Strona główna » Adresowanie potrzeb odbiorców

Adresowanie potrzeb odbiorców

Adresowanie potrzeb odbiorców

Ostatnio przypadał Dzień Ziemi. W mediach, wywiadach oraz licznych postach w kanałach social media pojawiały się wzmianki o tym międzynarodowym evencie. Hashtag #EarthDay cieszył się wybitną popularnością, a liczne profile pokazywały jak wiele osób angażowało się w różne inicjatywy, mające na celu lepsze zadbanie o środowisko.

W jaki sposób odnosiły się do tego firmy? Prezentując swoje produkty, jako eco-friendly, jednak reklam tego typu było stosunkowo mało. Platforma CreativeX przeanalizowała ponad 280 tysięcy reklam z całego świata, które pojawiły się w Dzień Ziemi. Z badania wynika, że ledwo 2% z nich odnosiło się do inicjatyw mających przeciwdziałać globalnemu ociepleniu i ogólnemu zadbaniu o klimat. Kwestia ta jest coraz częściej podnoszona na forum międzynarodowym nie tylko przez rządy, różne organizacje, ale również „zwykłych” konsumentów.

Co taki niski procent oznaczać może dla firm? Przede wszystkim straconą szansę na pozyskanie nowych klientów lub utwierdzenie dotychczasowych, że z firmą warto związać się na dłużej. Coraz więcej ludzi na całym świecie staje się bardziej świadoma nie tyle swojego wpływu na środowisko naturalne, co dużych koncernów oraz firm ogólnie. Inicjatywy pozwalające chronić środowisko oraz dające poczucie bycia częścią rozwiązania, a nie problemu, szybko zdobywają sobie tłumy supporterów. Brak reklam targetowanych pod tę potrzebę jest poważnym ograniczeniem marketingowych działań firm. Dzień Ziemi był idealną okazją dla działań RTM oraz promocji stworzonych wyłącznie na podstawie pozytywnego wpływu produktu lub usługi na środowisko naturalne.

Dzięki takim działaniom nowi odbiorcy mogą bardziej otworzyć się na ofertę firmy. Odbiorcy mocno wrażliwi na los środowiska i planety często płacą więcej za produkty, które kupują, ponieważ mają świadomość, że nie wpływają one negatywnie na to, co dla nich ważne. Dobrym przykładem jest eko-żywność. Nie chodzi tutaj oczywiście o windowanie ceny do wysokich poziomów, jednak faktem jest, że produkowanie produktów oraz świadczenie usług, które nie tylko nie mają negatywnego wpływu na środowisko, ale również oddziałują na nie pozytywnie, będzie się wiązać z wyższymi kosztami.

Są to strategie warte rozważenia. By jednak działały i miały sens, trzeba odbiorców o nich poinformować. Reklamy w social media to jedna z podstaw do nawiązania skutecznej i trwałej komunikacji, a momenty takie jak Dzień Ziemi nie mogą być ignorowane. 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.