Strona główna » Określenie ścieżki zakupu

Określenie ścieżki zakupu

lejek sprzedazowy, customer journey, customer experience, sciezka zakupu na nowo

Lejek sprzedażowy tak samo jak wszystko inne wyraźnie zmienia się w czasie pandemii. Dziś pod uwagę trzeba brać inne sposoby zainteresowania odbiorcy produktem lub usługą, z prostego względu, że wiele poprzednich, standardowych metod nie jest już tak efektywna w swoim działaniu. Proces otaczania odbiorcy informacjami oraz planowanie jego Customer Journey przez pandemię coraz szybciej ewoluuje. Model linearny nie jest w stanie sprostać zmieniającym się nawykom zakupowym, jak i dostarczyć wystarczająco dużo potrzebnych danych o odbiorcach. Zatem trzeba zacząć kombinować.

Podstawą do zaprojektowania lejka sprzedażowego i dopracowania tego, jak Customer Journey odbiorcy będzie wyglądać, jest monitorowanie zachowań i śledzenie zmieniających się metryk. Duża ilość zebranych danych, które trzeba „przemielić”, wyprowadzić z nich konkretne raporty, a je z kolei przekuć na odpowiednie działania, może na początku przytłoczyć. Często z pewnością zdarzać się będzie, że kwestia priorytetowych metryk będzie się zmieniać.

Narzędzia do analityki oraz systemy do automatyzacji stają się coraz bardziej niezbędne. Zbieranie danych to jedno, ale potrzebny jest również wydajny system, który pozwoli je sprawnie przeanalizować, podzielić się nimi, a następnie wykorzystać. Możliwości iPresso w raportowaniu, śledzeniu metryk oraz integracji różnorodnych narzędzi marketingowych są bardzo rozbudowane, gładko dopasowując się do potrzeb różnych branż.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.