Nowy ebook na temat świata bez ciasteczek

W styczniu 2020 r. właściciele przeglądarki Chrome ogłosili, że zamierzają wyeliminować ciasteczka od firm trzecich (third-party cookies). Od tego czasu świat marketingu stara się jakoś sobie poradzić z tą wiadomością. I to właśnie jest przedmiotem zainteresowania autorów nowego ebooka „A Cookieless World: The Shifting MarTech Landscape”. To badanie przeprowadzone wśród liderów marketingu z listy Fortune 500. Czego możemy się dowiedzieć z tego ebooka?

Pliki cookies przez lata były podstawowym sposobem śledzenia aktywności internautów i zapamiętywania ich preferencji, np. co do wybranej wersji językowej. Teraz świat marketingu jest zaangażowany w poszukiwanie alternatywnych rozwiązań. I tak dochodzimy do pierwszego spostrzeżenia z tego raportu – marketerzy wprowadzają średnio pięć zmian w swoich rozwiązaniach technologicznych, aby poradzić sobie z luką wywołaną brakiem third-party cookies. Ponad 75% z nich korzysta w tym celu ze sztucznej inteligencji.

Po drugie, okazuje się, że firmy robią wszystko, co w ich mocy, aby pozyskać jak najwięcej danych bezpośrednio od użytkowników (tzw. first-party cookies nadal funkcjonują), zwłaszcza w mediach społecznościowych. Na koniec musimy postawić ważne pytanie – jaki Ty masz pomysł na poradzenie sobie z brakiem plików cookie stron trzecich?

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.