Strona główna » Sztuczna inteligencja napędza Marketing Automation

Sztuczna inteligencja napędza Marketing Automation

Sztuczna inteligencja napędza Marketing Automation

Rosnąca rola sztucznej inteligencji (AI) w prowadzeniu zaawansowanych działań marketingowych to, według raportu opracowanego przez Kantar, jeden z dwunastu trendów jakie mają kształtować krajobraz medialny w 2019 roku.

Eksperci przewidują znaczący wzrost zastosowania sztucznej inteligencji w działaniach medialnych i marketingowych. Rozwój tej dziedziny zostanie wykorzystany przede wszystkim w analityce predykcyjnej, zaawansowanej automatyzacji marketingu oraz w precyzyjnym targetowaniu reklam programmatic.

Sztuczna inteligencja ma umożliwić, między innymi, przetwarzanie większej ilości danych dotyczących zachowań i preferencji użytkowników, co z kolei umożliwi marketerom projektowanie kampanii w wysokim stopniu dostosowanych do odbiorcy. Komunikacja taka oparta będzie na danych dotyczących prawdopodobieństwa konwersji danego kontaktu w określonym momencie i z wykorzystaniem konkretnego kanału komunikacji. Ma to pozwolić na prowadzenie jeszcze skuteczniejszych działań Marketing Automation w oparciu o dane dotyczące najdogodniejszego czasu i sposobu dostarczenia konkretnej wiadomości do danego odbiorcy.

Do pozostałych trendów, które mają wpłynąć na kształt mediów i marketingu w 2019 r. należą:

  • Wykorzystanie zaawansowanej analityki i sztucznej inteligencji dla lepszego zrozumienia zwrotu z inwestycji w działania marketingowe. Trend ten wiąże się z rosnącą presją na mierzenie przełożenia kampanii marketingowych na osiągane wyniki biznesowe.
  • Przełomowe zastosowanie technologii voice w kreatywnych działaniach marketingowych.
  • Chiny liderem mediów społecznościowych. To na tamtym rynku social media są najskuteczniej wykorzystywane w budowaniu zaufania i wzbogacaniu doświadczeń konsumentów.
  • Pojawienie się branded experience network (sieci doświadczeń związanych z marką), co oznacza konieczność tworzenia przez firmy doświadczeń, a nie tylko sprzedawanie produktów.
  • Większe skupienie marek na kwestiach społecznych, czego przykładem będzie przywiązywanie większej wagi do sposobu pokazywania kobiet w reklamie.
  • Amazon wyłoni się z cienia w świecie reklamy kładąc kres dominacji duopolu Google/Facebook.
  • Rozwój niezależnych od telewizji materiałów wideo, w których firmy będą stawiać na autentyczność i interakcję z odbiorcą.
  • Powrót dużych ekranów – staną się większe i lepsze niż do tej pory.
  • Dwie trzecie globalnych marek zwiększy swoje nakłady na influencer marketing. Wiarygodność będzie tu miała wyższy priorytet niż zasięg.
  • Zaawansowane targetowanie z wykorzystanie bardziej wyrafinowanych źródeł danych, co pozwoli na inteligentniejsze dotarcie do odbiorców przy uwzględnieniu czynników kontekstowych i informacji o postawach klientów.
  • Augmented reality (rozszerzona rzeczywistość) stanie się narzędziem kształtującym Customer Journey oraz doświadczenia klientów.

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.