Strona główna » Konsumenci czują się pewniej po wejściu w życie RODO

Konsumenci czują się pewniej po wejściu w życie RODO

Konsumenci czują się pewniej po wejściu w życie RODO

Czterech na dziesięciu konsumentów deklaruje, że czują się pewniej i bezpieczniej na skutek zmian wprowadzonych  przez firmy w zakresie zarządzania danymi w wyniku wejścia w życie rozporządzenia RODO – wynika z raportu Consumer email tracker 2019 opracowanego przez DMA.


Sześciu na dziesięciu konsumentów deklaruje przy tym, że preferowaną formą kontaktu z markami jest dla nich e-mail. Z danych wynika jednak, że liczba wiadomości otrzymywanych w tym kanale spadła w stosunku do roku 2017. Dwa lata temu przeciętny odbiorca zgadzał się na otrzymywanie komunikatów w tej formie od 12 różnych marek, obecnie – od 9.

41% ankietowanych twierdzi, że czują się obecnie pewniej i bezpieczniej w kwestii zarządzania danymi osobowymi przez firmy.

Konsumenci otrzymują też mniej wiadomości e-mail niż wcześniej (średnio 57 tygodniowo, w porównaniu z 73 w 2017 roku). 44% z tych wiadomości pochodzi od firm.

Jednocześnie coraz mniej konsumentów zgłasza wątpliwości co do sposobu w jaki dana firma pozyskała ich dane.

Zapytanie o powody wypisywania się z subskrypcji komunikacji e-mailowej od firm, ankietowani wskazywali, że otrzymują zbyt dużą liczbę wiadomości (59%) oraz, że otrzymywane informacje nie są już dla nich istotne (43%).

Podczas procesu wypisywania się z subskrypcji, większość konsumentów (70%) korzysta z odpowiedniego elementy zamieszczonego w e-mailu lub na stronie internetowej firmy. Niewielka grupa internautów (9%) oczekuje, że podczas wypisywania się zostaną przeniesieni na stronę z opcjami pozwalającymi na zmianę swoich preferencji co do komunikacji e-mailowej bądź na stronę z ankietą (7%).

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.