NesletterZapisz się do newslettera i bądź na bieżącoZapisz się
6 July 2025
System iPresso

Integracja platformy Marketing Automation z innymi systemami. Co Ci to może dać?

  • 5 lipca, 2023
  • 5 min read
[addtoany]
Integracja platformy Marketing Automation z innymi systemami. Co Ci to może dać?

Profesjonalny marketingowiec używa wielu różnych narzędzi. Jedne służą do zbierania danych analitycznych, inne pomagają tworzyć kampanie reklamowe, jeszcze inne umożliwiają zarządzanie sklepem internetowym. Jest tego dużo, i w zalewie informacji łatwo się pogubić lub nie wykorzystywać w pełni potencjału tych narzędzi. Dlatego pokażemy sposób, w jaki Marketing Automation może temu zaradzić.

Co daje integracja Marketing Automation z innymi narzędziami marketingowymi?

Integrowanie systemu Marketing Automation z zewnętrznymi narzędziami przede wszystkim pozwala zebrać wszystkie dane w jednym miejscu. Dzięki temu możesz prowadzić skoordynowane i ujednolicone działania marketingowe z poziomu jednej platformy – bez konieczności przeskakiwania między kolejnymi narzędziami i w efekcie zgubienia owego marketingowego flow.

Dodatkowo – większość zewnętrznych narzędzi ma dość sztywne ramy, w których możesz się poruszać. Zostaje Ci tam mało miejsca na inwencję własną. Natomiast system Marketing Automation iPresso Enterprise to rozwiązanie, które możesz skonfigurować pod swoje oczekiwania i specyfikę Twojej firmy. Tak samo indywidualnie możesz skonfigurować dane, które napływają do iPresso po integracji z innymi narzędziami. 

Integracja z innymi platformami to też duże ułatwienie przy robieniu raportów – jak pisaliśmy wyżej, nie musisz przeklikiwać się w nieskończoność między jednym i drugim systemem. Wszystko – w jasnej i precyzyjnej formie – zebrane jest w iPresso. Marketerzy, dla których prawdziwym przekleństwem są raporty kwartalne, na pewno to docenią.

Jak mogę wykorzystać Marketing Automation po integracji z innymi systemami?

To proste: tak, jak dotąd wykorzystujesz Marketing Automation, tylko lepiej. Automatyzacja marketingu opiera się na odpowiednim i przemyślanym wykorzystaniu różnych danych o klientach – ich zachowaniach na stronie internetowej, wyszukiwaniach w sieci, oglądaniu i reagowaniu na konkretne treści. Im więcej wiadomo o kliencie – a system iPresso zapisuje każdą aktywność na indywidualnym profilu w bazie kontaktów – tym lepszą i bardziej spersonalizowaną komunikację można z nim prowadzić.

Dane, które po integracji wpadną do systemu z zewnętrznych źródeł – takich jak systemy CRM czy systemy zarządzania eCommerce pozwolą Ci stworzyć unikalny ekosystem MarTech, który automatycznie realizuje konkretne zadania i skraca czas reakcji na działania klientów do minimum. 

Jakie narzędzia mogę zintegrować z systemem iPresso?

W tym momencie możesz łatwo zintegrować z systemem iPresso Marketing Automation kilkanaście narzędzi z różnych kategorii. Piszemy, że łatwo i tak w rzeczywistości jest. Intuicyjnie wyklikasz to w swoim iPresso Enterprise (zakładka nazywa się Centrum integracji, więc raczej nie sposób jej przeoczyć) – dostępne integracje są podzielone na konkretne kategorie, czyli wszystko jest oczywiste. Gdyby jednak były jakieś drobne problemy, to do dyspozycji masz nasze help center lub po prostu skontaktuj się z nami – pomożemy. 

A jakie narzędzia możesz zintegrować, żeby cieszyć się jeszcze wyższym poziomem Marketing Automation? Opowiemy o kilku przykładowych. Zaczniemy od ekosystemu Google, w którym operuje większość profesjonalnych marketerów, a na integrację z którym stawiamy mocno w iPresso.

Integracja iPresso z Google Ads to sposób na robienie jeszcze lepszych reklam. Połączenie mocy Marketing Automation z największym globalnym ekosystemem reklamowym przyniesie piorunujące efekty. System iPresso zbiera dane o zachowaniach klientów i pozwala tworzyć konkretne segmenty odbiorców, posegregowane na przykład według preferencji zakupowych lub poszukiwanych na Twojej stronie internetowej produktów. Możesz przesłać te segmenty na Twoje konto Google Ads i prowadzić spersonalizowaną kampanię reklamową do grupy o sprecyzowanych oczekiwaniach – a to sprawi, że Twoje reklamy będą lepiej konwertować i nie będziesz przepalał budżetów przeznaczonych na reklamę w sieci. iPresso możesz też zintegrować z Google Drive, czyli najpopularniejszym narzędziem na przechowywanie danych.

Chcesz, żeby Twoje wiadomości do klientów miały 95% otwieralności? Zależy Ci na prowadzeniu spersonalizowanej, skrojonej pod oczekiwania odbiorcy komunikacji w czasie rzeczywistym? Zintegruj iPresso z WhatsApp, największym komunikatorem na świecie. Stwórz scenariusze konwersacji odpowiadające na potrzeby klientów – wiadomości możesz tworzyć w o wiele ciekawszy sposób niż zwykłe teksty. Wykorzystaj video, obrazy oraz interaktywne komunikaty z CTA.

Marketerom z branży eCommerce na pewno przyda się integracja z największymi narzędziami do obsługi sklepów internetowych – możesz zintegrować iPresso między innymi z PrestaShop, Shoperem i WooCommerce.

Jeśli w Twojej firmie wykorzystujesz codziennie system CRM, zwróć uwagę, ile da Ci integracja tegoż systemu z Marketing Automation. iPresso umożliwia integrację i wymianę danych między innymi z Salesforce, Copper i Livespace.

Więcej informacji o wszystkich integracjach iPresso z narzędziami zewnętrznymi znajdziesz tutaj. Ze swojej strony polecamy – jeśli jeszcze nie było okazji się zetknąć z Marketing Automation – wypróbowanie systemu iPresso w formie miesięcznego, darmowego triala.

Leave a Reply

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *