Pop-up

Przyznajemy – pop-upy nie są najpopularniejszą formą reklamy w internecie. Nawet ich twórca, Ethan Zuckerman, przeprosił za swój wynalazek. Jednak zachęcamy Cię, abyś nie skreślał tego narzędzia. W końcu pop-upy są nadal wykorzystywane i nie bez przyczyny. Jeśli mądrze do nich podejdziesz, będziesz w stanie wykorzystać ich prawdziwy potencjał. Jak możesz to zrobić?

Pop-upy mogą być skuteczne albo irytujące – wszystko zależy od tego, jakie podejście zastosujesz. Jeśli planujesz atakować klientów z ich pomocą – nie zajdziesz daleko i prawdopodobnie szybko stracisz wielu potencjalnych klientów. Ale jeśli tworzysz je z myślą o przemyślanej strategii, która bierze pod uwagę potrzeby klientów – to inna historia. Innymi słowy, pop-upy muszą być pomocne dla Twoich użytkowników.

Pomyśl sobie, że to po prostu sposób na dostarczanie obecnym i przyszłym klientom dokładnie tego, czego chcą lub potrzebują. Brzmi mało prawdopodobnie? Zaraz to wyjaśnimy.

Na początek, warto przyjrzeć się dostępnym rodzajom pop-upów.

Rodzaje pop-upów i jak je wykorzystać do zwiększania konwersji

POP-UPY INFORMUJĄCE O PORZUCONYM KOSZYKU

Takie powiadomienia mogą się wyświetlać, gdy prowadzisz sklep internetowy i masz klienta, który włożył coś do koszyka, ale nie dokończył zamówienia. Gdy opuści sekcję z koszykiem, możesz mu wyświetlić np. taki komunikat:

Niektórzy klienci mogą po prostu zapomnieć o tym, że włożyli produkt do koszyka i bardzo docenią takie przypomnienie.

POP-UPY PRZY OPUSZCZANIU STRONY

Tzw. exit pop-ups przydają się, gdy dana osoba chce opuścić stronę, np. poprzez zamknięcie zakładki lub wpisanie innego adresu w przeglądarce. Zobacz ten przykład:

Aby takie reklamy zostały docenione, muszą oferować coś wartościowego. Możesz np. dać klientowi kartę podarunkową, niewielki rabat, darmową dostawę lub darmowy materiał, np. ebooka lub raport branżowy. Większość klientów nie zdenerwuje się na Ciebie za to, że chcesz im dać coś gratis, prawda?

POP-UPY UPSELLING/CROSS-SELLING

Wróćmy do przykładu ze sklepem internetowym. Załóżmy, że jest klient, który chce wybrać określony produkt, np. laptopa. Możesz wyświetlić mu pop-upa upsellingowego lub cross-sellingowego, który zachęci go do obejrzenia wyższego modelu, który ma lepsze parametry. Możesz też wyświetlić akcesoria do laptopów, np. myszkę (mało kto lub pracować na touchpadzie), power bank lub pen drive. O to właśnie chodzi w cross-selling. 

Zobacz ten przykład: 

POP-UPY WYŚWIETLANE PRZY NIEAKTYWNOŚCI UŻYTKOWNIKA

Możesz też wyświetlać pop-upy, gdy strona pozostaje otwarta na czyimś urządzeniu, ale nie ma oznak żadnej aktywności. Prawdopodobnie użytkownik musiał odejść od komputera, żeby pilnie coś zrobić. Gdy wróci, zobaczy reklamę zachęcającą do podjęcia określonej czynności, np. zapisanie się do newslettera. Z odpowiednim oprogramowaniem możesz ustawić określony czas bezczynności, po jakim taki pop-up powinien się wyświetlić. Na ogół powinny upłynąć przynajmniej 2 minuty.

POP-UPY Z OFERTAMI SPECJALNYMI

Na koniec mamy pop-upy zachęcające klientów do zapoznania się z promocjami i nowościami. Mogą być one bardzo skuteczne; w końcu kto nie byłby zainteresowany zapłaceniem mniejszej kwoty za zakupy? Jeszcze lepiej, jeśli masz ofertę ograniczoną czasowo. W takim scenariuszu możesz dodać zegar odmierzający czas.

POP-UPY Z PROŚBĄ O FEEDBACK

Jeśli chcesz przeprowadzić ankietę wśród klientów, przyda się pop-up z prośbą o feedback. Może kierować użytkowników bezpośrednio do badania NPS albo na Twój profil Google Moja Firma.

Co zrobić, żeby pop-upy były skuteczne i nie odstraszały klientów?

Powinieneś pamiętać o kilku ważnych elementach:

  • Nie atakuj klientów: nie wyświetlaj pop-upów zaraz po wejściu na stronę, albo gdy widzisz, że dana osoba jest czymś zajęta (np. podawaniem danych do płatności). Nie bądź agresywnym sprzedawcą, nikt tego nie lubi. 
  • Zadbaj, aby pop-upy były pomocne: pomyśl, co możesz zrobić, aby klienci byli zadowoleni z wyświetlenia Twojej reklamy i po prostu im to dostarcz.
  • Bądź konkretny: nie pisz po prostu „WYPRZEDAŻ!” – daj więcej danych, np. jaką zniżkę oferujesz, przez ile czasu, na jakie produkty itp.
  • Znajdź właściwy czas: aby wyjaśnić, o co chodzi, posłużmy się przykładem. Jeśli chcesz, żeby ludzie zapisywali się do Twojego newslettera, powinieneś im wyświetlać takie zaproszenie PO TYM, jak przeczytają jakiś wpis blogowy. Jeśli post im się spodobał, jest większa szansa, że będą chcieli więcej wiedzy od Ciebie. 
  • Personalizuj pop-upy przy pomocy danych klientów: jeśli to możliwe, wykorzystaj narzędzia, które pomogą Ci analizować dane dotyczące zachowań klientów, aby wyświetlać im spersonalizowane reklamy, które trafiają w ich zainteresowania i są zgodne z ich wcześniejszą aktywnością na stronie.
  • Dodaj ładne zdjęcia/grafiki: ludzie są wzrokowcami, daj im reklamy, na które przyjemnie się patrzy!
  • Dodaj licznik: w ten sposób wykorzystasz efekt FOMO. Jeśli ludzie wiedzą, że nie mają dużo czasu, chętniej szybko złożą zamówienie. 
  • Wykorzystaj RTM (real-time marketing): jasne, to duże wyzwanie, ale jeśli wiesz, że dzieje się coś ważnego w kraju lub Twojej branży i nadaje się to do wykorzystania w Twoim marketingu (nie wszystko się nadaje), powinieneś spróbować to zrobić. W ten sposób sprawisz, że Twoje reklamy będą ciekawsze.

Targetuj anonimowych użytkowników

Śledzenie działań użytkowników, gdy są zalogowani, to żaden problem. Sprawy się komplikują, jeśli chcesz dotrzeć do niezalogowanych, anonimowych użytkowników. Ale ukierunkowanie pop-upów właśnie na nich może być bardzo skuteczne, zwłaszcza jeśli stanowią oni dużą część Twojego ruchu online. Dzięki iPresso możesz targetować reklamy na tych użytkowników i wyświetlać im konkretne pop-upy.

Takie wyskakujące okienka mogą np. zachęcać do założenia konta i otrzymania rabatu powitalnego lub vouchera. Oczywiście możesz zachęcić ich do podjęcia innych działań; wszystko zależy od profilu Twojej firmy i Twoich celów.

Oto dobry przykład reklamy pop-up dla anonimowych użytkowników:

EXAMPLE

Pop-upy wywoływane zdarzeniami

Na koniec chcemy Ci pokazać mniej popularne rozwiązanie – pop-upy wywoływane zdarzeniami. Dzięki naszej platformie możesz zaprojektować konkretne scenariusze, w których dany pop-up wyświetla się w odpowiedzi na konkretną aktywność podjętą przez Twojego klienta.

Ponownie posłużmy się przykładem. Twój klient klika przycisk „dodaj do koszyka”. To wspaniale – ktoś chce coś od Ciebie kupić! To dobry moment, aby pokazać mu pop-up z ofertami cross-sellingowymi, aby mogli dodać do koszyka inne przydatne produkty (tak jak w przykładzie z laptopem).

Pop-upy wywoływane zdarzeniami są niezwykle skuteczne, ponieważ są zawsze spersonalizowane – są wyświetlane TYLKO osobom podejmującym określone działania, więc wiesz, że są w 100% odpowiednie dla każdego, kto je widzi.

W iPresso możesz tworzyć scenariusze wykorzystujące pop-upy i inne narzędzia marketingowe. Mamy nawet kreatora, który pomoże Ci zaprojektować skuteczne pop-upy w krótkim czasie: 

Do dyspozycji jest też wiele innych opcji i narzędzi na naszej platformie. Zapoznaj się z nimi wszystkimi, aby rozwinąć swoje działania marketingowe. Jeśli chcesz wiedzieć więcej – nasz zespół jest do Twojej dyspozycji!

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.