Blog iPresso Marketing Automation

Nowe możliwości RTM w iPresso!

RTM to potężne narzędzie dające możliwość szybkiej, precyzyjnej i dobrze dobranej komunikacji z użytkownikiem bezpośrednio podczas wizyty na stronie lub w aplikacji. Od teraz iPresso daje Ci jeszcze więcej możliwości w zakresie tego, kiedy dokładnie pokazać komunikat na stronie – będziesz mógł zareagować na działanie użytkownika dokładnie w momencie jego wystąpienia!

Kiedy czas reakcji jest na wagę złota

Wiele procesów marketingowych zakłada natychmiastową reakcję. Wysłanie podziękowania za zakup produktu nie może odbyć się następnego dnia, a reakcja na porzucenie tydzień później. Podobnie jest z procesami, które dzieją się bezpośrednio na stronie. Wyobraźmy sobie następującą sytuację: 


Nasza firma zajmuje się sprzedażą bardzo personalizowanych produktów. Każdy z tych produktów posiada wiele opcji, które można skonfigurować w kreatorze na naszej stronie i następnie zamówić taki idealnie dobrany produkt. Taki konfigurator może być jednak przytłaczający i powodować porzucenia na różnych etapach jego wypełniania – i to jest wyzwanie, z którym musimy się zmierzyć: jak pomóc użytkownikowi dojść do końca procesu i cieszyć się wymarzonym produktem.

iPresso może tutaj pomóc w kilku aspektach. Po pierwsze sama obsługa porzuceń, która pozwoli powrócić użytkownikowi do procesu (więcej o obsłudze porzuconych procesów w iPresso dowiesz się tutaj). Jednak często to może być już za późno na naszą reakcję. Musimy zareagować, zanim użytkownik odejdzie. 

Z pomocą przychodzą nowe możliwości RTM iPresso, czyli Komunikaty wywoływane zdarzeniami. Dzięki temu mechanizmowi będziemy mogli ustawić wyświetlanie odpowiednich komunikatów dokładnie w momencie, gdy są one potrzebne. W naszym przykładzie mogą to być na przykład:

  • dymki z wyjaśnieniami pojęć pokazujące się gdy użytkownik zacznie wypełniać dane pole.
  • komunikat zachęcający do pozostawienia numeru telefonu gdy użytkownik ma problemy z użyciem konfiguratora
  • sugestia o innym, prawdopodobnie lepszym produkcie dla danego klienta gdy wybierze odpowiednie opcje w konfiguratorze

Wejdź na wyższy poziom dzięki odpowiedniej komunikacji

Często widzimy jak zła komunikacja on-site (w formie inwazyjnych popup’ów) może zepsuć całe Customer Journey i doprowadzić frustracji użytkowników. Forma komunikatu (splash screen, belka, widget itp.) nie jest tutaj zwykle problemem, ponieważ każda forma ma swoje miejsce w nowoczesnej komunikacji. Ale niewłaściwe użycie: w złym momencie i do złej osoby może spowodować odwrotne do zamierzonych efekty. W iPresso wierzymy, że dobra komunikacja to podstawa nowoczesnego marketingu i dlatego dajemy Ci coraz to nowsze narzędzia i możliwości, abyś mógł stworzyć idealną komunikację z Twoimi użytkownikami. 

Avatar

Marek Wałach

Dodaj komentarz