpisu na blogu oraz kilka produktów dostosowanych do zainteresowań danego klienta (na podstawie jego poprzedniego zakupu).
Teraz wyobraź sobie, że wszystko to dzieje się w 100% automatycznie i to nie w przypadku jednego klienta, ale też i tysięcy innych osób odwiedzających Twój sklep (lub jakąkolwiek inną firmę) co miesiąc. Jak to jest możliwe? Właśnie dzięki scenariuszom automatyzacji marketingu!
Jak działają scenariusze Marketing Automation?
W praktyce scenariusze automatyzacji marketingu opierają się na zestawie działań i reakcji. Klient wykonuje czynność X (np. wchodzi na stronę), a marka reaguje odpowiedzią Y (np. wyświetla pop-up z newsletterem). W zależności od Twoich celów marketingowych możesz zaprojektować zarówno bardzo proste, jak i bardzo złożone scenariusze automatyzacji marketingu.
Zobacz teraz, jak wygląda nasz system:
Jak widać, do wyboru masz szereg akcji i warunków (akcja jest wykonywana tylko w przypadku zaistnienia określonego warunku). Oczywiście rozumiemy, że te działania i warunki mogą się różnić w zależności od firmy; dlatego dajemy Ci szeroki wachlarz możliwych opcji, a każdy warunek/akcję można w dużym stopniu dostosować do swoich potrzeb i profilu działalności. A jeśli to nie wystarczy, możesz stworzyć zupełnie nową akcję/warunek, którego nie ma na naszej liście!
Dzięki edytorowi działającemu na zasadzie „przeciągnij i upuść” nie musisz znać żadnych języków programowania, aby tworzyć nawet zaawansowane scenariusze marketing automation.
Jak to działa ze stroną?
Ogólnie rzecz biorąc, iPresso musi być zintegrowane z narzędziami, których używasz w swojej strategii marketingowej, w tym z bazą danych Twoich klientów i oczywiście stroną internetową. Ta integracja od strony technicznej to jeden z pierwszych kroków, jakie należy wykonać, aby automatyzacja marketingu mogła działać bez przeszkód.
Gdy już Twoja strona zostanie zintegrowana z naszym systemem, możesz tworzyć scenariusze MA i „wgrywać” je na swoją stronę bez konieczności angażowania zespołu IT. Pomoże Ci w tym nasz Kreator iPresso Studio.
Chociaż prawdą jest, że prawdopodobnie na początku będziesz potrzebować czyjejś pomocy, aby wszystko odpowiednio skonfigurować.
Rozwiązania ułatwiające pracę
Zadbaliśmy o szereg rozwiązań, które przydają się w codziennej pracy ze scenariuszami MA. Po pierwsze, dostępna jest funkcja raportowania na żywo, która pozwala na bieżące raportowanie akcji (działań) kontaktów wpadających do scenariusza marketing automation. Wyniki automatyzacji możesz sprawdzać bezpośrednio w projekcie scenariusza lub w formie wykresów i lejków. Wszystko jest czytelne i przystępne, dzięki czemu nie musisz czekać do końca kampanii, aby przekonać się, czy Twój scenariusz działa tak, jak powinien.
Po drugie, umożliwiamy zaznaczanie konkretnych obszarów i dodawanie notatek. W ten sposób, pracując w zespole, możesz efektywnie działać z innymi członkami zespołu i wymieniać się pomysłami i sugestiami tak, aby Twoje scenariusze automatyzacji marketingu były jak najskuteczniejsze. A jeśli chcesz zaprezentować swój scenariusz podczas spotkania firmowego, możesz go po prostu pobrać w postaci pliku graficznego. Ta funkcja pomoże Ci także w razie potrzeby szybko wrócić do poprzednich scenariuszy.
Dlaczego potrzebujesz scenariuszy Marketing Automation?
Częściowo już odpowiedzieliśmy na to pytanie. Scenariusze automatyzacji marketingu pozwalają na pełną kontrolę komunikacji pomiędzy Twoją marką a klientami. Możesz łatwo zadbać, aby wszystko działało tak, jak chcesz i że każda osoba, która podejmie określone działanie, otrzyma właściwą odpowiedź ze strony firmy.
To oczywiście bezpośrednio przekłada się na zwiększone zaangażowanie klientów. Klienci, którzy regularnie dostają komunikaty od Twojej firmy (czasem uzupełnione o dodatkowe zachęty do zakupów), czują się zaopiekowani, chętniej składają więcej zamówień i często chętniej się angażują w dialog z marką.
Oczywiście scenariusze automatyzacji marketingu to także ogromne oszczędności czasowe dla Twojej firmy. Zamiast martwić się, czy wszystkie materiały zostały wysłane do klienta i czy dostał najnowszy newsletter, wszystko odbywa się automatycznie. Dzięki temu Twój zespół może skupić się na bardziej strategicznych kwestiach, a wszystkie powtarzalne czynności możesz pozostawić naszym algorytmom!
A skoro mowa o naszych algorytmach, czy chciał(a)byś wypróbować scenariusze automatyzacji marketingu? Jeśli tak, chętnie Ci pomożemy! Wystarczy, że wypełnisz i wyślesz ten krótki formularz kontaktowy. Uzyskasz w ten sposób dostęp do darmowego okresu próbnego. I nie martw się, że sobie nie poradzisz, zawsze chętnie Ci pomożemy; możesz liczyć na nasze wsparcie! 🙂
Odpowiedz