Według badania przeprowadzonego przez firmę Incisiv na początku tego roku większość e-sprzedawców spodziewa się, że złożoność ich operacji cyfrowych wzrośnie w przyszłym roku. Tylko 32% respondentów twierdzi, że będą sobie dobrze radzić w zarządzaniu różnorodnymi zasobami cyfrowymi.
Operacje online i strategie marketingowe dynamicznie się rozwijają i niestety nie wszyscy marketerzy są w stanie nadążyć. Jak wynika z cytowanego badania, jedne z najtrudniejszych obszarów to:
- Zwroty produktów (81% respondentów spodziewa się, że ich liczba wzrośnie)
- Fulfillment (tylko 35% twierdzi, że w przyszłym roku będą efektywniej zarządzać zamówieniami)
- Personalizacja (40% twierdzi, że w 2023 r. będzie mieć większe potrzeby w zakresie strategii personalizacji)
- Zarządzanie contentem (aż 43% uważa, że ich system zarządzania contentem nie sprawdzi się w przyszłym roku)
Co można z tym zrobić? Zarówno firmy e-commerce, jak i marketerzy muszą sięgnąć po bardziej zaawansowane rozwiązania, w tym automatyzację marketingu i platformy umożliwiające płynny i elastyczny rozwój ich firm (np. architektura MACH).
Przeczytaj więcej o tym raporcie tutaj (tylko po angielsku).
Odpowiedz