Jak Marketing Automation pomoże w branży Media&Entertainment

Branża media & entertainment (M&E) zawsze była trudna i pełna wyzwań. Widzowie oczekują rozrywki wysokiej jakości i dobrej znajomości ich oczekiwań i zainteresowań (spersonalizowane rekomendacje są tutaj niezwykle ważne!). Konkurencja jest ogromna, a Ty stajesz w szranki ze światowymi gigantami branży, takimi jak Disney+ czy Netflix. Jeśli chcesz odnieść sukces w tym wymagającym sektorze rynku cyfrowego, przyda się każde wsparcie. I tu zaczyna się nasza rola.

Co ciekawe, jak wynika z niedawnych danych opublikowanych przez PwC, ten sektor obecnie zmaga się z pewnym spowolnieniem:

Niemniej jednak roczny wskaźnik wzrostu przekracza 2% i będzie się to utrzymywać w najbliższej przyszłości. Oznacza to, że walka o widza będzie jeszcze bardziej zacięta, gdyż firmy w tej branży są skłonne inwestować setki milionów złotych w tworzenie wciągających seriali, filmów i dokumentów.

Wyprzedzenie konkurencji nie będzie łatwe, ale z iPresso u swojego boku możesz osiągnąć znacznie więcej. Tak naprawdę, jeśli działasz w tej branży, nasza platforma to prawdopodobnie jedyny wybór, jeśli chodzi o marketing automation w VOD, SmartTV i telewizji satelitarnej. Z naszą pomocą możesz łatwiej docierać do swoich widzów, zarówno tych obecnych, jak i potencjalnych, niezależnie od tego, w jaki sposób udostępniasz treści.

Zobaczmy teraz, jak iPresso może pomóc Ci w maksymalnym wykorzystaniu automatyzacji marketingu w branży M&E.

Zintegruj iPresso z całym swoim ekosystemem

Firmy z branży media & entertainment często korzystają z rozbudowanych ekosystemów obejmujących wiele różnych narzędzi zaprojektowanych do gromadzenia i przechowywania informacji o klientach, dostarczania spersonalizowanych rekomendacji, komunikowania się z użytkownikami i rozliczania za dostęp do danej platformy. Dobra wiadomość jest taka, że naszą platformę można łatwo zintegrować z następującymi systemami:

  • platformy OTT/VOD,
  • aplikacje mobilne,
  • odtwarzacze stream,
  • feedy contetowe i produktowe,
  • systemy rozliczeniowe,
  • systemy CRM.

Co sprawia, że zarządzanie firmą niejako na auto-pilocie jest znacznie prostsze.

Pełen wgląd w użytkowników i spersonalizowana komunikacja

iPresso M&E umożliwia pracę na personach i segmentach, budowanie ścieżek klientów i zarządzanie cyklem ich życia, częstotliwością komunikacji oraz zarządzanie bazami wielu segmentów produktowych w jednym miejscu. Co więcej, nasza baza danych stale się aktualizuje, dzięki czemu możesz na bieżąco śledzić, co dzieje się z Twoją grupą docelową i jej zainteresowaniami. Nie musimy wspominać, jak ważną rolę to odgrywa w tej specyficznej branży.

Wszystkie duże platformy streamingowe opanowały spersonalizowane rekomendacje do perfekcji, ponieważ to właśnie dzięki nim mogą one podtrzymywać zaangażowanie widzów. Każdy dokument i każdy program w końcu się skończy, a Twoją rolą jest dostarczanie rekomendacji w stylu „Co powinieneś/aś obejrzeć teraz”.

Oczywiście każda taka rekomendacja musi być dostosowana do zainteresowań danej osoby. W tym miejscu do gry wchodzi gromadzenie i analizowanie danych o klientach. Ale spersonalizowane rekomendacje obejmują coś więcej. Przecież nawet jeśli ktoś dokończy dany serial, to może się okazać, że kiedyś w przyszłości pojawi się nowy sezon. Wszystkie osoby, które oglądały dany serial, powinny zostać poinformowane o tym fakcie.

Mamy również różne specjalne okazje, takie jak Walentynki, które są doskonałą okazją do obejrzenia romantycznego filmu z drugą połówką. Przy okazji takich szczególnych wydarzeń możesz proponować inne filmy i seriale, nawet takie, które niekoniecznie są w 100% zgodne z zainteresowaniami danej osoby, ale nie ma w tym nic złego.

I wreszcie trzeba wspomnieć o całej liście innych powodów do komunikacji, np. aktualizacje platformy, informacje rozliczeniowe czy nowe filmy w Twojej bazie. Z naszą pomocą wszystkie te rodzaje komunikacji możesz realizować przy wykorzystaniu różnych kanałów, w tym:

  • e-maili,
  • powiadomień push (web i mobile),
  • powiadomień bezpośrednio w odtwarzaczu,
  • powiadomień na platformie VOD.

Co więcej, pamiętaj, że iPresso dysponuje szerokim zakresem narzędzi zaprojektowanych do zarządzania Twoją bazą klientów, przede wszystkim zarządzanie bazą kontaktówCDP.

Scenariusze Marketing Automation

Dzięki tym wszystkim narzędziom możesz zbierać i wykorzystywać informacje o swoich widzach oraz dostarczać im rekomendacje dostosowane do ich zainteresowań. Możesz nawet pójść o krok dalej i tworzyć złożone scenariusze MA, które będą uruchamiać się w odpowiedzi na działania podejmowane przez Twoich użytkowników.

W ramach takich scenariuszy możesz np.:

  • wysyłać powiadomienia o nowościach lub nowych sezonach programów, które podobały się danej osobie,
  • proponować nowe filmy/seriale, gdy tylko dana osoba skończy oglądać poprzedni program,
  • proponować różne programy/filmy w oparciu o ostatnią aktywność danego klienta.

I wiele więcej!

Znowu, ta część jest kluczowa, jeśli chcesz budować długoterminowe relacje z widzami i dostarczać im jak najlepsze doświadczenia (UX).

Różne kanały komunikacji

Nasza platforma daje Ci dostęp do wielu kanałów komunikacji, dzięki czemu możesz pozostawać w stałym kontakcie ze swoimi widzami za pomocą kanałów, które oni preferują. Jeśli chcesz, możesz wysyłać swoim klientom newslettery i e-maile, wyświetlać im pop-upy na swojej stronie (jak również personalizować treść witryny) i komunikować się z nimi za pomocą WhatsApp, a nawet powiadomień push (web i mobile), jak to widać na poniższym screenie:

Buduj lojalność swoich widzów

Rozumiemy, jak ważne jest budowanie lojalności klientów i zatrzymanie ich na jak najdłużej. Dlatego dajemy Ci dostęp do trzech różnych narzędzi, które pozwolą Ci budować lojalność widzów, a nawet zyskiwać nowych dzięki poleceniom. Oto co mamy dla Ciebie do dyspozycji:

  • eCouponing: możesz tworzyć cyfrowe/drukowane kupony lub vouchery i dystrybuować je wśród użytkowników i ich znajomych.
  • Programy punktowe: możesz tworzyć programy lojalnościowe dające dostęp do nowych funkcji lub zniżek.
  • Lead nurturing: wreszcie, możesz edukować klientów i zwiększać ich gotowość do zakupu dostępu do platformy.

Już dzisiaj wdróż Marketing Automation w swojej firmie

W tym wpisie mówiliśmy o rozwiązaniach zaprojektowanych specjalnie dla firm z branży media & entertainment. Ale iPresso oferuje o wiele więcej! Zapraszamy Cię do zapoznania się z pełną listą naszych funkcji.

Jeśli działasz w tej branży, zacznij od odwiedzenia naszej podstrony dla firm M&E i wypełnij formularz kontaktowy (link do niego znajdziesz na dole tej podstrony). Resztą zajmiemy się my! 🙂

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.