blog iPresso Marketing Automation

Czas konsumpcji wideo online osiągnie 100 minut dziennie

W 2021 r. przeciętny globalny konsument będzie poświęcał 100 minut na dzień na oglądanie treści wideo online. Obecnie są to 84 minuty – wynika z piątej edycji raportu Online Video Forecasts opublikowanego przez agencję Zenith.

Oznacza to, że przeciętny odbiorca będzie poświęcał na oglądanie takich materiałów średnio 25 dni. W Polsce wskaźniki te są nieco niższe niż średnia światowa. Zenith przewiduje, że w 2021 r. przeciętny polski odbiorca będzie przeznaczał 70 minut dziennie na oglądanie materiałów wideo.

Wskaźniki te oznaczają, że czas przeznaczany przez Polaków na korzystanie z wideo online wzrośnie o 40% od roku 2018. Popularność tej formy materiałów filmowych jest szczególnie widoczna wśród młodszych grup odbiorców, którzy najchętniej korzystają z urządzeń mobilnych.

Krajami, w których konsumpcja treści wideo w internecie jest najwyższa, są Chiny i Szwecja (tylko tam przeciętna osoba już w 2019 r. ogląda takie materiały przez ponad 100 minut dziennie, w obu krajach są to średnio 103 minuty). Już w 2021 r. granicę 100 minut na dzień mają przekroczyć konsumenci z USA, Wielkiej Brytanii, Indii, Kanady i Meksyku.

Dynamiczny wzrost, jaki odnotowano pod tym względem w latach 2013-2018, jest wynikiem przede wszystkim coraz lepszej jakości urządzeń mobilnych, rosnącej szybkości mobilnego internetu oraz coraz rozpowszechnieniu telewizorów smart.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz