blog iPresso Marketing Automation

Rośnie polski rynek VOD

Internet staje się miejscem, do którego Polacy coraz częściej przenoszą swoją aktywność związaną z konsumowaniem treści wideo. Obecnie już jeden na trzech polskich internautów ogląda materiały filmowe online, a co drugi z e-widzów korzysta z takich treści odpłatnie – wynika z badania Videotrack opracowanego przez Wavemaker.

Już 36% Polaków codziennie ogląda materiały wideo online. Trend ten zdecydowanie się umacnia – w 2017 r. konsumowanie treści wideo w internecie deklarował 1 na 4 badanych.

Wskaźniki te są najwyższe w młodszych grupach wiekowych. Wśród osób w wieku 16-24 lata każdego dnia wideo w sieci ogląda 42% osób, a w grupach 25-34 i 35-44 wskaźnik ten wynosi 40%. Odsetek osób korzystających z wideo w internecie wciąż zwiększa się również w starszych grupach wiekowych (32% w grupie 45-54 i 24% w grupie 55+).

Wraz ze wzrostem popularności serwisów sVOD (dających dostęp do całej kolekcji programów po wykupieniu abonamentu), rośnie również skłonność konsumentów do płacenia za treści wideo.

Obecnie już 51% e-widzów dokonuje opłat za konsumowanie wideo przez internet. Najpopularniejszy modelem płacenia za wideo w sieci jest abonament miesięczny (preferowany przez 53% e-widzów), który wypiera płatności jednorazowe.

Wśród powodów korzystania z płatnych serwisów VOD, respondenci wymieniają przede wszystkim:

  • brak reklam – 47%,
  • dostęp do najlepszych filmów – 46%,
  • sprawne działanie (nie zawieszają się itp.) – 42%,
  • oferta najlepszych seriali – 41%.

Badanie VideoTrack zrealizowano metodą CAVI w kwietniu 2019 roku na próbie 1,5 tys. internautów.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz