blog iPresso Marketing Automation

Zakupy online: Polacy najwięcej wydają na odzież i obuwie

Średnie miesięczne wydatki na zakupy online w kategorii odzież, dodatki i akcesoria wynoszą wśród Polaków 253 zł – wynika z raportu E-commerce w Polsce 2019, opracowanego przez Gemius.

Na zakupy obuwia w sieci przeznaczamy średnio 230 zł miesięcznie, na produkty spożywcze 204 zł, a na kosmetyki i perfumy 139 zł.

Co trzeci e-konsument przewiduje zwiększenie swoich wydatków na zakupy w sieci w ciągu najbliższego roku, a co drugi deklaruje, że jego wydatki na e-zakupy nie ulegną zmianie. 

Na co Polacy wydają najwięcej pieniędzy w e-sklepach?

Według raportu Gemiusa, liczby przedstawiają się następująco:

  • 253 zł/miesiąc – odzież, akcesoria i dodatki;
  • 230 zł/miesiąc – obuwie;
  • 204 zł/ miesiąc – artykuły spożywcze;
  • 138 zł/miesiąc – kosmetyki i perfumy;
  • 951 zł/6 miesięcy – sprzęt RTV/AGD;
  • 107 zł/miesiąc – produkty farmaceutyczne;
  • 605 zł/6 miesięcy – urządzenie mobilne;
  • 83 zł/miesiąc – książki/płyty/filmy;
  • 74 zł/miesiąc – bilety do kina/teatru.

Jeden na trzech e-konsumentów zamierza zwiększyć swoje wydatki na zakupy online w ciągu najbliższego roku. Najczęściej przewidują tak osoby w wieku 15-24 lat – wskaźnik ten wynosi 46%. 

Co drugi respondent deklaruje natomiast, że jego wydatki w tym zakresie nie zmienią się.

85% respondentów w wieku 15-24 lat korzysta w procesie zakupowym ze swojego smartfona. Jest to dominujące urządzenie e-zakupowe w tej grupie – na laptopa wskazało 77% ankietowanych, a na komputer stacjonarny – 60%.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz