Internet staje się miejscem, do którego Polacy coraz częściej przenoszą swoją aktywność związaną z konsumowaniem treści wideo. Obecnie już jeden na trzech polskich internautów ogląda materiały filmowe online, a co drugi z e-widzów korzysta z takich treści odpłatnie – wynika z badania Videotrack opracowanego przez Wavemaker.
Już 36% Polaków codziennie ogląda materiały wideo online. Trend ten zdecydowanie się umacnia – w 2017 r. konsumowanie treści wideo w internecie deklarował 1 na 4 badanych.
Wskaźniki te są najwyższe w młodszych grupach wiekowych. Wśród osób w wieku 16-24 lata każdego dnia wideo w sieci ogląda 42% osób, a w grupach 25-34 i 35-44 wskaźnik ten wynosi 40%. Odsetek osób korzystających z wideo w internecie wciąż zwiększa się również w starszych grupach wiekowych (32% w grupie 45-54 i 24% w grupie 55+).
Wraz ze wzrostem popularności serwisów sVOD (dających dostęp do całej kolekcji programów po wykupieniu abonamentu), rośnie również skłonność konsumentów do płacenia za treści wideo.
Obecnie już 51% e-widzów dokonuje opłat za konsumowanie wideo przez internet. Najpopularniejszy modelem płacenia za wideo w sieci jest abonament miesięczny (preferowany przez 53% e-widzów), który wypiera płatności jednorazowe.
Wśród powodów korzystania z płatnych serwisów VOD, respondenci wymieniają przede wszystkim:
- brak reklam – 47%,
- dostęp do najlepszych filmów – 46%,
- sprawne działanie (nie zawieszają się itp.) – 42%,
- oferta najlepszych seriali – 41%.
Badanie VideoTrack zrealizowano metodą CAVI w kwietniu 2019 roku na próbie 1,5 tys. internautów.
Odpowiedz