Jeden na trzech polskich konsumentów porzuca koszyk zakupowy w internecie

Jak pokazują wyniki badania Porzucony e-koszyk. Dlaczego konsumenci porzucają zakupy w Internecie?, opracowanego przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej, tylko co trzeci koszyk z internetowymi zakupami jest od razu opłacany. W pozostałych przypadkach koszyk pozostaje nieopłacony lub klient wraca do niego po pewnym czasie w celu sfinalizowania transakcji. Jeden na trzech e-konsumentów porzuca koszyk rezygnując z dokończenia zakupu.

Klienci e-sklepów mają wysokie wymagania co do zakupów i istnieje wiele elementów, które mogą przyczynić się do porzucenia przez nich koszyka. Najczęściej wymienianymi są: brak konkretnej metody płatności, z której korzysta kupujący (chodzi tu przede wszystkim o szybkie przelewy i BLIK) oraz nieatrakcyjne warunki dostaw (oczekiwany czas to maksymalnie 4 dni) i zwrotów.

Z raportu wynika, że tylko co trzeci koszyk jest opłacany od razu. 40% ankietowanych twierdzi, że jego opłacenie zależy od okoliczności, a 23% generalnie nie opłaca go za pierwszym razem.

Najczęściej wymienianym powodem przerwania zakupów jest potrzeba wcześniejszego sprawdzenia stanu konta (22%). 21% respondentów wskazuję natomiast na konieczność poszukania dodatkowych informacji o produkcie. Co piąta osoba sprawdza czy nie przysługują jej jakieś rabaty albo zniżki. 19% zasięga natomiast porady innej osoby w kwestii zakupu.

Co ciekawe, aż 32% respondentów przyznało, że wchodzą na strony sklepów internetowych bez zamiaru dokonania zakupów. Podobny odsetek (31%) zadeklarował, że zdarza im się dodawać produkty do koszyków i nie finalizować zakupu.

Po co internauci wchodzą na strony e-sklepów, jeżeli nie po zakupy? 43% robi to, żeby poszukać promocji, a 34% – żeby sprawdzić nowości. Innym deklarowanym powodem jest chęć porównania cen z konkurencją (28%). Co piąty ankietowany (22%) odwiedza daną stronę w wyniku zapoznania się z reklamą.

Porzucenie koszyka nie musi jednak wcale oznaczać rezygnacji z zakupu. Wielu klientów potrzebuje czasu na zastanowienie się nad zakupem i chce zachować swój koszyk, by móc ewentualnie do niego powrócić. 19% respondentów zapamiętuje produkty poprzez dodanie ich do ulubionych, 16% dodaje je do koszyka zakupowego, 14% robi zrzuty z ekranu z tymi produktami, a 13% tworzy notatki.

SPRAWDŹ JAK SKUTECZNIE ODZYSKIWAĆ KOSZYKI Z IPRESSO!

Badanie zostało zrealizowane przez Mobile Institute na zlecenie Izby Gospodarki Elektronicznej z wykorzystaniem ilościowej i jakościowej metody badawczej, tj. badania ankietowego i wywiadów indywidualnych. W ramach badania ilościowego zebrano opinie 1130 internautów (CAWI). Dane zbierane były w dniach 3 – 6 października 2018.

Komentarz

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>