blog iPresso Marketing Automation

Raporty z kampanii w iPresso – precyzyjne dane o efektach wielokanałowej komunikacji

Raporty z kampanii w iPresso dają użytkownikom systemu wgląd w szczegółowe dane dotyczące skuteczności poszczególnych kanałów komunikacji wykorzystywanych w ramach danej kampanii.

Raporty z kampanii pozwalają na zestawienie ze sobą konwersji wysyłek w takich kanałach jak e-mail, sms, voice czy pop-up. Dzięki takiemu raportowi, marketer z łatwością sprawdzi, która forma komunikacji przynosi najlepsze efekty.

Jak to działa w praktyce?

Zobaczmy jak może to wyglądać w praktyce na przykładzie sklepu odzieżowego.

Załóżmy, że sklep chce zaproponować stałym klientom korzystną ofertę wyprzedaży kolekcji jesiennej. Do promocji będą używane dwa kanały komunikacji – e-mail i powiadomienie (pop-up) na stronie internetowej sklepu.

Dzięki raportowi kampanii, marketer sprawdzi, jak skuteczny jest każdy z kanałów wykorzystywanych w kampanii i ilu zakupów dokonano w następstwie przeprowadzonej akcji.

raport kanał email

 

raport kanał akcja na stronie

Możliwość wybory dowolnej aktywności konwersyjnej

Funkcjonowanie mechanizmu opiera się na wystąpieniu dowolnej aktywności klienta (np. wejście na monitorowaną stronę, pobranie pliku, zakup) w następstwie przeprowadzonych wcześniej działań marketingowych, takich jak wysyłka wiadomości e-mail, sms lub voice czy wyświetlenie pop-up’u. Dzięki raportowi kampanii, marketer z łatwością sprawdzi, która forma komunikacji przyniosła najlepsze efekty.

Poszczególne wykresy pokazują konwersję osiągniętą w poszczególnych kanałach komunikacji, dzięki czemu marketerzy mogą ocenić skuteczność każdego z nich w komunikacji z klientem. Wykresy te uwzględniają wyniki konwersji w odniesieniu do konkretnych zachowań odbiorców (np. w przypadku e-maila – konwersje po wysłaniu, otwarciu i kliknięciu, a w przypadku pop-up’u – po wyświetleniu i kliknięciu).

Dzięki tak zaawansowanym możliwościom, Raporty kampanii pozwalają na uzyskanie wiarygodnych danych o przełożeniu jakie mają konkretne działania na osiągnięcie pożądanego efektu i porównanie skuteczności poszczególnych kanałów komunikacji w ramach danej kampanii.

 

Dodaj komentarz