Profesjonalny marketingowiec używa wielu różnych narzędzi. Jedne służą do zbierania danych analitycznych, inne pomagają tworzyć kampanie reklamowe, jeszcze inne umożliwiają zarządzanie sklepem internetowym. Jest tego dużo, i w zalewie informacji łatwo się pogubić lub nie wykorzystywać w pełni potencjału tych narzędzi. Dlatego pokażemy sposób, w jaki Marketing Automation może temu zaradzić.
Co daje integracja Marketing Automation z innymi narzędziami marketingowymi?
Integrowanie systemu Marketing Automation z zewnętrznymi narzędziami przede wszystkim pozwala zebrać wszystkie dane w jednym miejscu. Dzięki temu możesz prowadzić skoordynowane i ujednolicone działania marketingowe z poziomu jednej platformy – bez konieczności przeskakiwania między kolejnymi narzędziami i w efekcie zgubienia owego marketingowego flow.
Dodatkowo – większość zewnętrznych narzędzi ma dość sztywne ramy, w których możesz się poruszać. Zostaje Ci tam mało miejsca na inwencję własną. Natomiast system Marketing Automation iPresso Enterprise to rozwiązanie, które możesz skonfigurować pod swoje oczekiwania i specyfikę Twojej firmy. Tak samo indywidualnie możesz skonfigurować dane, które napływają do iPresso po integracji z innymi narzędziami.
Integracja z innymi platformami to też duże ułatwienie przy robieniu raportów – jak pisaliśmy wyżej, nie musisz przeklikiwać się w nieskończoność między jednym i drugim systemem. Wszystko – w jasnej i precyzyjnej formie – zebrane jest w iPresso. Marketerzy, dla których prawdziwym przekleństwem są raporty kwartalne, na pewno to docenią.
Jak mogę wykorzystać Marketing Automation po integracji z innymi systemami?
To proste: tak, jak dotąd wykorzystujesz Marketing Automation, tylko lepiej. Automatyzacja marketingu opiera się na odpowiednim i przemyślanym wykorzystaniu różnych danych o klientach – ich zachowaniach na stronie internetowej, wyszukiwaniach w sieci, oglądaniu i reagowaniu na konkretne treści. Im więcej wiadomo o kliencie – a system iPresso zapisuje każdą aktywność na indywidualnym profilu w bazie kontaktów – tym lepszą i bardziej spersonalizowaną komunikację można z nim prowadzić.
Dane, które po integracji wpadną do systemu z zewnętrznych źródeł – takich jak systemy CRM czy systemy zarządzania eCommerce pozwolą Ci stworzyć unikalny ekosystem MarTech, który automatycznie realizuje konkretne zadania i skraca czas reakcji na działania klientów do minimum.
Jakie narzędzia mogę zintegrować z systemem iPresso?
W tym momencie możesz łatwo zintegrować z systemem iPresso Marketing Automation kilkanaście narzędzi z różnych kategorii. Piszemy, że łatwo i tak w rzeczywistości jest. Intuicyjnie wyklikasz to w swoim iPresso Enterprise (zakładka nazywa się Centrum integracji, więc raczej nie sposób jej przeoczyć) – dostępne integracje są podzielone na konkretne kategorie, czyli wszystko jest oczywiste. Gdyby jednak były jakieś drobne problemy, to do dyspozycji masz nasze help center lub po prostu skontaktuj się z nami – pomożemy.
A jakie narzędzia możesz zintegrować, żeby cieszyć się jeszcze wyższym poziomem Marketing Automation? Opowiemy o kilku przykładowych. Zaczniemy od ekosystemu Google, w którym operuje większość profesjonalnych marketerów, a na integrację z którym stawiamy mocno w iPresso.
Integracja iPresso z Google Ads to sposób na robienie jeszcze lepszych reklam. Połączenie mocy Marketing Automation z największym globalnym ekosystemem reklamowym przyniesie piorunujące efekty. System iPresso zbiera dane o zachowaniach klientów i pozwala tworzyć konkretne segmenty odbiorców, posegregowane na przykład według preferencji zakupowych lub poszukiwanych na Twojej stronie internetowej produktów. Możesz przesłać te segmenty na Twoje konto Google Ads i prowadzić spersonalizowaną kampanię reklamową do grupy o sprecyzowanych oczekiwaniach – a to sprawi, że Twoje reklamy będą lepiej konwertować i nie będziesz przepalał budżetów przeznaczonych na reklamę w sieci. iPresso możesz też zintegrować z Google Drive, czyli najpopularniejszym narzędziem na przechowywanie danych.
Chcesz, żeby Twoje wiadomości do klientów miały 95% otwieralności? Zależy Ci na prowadzeniu spersonalizowanej, skrojonej pod oczekiwania odbiorcy komunikacji w czasie rzeczywistym? Zintegruj iPresso z WhatsApp, największym komunikatorem na świecie. Stwórz scenariusze konwersacji odpowiadające na potrzeby klientów – wiadomości możesz tworzyć w o wiele ciekawszy sposób niż zwykłe teksty. Wykorzystaj video, obrazy oraz interaktywne komunikaty z CTA.
Marketerom z branży eCommerce na pewno przyda się integracja z największymi narzędziami do obsługi sklepów internetowych – możesz zintegrować iPresso między innymi z PrestaShop, Shoperem i WooCommerce.
Jeśli w Twojej firmie wykorzystujesz codziennie system CRM, zwróć uwagę, ile da Ci integracja tegoż systemu z Marketing Automation. iPresso umożliwia integrację i wymianę danych między innymi z Salesforce, Copper i Livespace.
Więcej informacji o wszystkich integracjach iPresso z narzędziami zewnętrznymi znajdziesz tutaj. Ze swojej strony polecamy – jeśli jeszcze nie było okazji się zetknąć z Marketing Automation – wypróbowanie systemu iPresso w formie miesięcznego, darmowego triala.
Odpowiedz