Jak zautomatyzować performance marketing żeby przynosił jeszcze więcej korzyści sprzedażowych

Lubimy marketing efektywnościowy. Dzięki performance marketing możesz szybko i skutecznie rozwijać swój biznes. Dotrzesz do nowych klientów – przede wszystkim tych, którzy są zainteresowani Twoimi produktami. Pokażemy Ci, jak Marketing Automation pomoże w pełni wykorzystać marketing efektywnościowy.

Performance marketing to zestaw działań marketingowych, których celem jest uzyskanie jak najlepszego efektu przy określonym budżecie reklamowym. W tej strategiii marketingowej reklamodawca płaci tylko za konkretne działania wykonane przez odbiorcę reklamy – na przykład, jeżeli Twoją reklamę wyświetliło 1000 osób, a kliknęło 100, to zapłacisz tylko za kliknięcia. 

Jak działa performance marketing (PM)?

PM ma tylko jeden cel – generowanie mierzalnych rezultatów. Prowadząc kampanie performance marketingowe, zawsze dysponujesz jasną informacją, ile osób kliknęło Twoje reklamy, ile z nich dokonało konwersji (stało się leadami) i z jakich kanałów przyszły.

Kampanie PM są zawsze oparte na Twoich celach marketingowych. Nie musi to koniecznie być zakup Twojej usługi (choć wiele kampanii performance marketingowych ma cel stricte sprzedażowy). Na przykład możesz użyć tego narzędzia, aby zwiększyć świadomość swojej nowej usługi, pozyskać nowych subskrybentów do swojego newslettera lub wypromować swój najnowszy ebook, mając nadzieję, że potencjalni klienci będą chcieli dowiedzieć się więcej po jego lekturze.

Modele rozliczeniowe

Jako że w PM chodzi o konkretne rezultaty, tak samo działają rozliczenia w tej strategii. Jest pięć podstawowych modeli rozliczeniowych:

  • Cost Per Click (CPC): płacisz za każde kliknięcie reklamy, to najpopularniejszy model rozliczeniowy w PM.
  • Cost Per Action (CPA): płacisz za konkretną czynność, którą wykonują potencjalni klienci. Może to być sprzedaż, zapis do newslettera, wysłanie formularza kontaktowego lub kliknięcie. CPA jest zbliżone do CPC, ale ma szerszy wymiar.
  • Cost Per Mille (CPM): płacisz za każdy tysiąc wyświetleń swoich reklam.
  • Cost Per Lead (CPL): płacisz za każdego leada, czyli potencjalnego klienta, który wyraził chęć kontaktu z Twoją firmą.
  • Cost Per Sales (CPS): ostatni model bazuje na sprzedaży wygenerowanej przez Twoje reklamy.

Jak widzisz, wszystko jest jasne i przejrzyste. Wiesz, co Twoi klienci mogą zrobić i za co płacisz. To dlatego ta strategia jest popularna na całym świecie.

Jakie są kanały performance marketing?

Chyba każdy internauta przynajmniej raz zetknął się z kampanią „performancową”. Wystarczy, że wpiszesz w Google dowolne zapytanie związane z produktem lub usługą, a zobaczysz kilka promowanych wyników wyszukiwania. Poniżej możesz zobaczyć takie wyniki sponsorowane dla hasła „dentysta Wrocław” w Google. To właśnie Google Ads i firmy stojące za tymi wynikami zapłaciły, aby wyświetlały się one na pierwszym miejscu w wyszukiwarce.

To są reklamy typu search, ale PM na tym się nie kończy.

Social media i komunikatory

Mamy tutaj na myśli platformy takie jak Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn i YouTube. Skupiają one miliony użytkowników i umożliwiają firmom promowanie wśród nich różnych produktów i usług. Każda platforma mediów społecznościowych ma swoją własną ofertę. Na przykład, jeśli chodzi o Facebooka, mamy Facebook Ads. To, co odróżnia Google Ads od Facebook Ads to fakt, że te drugie koncentrują się na profilach użytkowników i ich zainteresowaniach, podczas gdy Google Ads odnoszą się stricte do określonych zapytań. Dodatkowo Facebook Ads wymaga banneru reklamowego, podczas gdy Google Ads mogą bazować wyłącznie na tekście.

Spójrz na ten przykład reklam na Facebooku. Taka reklama składa się z krótkiego opisu, zdjęcia, oferty (z linkiem CTA) i efektami wygenerowanymi przez taką reklamę (Facebook pokazuje polubienia, komentarze i udostępnienia).

Podobnie to wygląda z innymi social mediami i komunikatorami. A skoro o nich mowa, komunikatory to także dobre miejsce dla Twoich reklam. Na przykład, jeśli posiadasz konto firmowe na WhatsApp, możesz wysyłać wiadomości masowe do swoich odbiorców. Dowiedz się więcej na ten temat w naszym artykule o WhatsApp.

SEM (search engine marketing, czyli reklama w wyszukiwarce)

Wspomnieliśmy już o Google Ads i słusznie, bo to zdecydowanie najpopularniejsza forma działań SEM (marketing w wyszukiwarce). Ale są też inne wyszukiwarki i inne rodzaje reklam dostępne w ich ramach. Innym często wykorzystywanym kanałem performance marketing jest Bing Ads. Generalnie Microsoft i Yahoo! mają swoje oferty reklamowe wykraczające poza stricte działania SEM. Reklamy Bing Ads również mogą zawierać zdjęcia i linki CTA, tak jak w poniższym przykładzie:

Reklama natywna

To ostatnia forma PM, o której dziś chcemy wspomnieć. Reklama natywna polega na tworzeniu reklam, które „wtapiają się w otoczenie”, w którym są wyświetlane. Celem jest zaprezentowanie ich w sposób, który wydaje się bardziej organiczny i mniej uciążliwy w porównaniu z normalnymi reklamami. Często reklamy te są generowane dynamicznie na podstawie tego, czy użytkownik przegląda treści w formie tekstowej, czy wizualnej. Reklamy natywne są zwykle widoczne jako linki osadzone w tekście (np. w artykule), który czytasz online. Ale reklama natywna może tak naprawdę odnosić się do różnych treści tworzonych przez firmy, w tym zdjęć, infografik, filmów i innych.

Wiesz już, czym jest performance marketing. Zobaczmy teraz, jak możesz zautomatyzować tę część Twojego biznesu za pomocą iPresso. Obecnie nasza oferta obejmuje trzy różne formy PM.

Zautomatyzuj performance marketing z iPresso – jak?

Google Ads

Możesz zintegrować iPresso z kontem Google Ads. W takiej konfiguracji nasza platforma służy jako źródło danych o klientach. Oznacza to, że możesz tworzyć określone segmenty rynku, do których chcesz dotrzeć ze swoją ofertą na podstawie danych o klientach pochodzących z iPresso. Oznacza to, że Twoje reklamy są bardziej spersonalizowane (dopasowane do konkretnych potrzeb poszczególnych segmentów), a tym samym bardziej skuteczne. Dowiedz się więcej o naszej ofercie Google Ads.

WhatsApp

Czy komunikujesz się ze swoimi użytkownikami za pośrednictwem WhatsApp? Zdecydowanie warto spróbować, ponieważ ten kanał marketingowy może być bardzo skuteczny. Dzięki iPresso możesz tak naprawdę zautomatyzować całą komunikację ze swoją grupą docelową; możesz nawet zaprojektować gotowe scenariusze komunikacji w oparciu o różne akcje i zapytania, które Twoi klienci wysyłają przez WhatsApp. Dowiedz się więcej o naszej integracji z WhatsApp.

Powiadomienia push

Na koniec mamy jeszcze dla Ciebie powiadomienia push. To niewielkie komunikaty, które wyświetlają się bezpośrednio w przeglądarce internetowej lub w aplikacji mobilnej. Powiadomienia push mogą składać się z małej grafiki, tytułu, krótkiego opisu i linka. Powiadomienia push są podobne do reklam wyświetlanych w Google. Dzięki nim możesz zachęcić klientów do poznania Twojej najnowszej oferty, dokończenia procesu zakupowego lub po prostu skorzystania z rabatu. Prawidłowo zaprojektowane powiadomienia push mogą być doskonałym uzupełnieniem Twojej strategii marketingowej!

Podsumowanie

Marketing efektywnościowy to świetne narzędzie o ogromnym potencjale do zwiększania bazy klientów. Z naszą pomocą możesz zautomatyzować dużą część swoich działań PM. iPresso pomoże Ci tworzyć lepsze, skuteczniejsze reklamy i kampanie. A te z kolei pomogą Ci zwiększyć sprzedaż online. Brzmi dobrze, prawda? Jeśli tak, to zapraszamy Cię do skorzystania z bezpłatnego okresu próbnego naszej platformy. Wystarczy, że klikniesz ten link i prześlesz swoje zgłoszenie. Nasz zespół zajmie się resztą.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.