Strona główna » Skuteczne zarządzanie celami w Dashboardzie KPI iPresso

Skuteczne zarządzanie celami w Dashboardzie KPI iPresso

Skuteczne zarządzanie celami w Dashboardzie KPI iPresso

Dashboard KPI w systemie iPresso to narzędzie pozwalające na bieżące monitorowanie najważniejszych wskaźników związanych z marketingiem i sprzedażą. Rozwiązanie to pozwala na szybki i intuicyjny dostęp do najważniejszych i najbardziej aktualnych danych.

Kluczowe wskaźniki efektywności (Key Performance Indicators – KPIs) to narzędzie pozwalające na sprawne mierzenie stopnia realizacji najważniejszych celów stawianych sobie przez firmy i organizacje. Dzięki nim marketerzy mogą szybko zdiagnozować i ocenić postęp swoich kampanii, obserwować trendy i na podstawie aktualnych danych wprowadzać potrzebne korekty w swoich działaniach.

kpi2

Analizie w Dashboardzie KPI mogą zostać poddane dane obejmujące zarówno informacje pochodzące z systemu – dotyczące baz kontaktów, wysyłanych e-maili (np. ilość kliknięć w link zawarty z e-mailingu), nowych leadów, jak również dane pochodzących z serwisów i systemów zintegrowanych z iPresso. Mogą być to dane odnoszące się do fanpage’a na FB czy statystyk stron internetowych (poprzez Google Analytics).

Odpowiednio dobrane wskaźniki KPI pozwolą na:

  • bieżący podgląd stanu realizacji celów,
  • skuteczną priorytyzację zadań,
  • optymalizację osiąganych wyników,
  • wyodrębnienie obszarów, które wymagają większej uwagi,
  • lepsze wykorzystanie czasu i umiejętności pracowników.

 

Przykładami takich wskaźników będzie np. liczba nowych leadów, złożonych zamówień czy zrealizowanych transakcji.

kpi3

iPresso daje możliwość monitorowania pojedynczych, głównych celów, jak również kampanii, których wyniki zależą od powodzenia realizacji wielu pomniejszych celów.

Przykładem ogólnego celu kampanii może być zatem powiększenie bazy kontaktów o 1000 osób, a pomniejszymi, składającymi się na nią elementami:  formularze kontaktowe umieszczonych na różnych stronach internetowych i landing page’ach, kampania w mediach społecznościowych i banery reklamowe. Dashboard KPI zapewni stałe monitorowanie postępów w realizacji każdego z tych jednostkowych celów, które przekładają się na końcowe wyniki kampanii. To z kolei pozwoli na wprowadzenie koniecznych korekt i zoptymalizowanie słabiej działających elementów strategii.

Wyznaczenie celów w Dashboardzie umożliwi podejmowanie skutecznych decyzji i optymalizację strategii marketingowej firmy. Wskaźniki te będą różne dla każdej firmy, zależnie np. od jej strategii marketingowej, czy branży w jakiej działa. Mogą one dotyczyć danych z mediów społecznościowych (np. liczba polubień fan page’a na FB), liczby zrealizowanych zamówień, pozyskanych klientów, czy wypisań ze subskrypcji e-maila. System iPresso pozwala przy tym na błyskawiczne zapoznanie się z poziomem wykonania zadań, dzięki zastosowaniu czytelnych symboli (słońce, chmury, burza).

Warto przy tym zwrócić uwagę, żeby cele te były aktualne, realistyczne i obejmowały wskaźniki, które pozwalają na wiarygodną ocenę sytuacji.

 

Odpowiedz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.