Dostosowanie treści reklam, newsletterów i strony internetowej do konkretnych użytkowników to osiągnięcie lepszego UX i zwiększenie sprzedaży. Pomoże w tym Marketing Automation. Dzięki iPresso możesz zautomatyzować swoje treści i zmienić użytkowników w klientów.
Popatrz.
Przykładowy scenariusz: masz firmę e-learningową. Oferujesz kursy dla specjalistów: marketingu, HR oraz IT. Są wspólne cechy tych grup zawodowych, ale na ogół HR-owcy nie są zainteresowani kursami dla IT (i odwrotnie).
Jak Twoi klienci mogą ominąć czasochłonną część przeglądania całej oferty, zanim znajdą kurs, którego szukają? To zadanie dla automatyzacji contentu.
Efekty:
- Klienci są zadowoleni z Twojej strony internetowej (rośnie UX).
- Skraca się ścieżka zakupowa.
- Szybsza decyzja o zakupie.
Każdy doceni stronę internetową, która nie marnuje czasu i od razu wita ofertami dostosowanymi do zainteresowań. Na tym polega automatyzacja contentu: buduje zadowolenie klientów i usprawnia proces sprzedaży.
Czego potrzebujesz do automatyzacji contentu?
Do zautomatyzowania contentu na stronie internetowej potrzebujesz dwóch rzeczy.
Różne wersje contentu
Oczywiście content nie zautomatyzuje się sam. Trzeba mieć przynajmniej dwie wersje contentu, produktów lub usług, żeby automatyzacja miała szansę zadziałać.
Twoja przykładowa firma z kursami online musiałaby oferować co najmniej dwa różne produkty. Analogicznie – jeśli miałbyś e-commerce, w asortymencie powinny być przynajmniej dwie różne kategorie produktowe.
Jeśli prowadzisz firmę SaaS, potrzebujesz dwóch różnych wersji platformy lub dwóch różnych opcji cenowych.
Dostęp do danych klientów
Narzędzie do content automation musi wiedzieć kto odwiedza witrynę. Tylko na tej podstawie wyświetli odpowiednie materiały.
Zwykle wykorzystuje się do tego dane klientów, zebrane na platformie e-commerce, w CRM albo dowolnym innym rozwiązaniu do przechowywania danych.
Ważne – jeśli masz sklep internetowy i chcesz zautomatyzować rekomendacje produktowe, oprócz danych klientów potrzeba parametrów produktów, w tym:
- Cena.
- Numer produktu.
- Adres URL karty produktowej.
- Kod SKU.
Jak iPresso (i Marketing Automation) może Ci pomóc?
W iPresso masz dostęp do rozbudowanej platformy Marketing Automation. Zautomatyzuje i spersonalizuje większość Twoich działań marketingowych oraz sprzedażowych. Pomożemy Ci zautomatyzować treści:
- Na stronie internetowej.
- W newsletterach.
- W powiadomieniach push.
Automatyzacja treści na stronie internetowej
Na stronie internetowej zautomatyzujesz rekomendacje produktowe i reklamy. Dostarcz do platformy wszystkie niezbędne dane, np. o zachowaniach użytkowników na stronie. Nasze algorytmy zajmą się resztą – automatycznie wyświetlą treść dostosowaną do oczekiwań klienta.
Automatyzacja newsletterów
Lepiej wysłać kilka spersonalizowanych newsletterów, niż jednego generycznego. Twoi klienci docenią indywidualne podejście.
Dzięki funkcji automatyzacji newsletterów stworzysz materiały z dynamicznymi blokami treści, zmieniającymi się w zależności od zainteresowań danego odbiorcy. Tak jak na przykładzie:
Co ważne – te same bloki wykorzystasz do zautomatyzowania treści na swojej stronie internetowej. Możesz też skonfigurować czytnik RSS, żeby szybko zebrać wszystkie informacje potrzebne do stworzenia newslettera.
Powiadomienia push
Powiadomienia push to niewielkie komunikaty pojawiające się w przeglądarce internetowej lub aplikacji mobilnej. Mogą skutecznie zainteresować Twojego klienta i przyczynić się do wzrostu sprzedaży, np. dystrybuując kody promocyjne lub przypomnienia o ofertach specjalnych.
Oczywiście powiadomienia push dzięki Marketing Automation również spersonalizujesz i zautomatyzujesz.
Skorzystaj z naszego edytora!
Wszystko, co robimy w iPresso ma wspólny cel: musi być intuicyjne dla klienta.
Dotyczy to też funkcji content automation. Opiera się ona na prostym (niewymagającym ingerencji w kod strony) edytorze działającym na zasadzie “Drag&Drop”. Wszystko, czego potrzebujesz, przygotujesz w kilka minut, bez angażowania działu IT.
Zapraszamy Cię do przetestowania naszej platformy. Chcemy, abyś osobiście przekonał(a) się, jak łatwa jest w użyciu. Uwierz nam, po kilku dniach już nigdy nie wrócisz do wykonywania tych czynności na piechotę 🙂 A co najlepsze, nasza platforma jest dostosowana do potrzeb firm o różnej wielkości i działających w różnych branżach.
Przekonaj się na własne oczy, jak łatwa w użyciu jest nasza platforma Marketing Automation.
Oto dostęp do 30-dniowej, całkowicie darmowej wersji do testowania.
Odpowiedz