Pięć gotowych modeli segmentacji klientów, które możesz wdrożyć nawet dzisiaj

Czy kiedykolwiek miałeś problemy z segmentacją klientów w swojej firmie? Przypisywanie klientów do określonych grup może być trudne, ale jest też bardzo ważne dla sukcesu Twojej firmy. Na szczęście nie musisz bawić się w zgadywanki. Martech.org opublikował niedawno listę pięciu uniwersalnych modeli segmentacji klientów, które możesz zastosować w swojej strategii.

Oto z czym wiąże się każdy model:

  • Podział demograficzny (klienci są podzieleni według ich cech społecznych, w tym wieku, lokalizacji, płci lub zawodu).
  • Podział psychograficzny (ten model uwzględnia osobowość Twoich klientów – ich postawy, aspiracje, zainteresowania i wartości).
  • Podział według zachowania (tutaj koncentrujesz się wyłącznie na trendach, zwyczajach i sposobie wykorzystywania produktów przez klientów).
  • Podział według formy komunikacji (ten model skupia się na tym, w jaki sposób Twoi klienci chcą, aby się z nimi kontaktować – np. przez e-mail, SMS, powiadomienia push itp.).
  • Model mieszany (w tym piątym i najbardziej złożonym modelu stosuje się jednocześnie wiele różnych form podziału klientów).

Chcesz dowiedzieć się więcej o każdym z tych modeli? Zajrzyj tutaj.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.