Strona główna » 13-procentowy spadek e-commerce w Europie

13-procentowy spadek e-commerce w Europie

ecommerce

Chociaż globalnie cała branża e-handlu odnotowała 3-procentowy spadek, to w Europie sytuacja jest znacznie poważniejsza. Spadek o 13% to pierwsza taka sytuacja w 9-letniej historii Indeksu Salesforce Shopping. Co więcej, liczba zamówień w I kwartale zeszłego roku spadła w Europie o 17%.

Jakie są przyczyny tej niekorzystnej sytuacji? Według Salesforce głównym powodem jest inflacja – klienci mają mniejszą siłę nabywczą i to problem w całej Europie. Inflacja w Niemczech wynosi ponad 7%, w Polsce ponad 11%, a w Wielkiej Brytanii – 9%. Pozostałe powody wymieniane przez Salesforce to wysokie koszty paliwa i wojna na Ukrainie.
Jakie jest rozwiązanie? „Sprzedawcy powinni integrować kanały offline i online, aby skuteczniej przyciągać i zatrzymywać stałych klientów” – radzi Rob Garf z Salesforce.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.