Blog iPresso Marketing Automation
Cookieless

Google odsuwa w czasie śmierć third-party cookies

Czy słyszałeś, że pliki cookie innych firm zostaną wkrótce usunięte z Chrome? Określenie „wkrótce” stało się niedawno problematyczne. Bowiem Google ogłosiło, że rozpocznie wycofywanie plików cookie stron trzecich (third-party cookies) dopiero pod koniec 2024 roku.

Oficjalnym powodem tej decyzji są opinie, które firma otrzymywała od uczestników Google Privacy Sandbox. Uczestnicy stwierdzili, że potrzebują więcej czasu na ocenę możliwych alternatywnych rozwiązań. Z pewnością zainteresowane strony zyskały dużo więcej czasu. Z drugiej strony strategie niewykorzystujące third-party cookies już są wdrażane. Jak ujął to Sergii Denysenko, dyrektor generalny platformy MGID, „wiemy, że 30% budżetów reklamowych już teraz jest przeznaczanych na reklamy bez plików cookie i że branża testuje alternatywne rozwiązanie zorientowane na prywatność, takie jak first-party data i targetowanie kontekstowe”.

Ponadto nowe federalne przepisy dotyczące prywatności są wciąż w toku, a ten akt prawny może przyspieszyć rezygnację z plików cookie. Dlatego nawet jeśli pliki cookie pozostają na swoim miejscu, przynajmniej na razie, nie rezygnuj z prac nad strategiami cookieless.

Maciej Mazurkiewicz

Marketing Specialist w iPresso Marketing Automation.

Dodaj komentarz