blog iPresso Marketing Automation

Już 84% Polaków korzysta z internetu. Najczęściej na smartfonie

Ponad 8 na 10 Polaków korzysta z sieci. Najczęściej używanym w tym celu narzędziem (61% wskazań) jest smartfon, do którego największych zalet należy szybkość i łatwa dostępność – wynika z badania Kantar Polska przeprowadzonego na zlecenie Ministerstwa Cyfryzacji.

Najpopularniejszymi aplikacjami, z jakich respondenci korzystają na swoich telefonach są: komunikatory (74%), aplikacje związane z lokalizacją (73%), służące do oglądania materiałów wideo (71%), a także aplikacje mediów społecznościowych (66%) i pogodowe (62%).

Ponad połowa respondentów korzysta też z aplikacji pocztowych (59%), zakupowych i lojalnościowych (59%), a także newsowych (53%) i bankowych (53%).

Dwie trzecie (66%) respondentów deklaruje częste korzystanie z sieci w swoich telefonach komórkowych (21% korzysta z jego możliwości czasami, a 13% w ogóle). Ponad połowa respondentów deklaruje częste korzystanie z internetu stacjonarnego bezprzewodowego (51% wskazań). Jeden na trzech (33%) często korzysta natomiast z sieci stacjonarnej kablowej.

Szybkość i dostępność – to dwie cechy, które sprawiają, że do łączenia się z siecią Polacy wybierają smartfony. Zaletami laptopów są natomiast duży ekran, wygodna nawigacja oraz większe poczucie bezpieczeństwa (np. w przypadku korzystania z usług e-bankowych). Komputery stacjonarne najczęściej wykorzystywane są natomiast do łączenia się z internetem w miejscu pracy.

Ile czasu spędzamy w sieci? Najczęściej podawany przedział to od 1 do 2 godzin (26% wskazań), a także 2-4 godzin (23% odpowiedzi) i 31 minut – 1 godziny (22%). 4% respondentów deklaruje korzystanie z sieci powyżej 8 godzin na dzień.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz