iPresso pozwala na realizowanie działań lead nurturingowych nastawionych na budowanie relacji z potencjalnymi i aktualnymi klientami, dostarczanie im najbardziej adekwatnych treści, zachęcanie do realizacji zakupu oraz budowanie lojalności.
Lejki w iPresso są rozwiązaniem, które pozwala na monitorowanie w czasie rzeczywistym przebiegu procesów lead nurturingowych, kampanii marketingowych czy działań komunikacyjnych prowadzonych wobec potencjalnych klientów.
Jak w praktyce wygląda zastosowanie lejków? Poniżej czteroetapowy przykład z branży e-commerce.
1. Wysyłka e-maila z ofertą promocyjną/informacją o rabacie
Dzięki gromadzeniu przez iPresso szerokiego zakresu danych o aktywnościach i zachowaniach zakupowych klientów, marketerzy mogą wyselekcjonować (np. w oparciu o punkty scoringowe) grupę osób, do które przesłany zostanie e-mail z informacją o uzyskanym rabacie.
Każda z osób należących do tej grupy dostanie odpowiednio spersonalizowaną ofertę dotyczącą np. możliwości promocyjnego zakupu butów. Segment ten będzie też pierwszym etapem lejka, za pomocą którego zwizualizowany zostanie proces przepływu klientów.
2. Wyświetlenie produktów na stronie
iPresso na bieżąco monitoruje reakcje kontaktów na wykonane w systemie działania. Na drugim etapie lejka znajdą się osoby, które przejawiają chęć zapoznania się z ofertą.
Jest to grupa kontaktów, które otworzyły dostarczoną im wiadomość, na następnie kliknęły w zawarty w niej link prowadzący do podstrony z produktami sprzedawanymi w promocyjnej cenie.
Przepływ kontaktów między dwoma pierwszymi etapami będzie stanowił dla marketera istotną informację na temat skuteczności i atrakcyjności przesłanego komunikatu.
3. Dodanie produktu do koszyka
Na kolejnym etapie procesu znajdą się osoby, dla których promocja okazała się na tyle atrakcyjna, że zdecydowali się na dodanie produktów do koszyka.
Należy oczywiście pamiętać, że samo dodanie produktu nie jest równoznaczne z jego zakupem. W przypadku porzucenia koszyka, iPresso pozwala na zastosowanie specjalnych zautomatyzowanych procesów nastawionych na jego odzyskanie.
4. Zakup
Do ostatniego segmentu lejka zostaną zakwalifikowani ci klienci, którzy zdecydują się na dokonanie zakupu.
Dzięki wglądowi w konwersję pomiędzy kolejnymi etapami, marketerzy mogą w łatwy sposób wyciągnąć wnioski co do skuteczności swoich działań. Lejek w wygodny sposób pozwoli na zapoznanie się z danymi o tym jak sprawnie przebiega proces sprzedażowy i na jakich etapach występują trudności. Wnioski wyciągnięte z tych danych umożliwiają zoptymalizowanie i sprecyzowanie poszczególnych działań.
Odpowiedz