Blog iPresso Marketing Automation

Rozwój e-commerce i sprzedaży produktów CPG

Z powodu pandemii wiele sektorów i branż ucierpiało, jednak znalazły się i takie, które zanotowały wręcz kosmiczne wzrosty. E-commerce jest tego najlepszym przykładem. Według prowadzonych badań sfera ta w zaledwie trzy miesiące w czasie pandemii zyskała wzrost porównywalny do tego, jaki wypracowała w ciągu ostatnich 10 lat.

Branża sprzedaży on-line stała się niezbędna. Konsumenci szybko przestawili się na nową rzeczywistość, a możliwość zakupu wszystkiego co potrzebne za pomocą kilku kliknięć z bezpiecznej przestrzeni własnego domu teraz jest czymś, bez czego użytkownik nie wyobraża sobie codzienności.

W czasie pandemii wzrosło szczególnie zainteresowanie dobrami, które klienci szybko zużywają i szybko uzupełniają. Codzienne wyjścia do sklepu zostały w dużej mierze ograniczone na kilka miesięcy, więc lukę trzeba było wypełnić, a stanie w długich kolejkach było opcją nie do zaakceptowania dla wielu konsumentów. Dlatego wiele sklepów internetowych zmieniło swój podstawowy model, rozszerzając ofertę lub całkowicie ją zmieniając. BigCommerce.com podaje wiele ciekawych danych odnośnie tych zmian oraz strategii, które warto wprowadzić w 2021.

Założenie sklepu internetowego to obecnie kwestia często minut. Informacje o zmieniających się trendach i o tym jak rynek dostosował się do pandemicznej sytuacji jest punktem wyjścia dla rozwoju zarówno nowych sklepów, jak i tych, które już posiadają względnie ugruntowaną pozycję na rynku.

Leszek Jasiński

Leszek Jasiński

Redaktor, copywriter, absolwent filozofii na Uniwersytecie Gdańskim. W serwisie MarketingAutomagic pisze o najważniejszych wydarzeniach oraz przybliża pojęcie i zalety płynące z Marketing Automation.

Dodaj komentarz