Współczesne trendy w digital marketingu opierają się na działaniach, które są w stanie zapewnić możliwie jak największą pewność co do długoterminowych strategii w czasie pandemii. Jednocześnie pozostawiają one wystarczająco miejsca na dokonanie nagłych zmian. Niepewność zawsze była obecna podczas działań rynkowych – szczególnie tych długofalowych. W obecnych czasach jest jej znacznie więcej. Skutkuje to wykształcaniem się nowych trendów, które znajdują zastosowanie zarówno w marketingu jako takim, jak i są dopasowane stricte do konkretnych branż. Na brak pomysłów mających przeciwdziałać niekorzystnym skutkom pandemii, które zapewnią rozwój firmie w czasach niepewności, narzekać nie można. W efekcie problemem nie staje się ilość, tylko jakość.
Poniżej kilka kwestii, na które warto zwrócić uwagę w najbliższych miesiącach, by być w stanie lepiej dostosować się zarówno do tych zaplanowanych zmian, jak i tych niespodziewanych.
Co zrobić?:
– Zacząć śledzić bardziej zaawansowane metryki – same wejścia, reakcje, odtworzenia w social media to zbyt mało, żeby rzeczywiście dowiedzieć się wystarczająco o swoich odbiorcach i dopasować do ich szczególnych preferencji marketingowy content.
– Znaleźć alternatywę dla „third party cookies” – targetowanie odbiorców po plikach cookies, póki co jest ciągle możliwe, jednak to już nie potrwa długo. Google planuje zablokowanie tej możliwości w przeglądarkach Chrome w 2022 roku, więc czasu na przestawienie się nie zostało wiele.
– Zautomatyzuj, co jesteś w stanie – w firmie nie wszystkie procesy muszą dziać się z udziałem marketera i czekać na jego zielone światło. Komunikację, jak i wiele pobocznych działań można z powodzeniem zautomatyzować oszczędzając czas, środki oraz możliwości zespołu.
– Staraj się opracowywać strategie, które zagwarantują elastyczność w trakcie zbliżających się niepewnych czasów.
Odpowiedz