blog iPresso Marketing Automation

iPressoTV – skuteczna komunikacja z widzami nowoczesnej telewizji

Usługi OTT (Over-The-Top) dynamicznie podbiją rynek płatnej telewizji, stanowiąc atrakcyjną i wygodną alternatywę w stosunku do tradycyjnych rozwiązań Pay TV.

Rosnąca konkurencja wśród dostawców tych usług przekłada się na coraz większą potrzebę skutecznej, spersonalizowanej komunikacji z subskrybentami, którzy oczekują już nie tylko dostępu do najatrakcyjniejszych treści nadawanych w najwyższej jakości, lecz także poczucia, że oferta dostosowana jest do ich indywidualnych preferencji i oczekiwań.

Coraz tłoczniej na rynku Pay TV

Rynek Pay TV przechodzi dynamiczne zmiany, za którymi stoi rosnąca popularność usług OTT (Over-The-Top). Według raportu Abi Research, przychody z tego rozwiązania mają wzrosnąć do 51,4 mld dolarów w 2022 r.

Do gry wciąż włączają się nowi usługodawcy, a ci, którzy oferowali do tej pory tradycyjne usługi płatnej telewizji coraz częściej poszerzają swoją ofertę o OTT, aby uniknąć utraty subskrybentów. Trendy te wywołują znaczne przetasowania na rynku i zmuszają usługodawców do zwrócenia większej uwagi na działania komunikacyjne i marketingowe, które pozwoliłyby na wybicie się spośród konkurencji.

Rosnąca rola komunikacji z klientami

W sytuacji, w której ciekawe treści w atrakcyjnych cenach dostępne są na dziesiątkach platform kluczową rolę zaczyna odgrywać precyzyjna, zindywidualizowana komunikacja. Utrzymanie obecnych i pozyskanie nowych klientów wymagać będzie wykorzystania wiedzy o ich cechach i aktywnościach, także tych wykraczających poza obejrzane do tej pory filmy, seriale, czy wydarzenia sportowe.

Coraz większe wymagania odbiorców, którzy będą mogli swobodnie przebierać wśród usługodawców Pay TV, sprawią, że przewagę uzyskają ci, którzy będą potrafili w najwłaściwszym momencie dotrzeć do danej osoby z najlepiej dobranym komunikatem.

Wielokanałowy, spersonalizowany marketing z iPresso

iPressoTV to rozwiązanie klasy Marketing Automation, które powstało w odpowiedzi na potrzebę prowadzenia zaawansowanej komunikacji z użytkownikami platform telewizyjnych. System ten pozwala na komunikowanie się z obecnymi i potencjalnymi klientami w oparciu o ich konsumpcję treści, interakcje z usługami, porzucenia ścieżek zakupu i aktywacji, historię komunikacji, status CRM i demografię.

iPressoTV personalizuje komunikację na ekranie TV oraz w aplikacjach mobilnych i PC, w których są dostarczane usługi video. Wraz z tymi kanałami komunikacji spójnie i harmonijnie wykorzystuje kanały klasyczne, czyli e-mail, SMS, display, web push czy mobile push. Zaawansowane scenariusze marketingowe zapewniają w pełni zautomatyzowaną, a jednocześnie spersonalizowaną, obsługę milionów odbiorców w oparciu o zaobserwowane cechy i zachowania.

Co więcej, w ramach iPressoTV dostępne jest nowatorskie rozwiązanie, które pozwoli na wykorzystanie w komunikacji z użytkownikami wiedzy o czynnikach zewnętrznych, np. o lokalnych warunkach pogodowych. Tę funkcjonalność można wykorzystać np. do przypomnienia ściśle określonej grupie widzów przebywających w konkretnej lokalizacji geograficznej o nowych odcinkach ich ulubionego serialu – wysyłając taką wiadomość w dniu, w którym pogoda w ich mieście nie skłania do aktywności poza domem.

Michał Pasternak

Content Editor iPresso, autor tysięcy artykułów i tekstów poświęconych technologicznej magii marketingu.

Dodaj komentarz