Raporty z kampanii w iPresso dają użytkownikom systemu wgląd w szczegółowe dane dotyczące skuteczności poszczególnych kanałów komunikacji wykorzystywanych w ramach danej kampanii.
Raporty z kampanii pozwalają na zestawienie ze sobą konwersji wysyłek w takich kanałach jak e-mail, sms, voice czy pop-up. Dzięki takiemu raportowi, marketer z łatwością sprawdzi, która forma komunikacji przynosi najlepsze efekty.
Jak to działa w praktyce?
Zobaczmy jak może to wyglądać w praktyce na przykładzie sklepu odzieżowego.
Załóżmy, że sklep chce zaproponować stałym klientom korzystną ofertę wyprzedaży kolekcji jesiennej. Do promocji będą używane dwa kanały komunikacji – e-mail i powiadomienie (pop-up) na stronie internetowej sklepu.
Dzięki raportowi kampanii, marketer sprawdzi, jak skuteczny jest każdy z kanałów wykorzystywanych w kampanii i ilu zakupów dokonano w następstwie przeprowadzonej akcji.
Możliwość wybory dowolnej aktywności konwersyjnej
Funkcjonowanie mechanizmu opiera się na wystąpieniu dowolnej aktywności klienta (np. wejście na monitorowaną stronę, pobranie pliku, zakup) w następstwie przeprowadzonych wcześniej działań marketingowych, takich jak wysyłka wiadomości e-mail, sms lub voice czy wyświetlenie pop-up’u. Dzięki raportowi kampanii, marketer z łatwością sprawdzi, która forma komunikacji przyniosła najlepsze efekty.
Poszczególne wykresy pokazują konwersję osiągniętą w poszczególnych kanałach komunikacji, dzięki czemu marketerzy mogą ocenić skuteczność każdego z nich w komunikacji z klientem. Wykresy te uwzględniają wyniki konwersji w odniesieniu do konkretnych zachowań odbiorców (np. w przypadku e-maila – konwersje po wysłaniu, otwarciu i kliknięciu, a w przypadku pop-up’u – po wyświetleniu i kliknięciu).
Dzięki tak zaawansowanym możliwościom, Raporty kampanii pozwalają na uzyskanie wiarygodnych danych o przełożeniu jakie mają konkretne działania na osiągnięcie pożądanego efektu i porównanie skuteczności poszczególnych kanałów komunikacji w ramach danej kampanii.
Odpowiedz