Marketing Automation dla agencji marketingowych

Agencje marketingowe wspierają swoich klientów w wielu aspektach digital marketingu – od PR po zarządzanie mediami społecznościowymi i performance marketing. Dla marketerów nie jest żadną tajemnicą, że w wielu przypadkach i kontekście wielu usług świadczonych dla ich klientów automatyzacja marketingu może być niezwykle pomocna. Dlatego postanowiliśmy zebrać najważniejsze funkcje dostępne w ramach naszej platformy i pokazać Ci, jak możesz je wykorzystać, aby pomóc swoim klientom.

Scenariusze Marketing Automation

To jedno z najbardziej wszechstronnych narzędzi w naszej ofercie. Dzięki scenariuszom MA możesz zaprojektować całe schematy komunikacji z klientami w zależności od działań podejmowanych przez tych klientów. Agencje mogą wykorzystywać scenariusze MA do:

  • zwiększania sprzedaży produktów,
  • odzyskiwania porzuconych koszyków,
  • dystrybucji kodów promocyjnych,
  • angażowania klientów w komunikację przy pomocy różnych kanałów (np. e-maili, SMS-ów i powiadomień push).

Scenariusze marketing automation pomogą Ci zaprojektować i zautomatyzować całą komunikację między Twoim klientem a jego klientami, z uwzględnieniem wykorzystanych kanałów, działań podejmowanych przez klientów i reakcji ze strony marki. W ten sposób możesz skierować konsumentów we właściwym kierunku i zachęcić ich do pobrania lead magnet lub złożenia zamówienia.

Komunikacja z klientami

Dziś do dyspozycji mamy całą listę dostępnych kanałów komunikacyjnych, którymi Twoi klienci mogą docierać do swoich odbiorców. W iPresso pomagamy Ci zautomatyzować następujące kanały marketingowe dla Twoich klientów:

  • E-mail marketing: iPresso oferuje dziesiątki gotowych wzorów e-maili, które można wykorzystać do tworzenia atrakcyjnych e-maili marketingowych i newsletterów. Oferujemy również personalizację i testy A/B, abyś mógł w pełni wykorzystać potencjał tego kanału.
  • SMS marketing: jeśli Twoi klienci komunikują się ze swoimi klientami za pośrednictwem smartfonów, marketing SMS jest dobrym rozwiązaniem. Możesz wykorzystywać wiadomości SMS do celów marketingowych, ale i do autoryzacji klienta. Wystarczy ustawić automatyczny scenariusz wykorzystujący SMS-y.
  • Powiadomienia push: Te niewielkie wiadomości mogą być bardzo skuteczne, ponieważ wyświetlają się zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i urządzeniach mobilnych. „Pushe” przydają się przy dystrybucji kodów promocyjnych, informowaniu o nowościach w ofercie, a nawet do odzyskiwania porzuconych koszyków.

Integracje

Jako agencja marketingowa z pewnością odpowiadasz za zarządzanie wieloma narzędziami i kanałami dla swoich klientów. Być może prowadzisz dla nich kampanie Google Ads i Facebook Ads. Albo po prostu Twój klient chce skorzystać z nowych kanałów komunikacji, takich jak WhatsApp.

Integracje odgrywają dużą rolę w świecie marketingu. Możesz ich używać do łączenia wielu narzędzi i platform w jeden spójny ekosystem. Tworzy to efekt synergii – wszystkie te narzędzia pracujące razem i na tych samych danych są znacznie skuteczniejsze, niż gdyby każde z nich miało pracować samodzielnie.

Co więcej, iPresso można łatwo zintegrować z wieloma platformami marketingowymi i e-commerce. W naszym Help Center znajdziesz całą listę dostępnych integracji. W tym miejscu wspomnijmy tylko, że iPresso świetnie współpracuje z:

  • WooCommerce
  • IdoSell
  • PrestaShop
  • Zapier
  • Survicate

Personalizacja

Niezależnie od tego, jaki rodzaj działalności prowadzi Twój klient, personalizacja może pomóc mu zwiększyć sprzedaż i zadowolenie klientów. W iPresso rozumiemy rolę, jaką pełni personalizacja i dlatego dwie nasze funkcje skupiają się wyłącznie na niej. Oto one:

  • Ramki rekomendacji: możesz ich użyć do pokazywania personalizowanych rekomendacji produktów i usług bezpośrednio na stronie Twojego klienta. Ramki rekomendacji wykorzystują naszą platformę CDP (Customer Data Platform) do pozyskiwania informacji o klientach w postaci atrybutów i podejmowanych przez nich działań. Dane te są wykorzystywane do personalizacji rekomendacji.
  • Content automation: to po prostu automatyzacja treści na stronie. Ta funkcja pozwala na dostosowywanie treści na stronie Twojego klienta tak, aby prezentować treści, które mają największą szansę zainteresować danego odwiedzającego.

Analityka

Mierzenie skuteczności marketingu jest istotną częścią każdej kampanii promocyjnej. iPresso pomoże Ci w analityce, i to nie tylko w przypadku działań marketingowych prowadzonych za pośrednictwem naszej platformy. iPresso integruje dane z wielu źródeł (w tym z Google Analytics). Oznacza to, że nie musisz korzystać z wielu narzędzi do śledzenia wyników i raportowania ich klientowi. Wszystko można zrobić w ramach jednego przejrzystego panelu!

Persony

Częstym elementem strategii marketingowych jest tworzenie person, czyli fikcyjnych reprezentacji typowego lub idealnego klienta danej firmy. Jest to ważny element tworzenia ścieżki zakupowej, o czym mówimy dużo w innych postach na naszym blogu. Z pomocą iPresso możesz łatwo opisać i zilustrować profil idealnego klienta. Oddajemy prosty edytor do Twojej dyspozycji i możliwość tworzenia wielu person dla różnych marek, z którymi współpracujesz.

Podsumowanie

iPresso oferuje kompleksowe wsparcie dla każdego, kto chce prowadzić działania marketingowe. Niezależnie od tego, czy zarządzasz firmą z wewnętrznym działem marketingu, czy agencją marketingową pracującą dla innych firm, iPresso może pomóc Tobie (i Twoim klientom) usprawnić marketing.

W tym wpisie wspomnieliśmy tylko o najważniejszych funkcjach i rozwiązaniach, które agencje marketingowe mogą wykorzystywać do wspierania swoich klientów. Ale to nie wszystko! Zajrzyj do listy funkcji i odkryj inne opcje dostępne w iPresso. Być może znajdziesz więcej możliwych zastosowań!

Gdzie powinieneś zacząć? Najlepiej od bezpłatnego okresu próbnego! Po prostu wyślij krótki formularz zgłoszeniowy, a my zajmiemy się resztą.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.