Jak wynika z najnowszych badań, wskaźniki KPI stają się coraz istotniejsze w pracy marketerów, od których oczekuje się wykazania powiązań między prowadzonymi kampaniami a rzeczywistymi wynikami biznesowymi. Możliwość stosowanie niestandardowych wskaźników KPI, służących mierzeniu poziomu realizacji konkretnych celów, jest jedną z zaawansowanych możliwości raportowych iPresso Marketing Automation.
84% polskich marketerów planuje w ciągu najbliższych 2 lat zwiększyć nakłady na Outcome-Driven Media, czyli działania rozliczane za konkretne efekty biznesowe (źródło: Xaxis). Narzędziem, które pozwala na wyznaczanie i monitorowanie takich efektów są Key Performance Indicators (KPIs).
KPIs umożliwiają marketerom diagnozowanie i ocenę postępu kampanii, obserwowanie bieżących trendów i najnowszych danych, co z kolei umożliwia optymalizację prowadzonych działań.
Dashboard KPI w iPresso jest rozwiązaniem pozwalającym na podejmowanie szybkich decyzji, nadawanie odpowiednich priorytetów działaniom i doskonalenie strategii rozwoju firmy. Rozwiązanie to dostarcza rzetelnej wiedzy o skuteczności poszczególnych kampanii reklamowych, odwiedzinach stron firmowych, czy popularności firmy w mediach społecznościowych.
KPI w iPresso dają marketerom możliwość wyznaczania celów związanych zarówno z danymi zawartymi w systemie (np. liczba nowych leadów w bazie czy konwersja kampanii e-mail), jak również z informacjami pochodzącymi z serwisów i systemów zintegrowanych z iPresso. Mogą być to np. dane odnoszące się do fanpage’a na FB czy statystyk stron internetowych (poprzez Google Analytics).
Do przykładowych wskaźników KPI wykorzystywanych przez marketerów w iPresso należą:
- liczba wizyt na stronie internetowej lub firmowym blogu
Wskaźnik związany z liczbą odwiedzin firmowej strony internetowej świadczy o popularności firmy wśród potencjalnych klientów. Poziom odwiedzalności bloga jest dla marketerów wskazówką co do atrakcyjności publikowanego contentu.
- zapisania na subskrypcję newslettera i wypisania z subskrypcji
Firmowy newsletter jest jednym ze skutecznych sposobów komunikacji z obecnymi i potencjalnymi klientami. Warto zatem zdefiniować liczbę odbiorców, do których chcemy dotrzeć i monitorować jak przesyłane treści wpływają na statystki zapisów.
Możliwe jest również monitorowanie liczby wypisań z newslettera. W tym przypadku, w systemie iPresso Marketing Automation istnieje opcja ustawienia celu “im mniej tym lepiej”. Należy tu zdefiniować wartość, której nie chcemy przekroczyć, np. 5 wypisań z subskrypcji miesięcznie.
- nowe kontakty / leady
Liczba nowych leadów w bazie kontaktów to wskaźnik pozwalający na zorientowanie się w przełożeniu prowadzonych działań marketingowych na pozyskiwanie potencjalnych klientów.
- zrealizowane transakcje / liczba zamówień
Wskaźniki związane z liczbą zrealizowanych transakcji, sprzedanych produktów czy wykonanych transakcji pozwolą na trzymanie ręki na pulsie w zakresie skuteczności prowadzonych działań marketingowo-sprzedażowych.
- liczba polubień firmowego fanpage’a na Facebooku
Działania w mediach społecznościowych stanowią ważny element strategii marketingowej wielu firm. Warto więc wyznaczyć cele związane z poziomem zaangażowania internautów w treści publikowane na Facebooku czy Twitterze (liczba fanów czy polubień postów).
Wyznaczenie celów w iPresso jest proste, szybkie i intuicyjne. W czasie rzeczywistym dostępne są dla marketerów wskaźniki liczbowe i procentowe opisujące stopień wykonania celów, a także wykresy z łatwymi do zrozumienia symbolami, dzięki którym w można błyskawicznie zorientować się w bieżących tendencjach.
Odpowiedz