65 milionów firm posiada profile na Facebooku, a 6 milionów aktywnie promuje tam swoją działalność, wynika z danych przedstawionych w raporcie Media społecznościowe 2019 opracowanym przez serwis Interaktywnie.com.
FB pozostaje też portalem społecznościowym o największej liczbie aktywnych użytkowników, wyprzedzając YouTube’a, WhatsApp, FB Messenger, WeChat i Instagram.
Jednocześnie badacze Pew Research Center zaobserwowali odpływ z najpopularniejszego serwisu społecznościowego młodych użytkowników. Okazuje się, że tylko co drugi (51%) amerykański nastolatek w wieku 13-17 lat deklaruje korzystanie z tej platformy (w 2015 r. wskaźnik ten wynosił 71%). Podobny trend widoczny jest też wśród polskiej młodzieży.
Mimo tego wskaźniki popularności Facebooka pozostają wysokie. Miesięczna liczba aktywnych użytkowników serwisu na koniec marca 2019 roku wynosiła 2,38 miliarda (wzrost o 8% w skali roku). W ciągu jednej minuty na świecie do Facebooka loguje się 973 tysiące użytkowników.
Jakie serwisy najbardziej korzystają na odchodzeniu nastolatków od Facebooka? Według badań opracowanych przez Pew Research Center największymi zwycięzcami są tu przede wszystkim YouTube, Instagram i Snapchat. 95% młodych użytkowników używa ich na smartfonach, a 45% deklaruje, że jest online niemal ciągle.
Wyniki badań wskazują na rosnącą dominację materiałów wideo, co przekłada się na popularność YouTube’a. Widzowie oglądają codziennie ponad miliard godzin filmów, a ponad 1,9 miliarda zalogowanych użytkowników odwiedza serwis każdego miesiąca. Jego zasięg obejmuje 95% wszystkich użytkowników sieci.
Odpowiedz